"המכונאי 2: התחיה"- הז'לוב התורן

עוד שיבוט של מרביצן עתיר כוח, מוטיבציה ופעלולים שנמשך באל כורחינו לסרט שני בסדרה של פעולה בלי הרבה סיפור, פתולי עלילה או הגיון תסריטי. למי איכפת , העיקר שלג'ייסון סטיית'האם יש עבודה אצל הישראלים לשעבר של הוליווד. 6 בסולם אורשר

הז'לובים, מסתבר לא מתים. הם מתחלפים, לפחות בסרטים של מפיקים ישראלים שמנסים להצליח בהוליווד. ואם אי אפשר לתפוס אותם בדרך למעלה – האחיזה וודאית בדרך למטה. גולן(ז"ל)-גלובוס עשו את זה עד כלות  ב"קנון" שלהם עם צ'אק נוריס, ז'אן קלוד ונדאם, סילבסטר סטלון בין השאר ויורשיהם אבי לרנר ובועז דוידזון עושים את זה עכשיו עם ג'ייסון סטיית'האם, לא רק ולא בפעם הראשונה.

המסגרות לסיפורי בלט האלימות הללו הם סרטי פעולה שאינם מציעים לצופיהם זמן לנשום בין רגע אקשן אחד לשני על גיבורי-על שגיבי שרירים שהולכים אל מול כל הקופה ומה שיוצא ממנה – בעיקר שורות שורות של ז'לובים אלימים אחרים, אבל פחות מתוחכמים ומצויידים בכמות דלה יותר של אמפטיה מצד התסריטאים (כן, יש כאלה גם בסרטים הללו) והמפיקים. אולי יום אחד גם מי משורות הנופלים בשקיקה יהיה זה שידו תהיה על העליונה וגם הוא יזכה לתהילת הז'לוב. מה שנקרא – אולי יום אחד בני, כל זה יהיה שלך.

את סטיית'האם האנגלי הם מעסיקים כבר בפעם השניה בתפקיד ארתור בישופ, המחסל הכל יכול (והכל אומר – הכל וכולם) שרוצה להגיע בשלום לפנסיה, אבל אבירי הרוע לא מניחים לו ודורשים את שרותיו. בעולם הזה לא אומרים לא, וכך למרות שהוא מנסה להתחמק והחברה החדשה שלו ג'סיקה אלבה שעובדת עם ילדים באפריקה נחטפת כבת ערובה כהבטחה לביצועים מצויינים של המחסל, הוא לוקח את רשימת המכולת – שלושה אנשים בלבד ויוצא לדרך. הבעיה שלו היא שכל אחד מהם נמצא במקום שכוח אל אחר, מוקף ומוגן ובישופ שלנו צריך לגייס את כוחותיו ולבצע.

נשאלת רק השאלה – אם הוא מגיע לבית סוהר נידח במלזיה, לפנטהאוז שחקים מוגן באוסטרליה או מחנה צבאי סגור בבולגריה (טומי לי ג'ונס וחבל) וסוגר שם את חובותיו, מדוע הוא לא יכול לקריין המרושע  הסוחט אותו ולאנשיו ומדוע הוא לפחות לא מנסה. לאלוהי השרירטרון הזה ודניס גאנסל הבמאי פתרונים.

להלן עוד נסיון ל"קרבון קופי" של סדרת ג'יימס בונד ודומותיה המבוצע במערכת העתקה שאין בה מספיק דיו והיא דוהה עוד לפני שמגלגלים אותה לפתיחה. מקומות אקסוטיים, בחורות בלבוש מינימאלי, גברים מסוקסים, הרבה פיצוצים ואפקטים של פעלולים על הקצה שעובדים בעיקר על שאריות האדרנלין של הצופים הלא מנוסים (יש כאלה היום במתקפת הסרטים המשובטים מהסוג הזה בקולנוע ובטלויזיה ?)  וג'ייסון סטיית'האם אנגלי לא מגולח אחד שמלחש בצרידות לאורכו של כל הסרט ומשתדל, מאוד, גם לא לחייך.

האם יהיה גם "המכונאי 3 " ?  לא יודע, אבל כל עוד יש קהל ויש מפיקים ישראלים לשעבר בהוליווד, הכל יכול לקראת…

"המכונאי 2: התחיה" – 6 בסולם אורשר.

Mechanic Resurrection

 

רוצה לשתף ?