"אנימיקס" 2019 – חגיגת המצויירים הגדולה . גידי אורשר.

כמו כל שנה ב 19 השנים האחרונות, בהתחלף יולי לאוגוסט נפתח בסינמטק בתל אביב פסטיבל "אנימיקס", אירוע ססגוני, די ממזרי ובוודאי מרתק, חוצה גילים המערב אמנות בהומור ובאמירות פוליטיות וחברתיות. הפסטיבל, שמציע את חגיגת המצוירים הגדולה בארץ לילדים ומבוגרים  מאגד בתוכו עבודות חדשות וותיקות יותר בתחום האנימציה, הקומיקס והקריקטורה והוא נערך לאורכם ולרוחבם של חמישה ימים, החל מהפתיחה החגיגית בשלישי הקרוב בערב.

"אנימיקס" משמש כפלטפורמה שנתית ייחודית של ז'אנר האמנויות המאוירות ומנגיש לקהל הישראלי בכמה ימים מרוכזים את מירב הסרטים הקצרים שנוצרו באנימציה העולמית.  המבקרים בפסטיבל מגלים מדי שנה את הקסם באמנות המצוירת בהקרנות של  סרטי אנימציה באורך מלא ואסופות סרטים קצרים למבוגרים ולילדים על מגוון רחב של נושאים. לצד אלה מתקיימים אירועי מחווה, פאנלים, הרצאות ותערוכות, מפלים של ידע והנאה, בידור ולימוד.

מדי שנה מוקרנים בפסטיבל עשרות סרטי הנפשה מכל העולם, ובהם מגוון מן הזוכים בפסטיבלים בולטים, סרטי דוקומציה שובי עין ולב וכן מיטב מזוכי ומועמדי האוסקר בתחום. אסופות הסרטים והפיצ'רים שיוקרנו השנה במסגרת הפסטיבל נוגעים במגוון רחב של תחומים, בהם חברה, יחסי הורים וילדים, זהות אישית, מלחמה, בדידות ומיניות.

תוכנית הפסטיבל השנה כוללת:
"אסיף 2019" – התחרות השנתית של האנימציה הישראלית והקרנת יבול הסרטים החדשים ב 2019- בכל הקטגוריות
משחק באנימציה – הרצאת אורח עם טל שוורצמן מאולפני פיקסאר – הרצאה המכוונת לכלל שוחרי אנימציה. בהרצאה שוורצמן יתמודד עם השאלה הקשה מכל "איך נותנים בדמות מונפשת תחושה של חיים ושל רגש אנושי"? תוך הקרנת דוגמאות רבות ומרתקות.
פוקוס אנימציה קנדית – תכנית מחווה מיוחדת לאנימציה מקנדה, בהשתתפות אורחים מהמדינה, הנחשבת כמעצמת הנפשה, בזכות הפקות המופת של הנשיונל פילם בורד.
עוד יום בחיים – סרט מטלטל באורך מלא על אידיאליסט בתוך עולם בוער של מלחמת אחים.
סמטאות זעם – פאנל קומיקס עם אתגר קרת ואסף חנוכה, בהנחיית העיתונאית גילי איזיקוביץ.
מודרני מיפן –  סרטים חדשים המציגים את פניה העשירים של האנימציה האמנותית  העצמאית ביפן של היום.  הירומיטסו מורקאמי אצר במיוחד לפסטיבל אנימיקס.
גאון שומעת את עריף – אורית עריף  וגלית גאון  על הרומן הגרפי החדש.

בין הסרטים באורך מלא נמצא את "שאל את דוקטור רות" של ראיאן ווייט, הפקה דוקומנטרית אמריקאית חדשה על דמותה הססגונית והאהובה של רות וסטהיימר, מומחית עולמית ויועצת לנושאי מיניות וזוגיות, שחגגה בחודש שעבר את יום הולדתה ה-91. "עוד יום בחיים" של ראול דה לפואנטה ודמיאו ננו, סרט אנימציה מטלטל על אידיאליסט בתוך עולם בוער של מלחמת אחים. "ההר הקסום" של אנקה דאמיאן, דרמה דוקומנטרית של הכוכבת העולה של האנימציה הרומנית. "זיכרונות האיש בפיג'מה" של קרלוס פרננדז דה ויגו, קומדיה מצוירת מספרד. "היה היה פעם, או שמא פעמיים" של ג'והן קורטי וצ'ארלס סוונסון, סיפור הזוי של עלילה ושל הפקה. חבורת גיבורי על מנסים להילחם ברשע היוצר לאנשים סיוטי לילה.

אות יקיר הפסטיבל יוענק השנה לקומיסקאי והקריקטוריסט שי צ'רקה, פורץ דרך במגזר הציונות הדתית בכל הקשור ליצירת קומיקס מקורי ואיור קריקטורות פוליטיות. הוא יצר את בבא, גיבור סדרת קומיקס של משניות וסיפורים תנ״כיים, פיסל דמויות ל״חרצופים״, עיצב את ״שקע ותקע״ ומשמש שנים רבות כקריקטוריסט פוליטי של העיתון ״מקור ראשון״. חבר בארגון קרטונינג פור פיס של קריקטוריסטים בינלאומיים.

"אנימיקס" – המנהל האמנותי: ניסים (נוסקו) חזקיהו, אוצר האנימציה: דודו שליטא, מפיקה: גלית ברסקי.  כתובת אתר הפסטיבל : http://www.animixfest.co.il/

רוצה לשתף ?