"זרים מושלמים" – הסלפי האישי והציבורי

על מהות השקרים הקטנים בחיינו, על האשליה של השיתוף בזוגיות, על מקומו המרכזי של הסמארטפון בעולמנו, על הציניות של החיים המודרנים בקומדיה קיומית נפלאה זאת. איך שהיינו רוצים להראות ואיך אנחנו נראים לאור הירח המאפיל וזורח מחדש על השקר המוסכם. 9 בסולם אורשר

עם יד על הלב – מיהו זה שבו אתם הכי מאמינים ? זה שלו אתם מגלים את הסודות הכמוסים ביותר ? שלקרבו אתם מזינים את הפרטים הכי אינטימיים שלכם ? שיודע עליכם הכל, בלי להסתיר, בלי לסנן דבר, למרות זכרונו המופלג. האם זה בן או בת הזוג ? האם זה הכלב הנאמן, האם זה חבר מהילדות המלווה אתכם כבר דרך ארוכה בחיים ?

ובכל לא. מדובר בסלולארי שלכם, מכשיר הטלפון שהפך לעוזר אישי שמאכלס, זוכר, מזכיר, מתריע, מקשר בינכם לבין החיים ובמערכותיו האלקטרוניות אתם מפקידים את היקר לכם, את האמת שלכם.

ובואו נאמר מילה או שתייים על האמת הזאת. עד כמה היא המדריכה את חיינו. האם אינה נסוגה, לעיתים קרובות יותר ויותר בפני השקר, הקטן, ההכרחי שמציעים לנו החיים ? כי איך היינו יכולים לחיות יחדיו בקהילה, במשפחה, בין חברים בלי השקרים הקטנים גדולים. "הוי איזה תינוק יפה", "כמה נפלאים השיפוצים שעשיתם", ו"כמה מתאימה לך השמלה", ו"באמת אין לי כסף קטן עלי" – הם חלק מאותם שקרים קטנים של היום יום. ומה היה קורה אם היינו צריכים לאמר את האמת.

"זרים מושלמים" של הבמאי האיטלקי פאולו ג'נובזה מאגד ללילה אחד של ליקוי לבנה – כמה סמלי- שבעה חברים לארוחת ערב. שלושה זוגות ובודד אחד שנגררים למשחק קיומי. הטלפונים הסלולארים שלהם יהיו פתוחים לכולם במהלך הערב. וכך כל מה שאיש לא ידע על רעותו ואיש לא העיז לשאול נפתח ובוצע את הקשרים שנראו מוגנים ובטוחים.

מהתלה קיומית נפלאה, משעשעת, כואבת, צינית  ובעיקר מחכימה בסרט שכולנו חייבים לראות, המוציא כרטיס אדום הן לצביעות האישית והחברתית ובעיקר לסמארטפון שלנו. חכמים, הזהרו בדבריכם.

זרים מושלמים – 9 בסולם אורשר.

Perfetti Sconosciuti

רוצה לשתף ?