הטריילר של ה"בן דוד"

סרט חדש לצחי גראד "הבן דוד" שהוקרן לפני כמה חודשים בתחרות הקולנוע הישראלי בפסטיבל חיפה. גראד זכה שם ב"פרס השחקן" של הפסטיבל ובפרס על הישג אומנותי של צוות השיפוט של "פדאורה", איגוד המבקרים האירופאי-ים תיכוני (שהייתי אחד משופטיו – גילוי נאות) והוא מציע כאן את סרטו הריאליסטי, המדוייק והאמיץ, סרט העוסק בהתלהמות ההיסטריה המקומית שהיא כל כך ישראלית וכל כך מעוותת ויום יומית. 

זהו סרטו השלישי של גראד אחרי "ג'ירפות" שביים ב 2001, סרט שעקב אחר שלוש נשים צעירות, המתגוררות בבניין משותף בתל אביב ואינן מכירות כלל האחת את השנייה המסתבכות בסיפורי אהבה ופרשיית רצח מסתורית.  סרטו השני אותו ביים והפיק ב 2006 היה "תנועה מגונה" המבוסס על הנובלה בת המאה ה-19 "מיכאל קולהאוס" של היינריך פון קלייסט, המתרחש בעת השנה הזאת בשבוע הטעון שבין צפירת הזכרון של יום השואה לפתיחת החגיגות של ערב יום העצמאות. סיפורו של תסריטאי במשבר יצירה שנלחם על כבודו וכבוד משפחתו מול אישיות בטחונית-מאפיוזית על רקע תאונת דרכים שעבר.

"הבן דוד" בכיכובם של צחי גראד עצמו, אסנת פישמן ועלא דקה מביא את סיפורו של נפתלי הליברל, שחקן, יוצר ואיש משפחה, שאוסף מוקדם בבוקר את הפועל הערבי פאהד לטובת שיפוץ הסטודיו שלו, הצמוד לביתו שבישוב כפרי במרכז הארץ. בדיוק באותו בוקר מותקפת נערה בישוב, וחשדם של השכנים נופל על העובד החדש. נפתלי יוצא להגנתו של פאהד ולהגנת השיפוץ עליו הוא חולם זמן רב, אלא שהמציאות גדולה עליו. הוא לא מצליח להכיל את ההתנגדויות והלחצים סביבו, כשבמהלך יממה אחת חייו הולכים ומשתבשים. האם הוא ימשיך לדבוק בגישתו הליברלית או שמא יישבר אל מול הלחץ החברתי והמשפחתי והמחיר האישי?

הסרט יעלה על מסך בתחילת מאי ולהלן הצצה לטריילר שלו ששוחרר להפצה בימים האחרונים.

 

 

 

רוצה לשתף ?