גל בק ז"ל כדוגמה

אז מה היה לנו השבוע על סדר היום, שבוע שגרתי במציאות ההיסטרית של המדינה.התחלנו עדיין עם סאגת הגז, עברנו להסכם עם אירן, להתנכרות הישראלית, היה לנו העיניין המכוער עם ביתר ירושלים בבלגיה, המשפט של מגה, הבקיעים בקואליציה והכסף לחרדים, השמועות שהוזמו על הרחבת הקואליציה, הסיפור על הישראלי בעזה, על רח באלי וגם הסאגה שנפתחה אחרי עשר שנים על תאונת הדרכים שהביאה למותו של גל בק ז"ל בן ה 16 וחצי.

על כל הנושאים האחרים דיברו בכל הערוצים, פטפטו להוציא את הנשמה. רק על עיניין ההחלטה האומללה של הפרקליטות לסגור את חקירת התאונה באין ראיות מספיקות – על זה מדבר ובעקשנות של טובע האוחז בקנה קש אחרון במיים סוערים – רק הערוץ הראשון. נושא כואב, מעצבן, חורה. נושא שהיה צריך לעורר סערות באשר לשיקולים של הפרקליטות, לפחות בימי שלטונה המפוקפק של רות דוד, ולקשרים של הון ושלטון.

והעובדה הזאת – רק הערוץ הראשון וכל הפייסבוק, שעוסקים בפרשה מעלה תמיהות באשר לסיבות בגינן רק הערוץ הראשון אוחז ולא מרפה. ואפילו מחזק אחיזתו מידי מהדורה עם עדים חדשים ועובדות נוספות וגילויים חדשים. אולי מדובר כאן בקנאת סופרים – כלומר הראשון הוא שעלה על הסיפור וזה הסקופ שלו, ממוחזר עד טיפת העיניין הציבורי האחרונה. וחדשות ערוץ 2 הישנוני וחדשות 10 שעסוק בלהמציא סדרות בנושאים חברתיים פשוט לא מקדמים את היריב.
אבל אולי מדובר כאן בשיקולים ציניים וכלכליים מסוכנים הרבה יותר שמצביעים על הדרך החלקלקה בה הולך השידור המסחרי שלנו. של העדפת אינטרסים של מקורבים על חשיפת האמת ומלחמה לצדק. כי תראו – אבא של הצעירה הוא "איש תקשורת בכיר" ובעליה של חברת הפקה מהגדולות בארץ המספקת תוכן שידורי לערוצים המסחריים ואפילו מייצגת חלק מהן בחו"ל. אמא של הצעירה היא דמות כלכלית בחברה ענקית המספקת פרסומות לערוצים המסחריים ומשתתפת בהפקות יוקרה, עורך הדין שנשכר לחלץ, גם הוא יש לו חלק ארי בקבוצת ספורט שהעניקה את זכיון השידורים של משחקיה בחו"ל לאחד הערוצים.
וכאשר אלה מפעילים לחץ להשתיק את הפרשה, נשארו רק איילה חסון ויפעת גליק במאבק נגד פרקליטות מחוז תל אביב שעושה מעשה ביבי – במקום לבדוק ולגמור כך או כך את הפרשה ולנקות את הכתם, הולכת ומסתבכת במצב שקשה מאוד יהיה להחלץ ממנו עם כבוד עצמי.
וכשדמי הילד זועקים והרשתות החברתיות רותחות, והמאבק על הרייטינג אכזרי – זה יגמר רק בחקירה נוספת, או בהגדלת הקואליציה…"

רוצה לשתף ?