"קולוסאל" – שובר מסגרות חמוד

הנה סרט שמתחיל ללכת בדרך אחת, משנה כיוון ואז מתפתח שונה לחלוטין, והכל בדרך חמודה ומקורית להפליא. לא תוכלו לנחש לאן זה זורם, אם לא סיפרו לכם קודם. שני שחקנים חביבים עלי וציון שישלח אתכם לקולנוע לפני שהסרט ירד. 8 בסולם אורשר.

בבסיס מוצעת לנו כאן המחשה, מקורית מאוד ולא בלתי משעשעת ל"אפקט הפרפר" שעיקרו הוא ששינוי קטן במקום מסויים יכול לגרום לתגובה חריפה הרבה יותר במקום אחר. וכך מוצאת עצמה אן האתאווי, צעירה אלכוהוליסטית המסולקת מדירתו של החבר שלה במנהטן וחוזרת לעיירת הולדתה, במרכז אסון נורא שבו מפלצת ענקית תוקפת את סיאול להחריבה. ג'ייסון סודיקיס, חבר ילדות ובעל הבר המקומי בעיירה מציע מחסה ומסתבר שיש גם לו קשר עם הסיטואציה.

להלן תערובת ז'אנריסטית מקורית ורעננה מאוד של דרמה רומנטית וסרט אפוקליפטי עם ניחוח פוליטי המוכיח שאת המפלצת, גם זאת הפוליטית המאכלת אותנו שאנחנו יצרנו רק אנחנו נוכל לסלק, וטובה שעה אחת קודם. גם המאבק בין הטוב והרע הנסתרים בנו אינו נפקד ממוסר ההשכל החביב בסרט שיש בו מתחת לפני השטח הרבה יותר ממה שנגלה לעיין.

את התמונה המלבבת עוטפים שני שחקנים שיש לי חיבה גדולה אליהם, המגלים כימיה המטלטלת אותם ממעמד של ידידים, לכמעט אוהבים ועד למאבק הגדול לקראת סופו של הסרט ששובר, מצידו את התבנית של קומדיה רומנטית סתמית. הכל בסרט לא שיגרתי שעלול לחלוף מהר מידי על מסכינו שלא בטובתו ולדעתי גם שלא בטובתכם,

קולוסאל – 8 בסולם אורשר

Colossal

רוצה לשתף ?