זוכרים את רונית אלקבץ ומעניקים מלגות על שמה

"רוחה הבלתי מתפשרת של רונית ממשיכה להצית את הרגש ולסחוף את הדמיון גם במימד שהוא מעבר לזמן או גוף. למעשים ולסרטים יש חיים וישות שאינה קשורה לנוכחות הפיזית שלנו "(שלומי אלקבץ, המנהל האמנותי של התערוכה "ז'ה טם, רונית אלקבץ").


מאז שנפתחה תערוכה  לפני כשלושה חודשים, הפגין הקהל בישראל את אהבתו וגעגועיו הגדולים לשחקנית, התסריטאית והבמאית המוערכת ועד כה פקדו את התערוכה המרגשת  עשרות אלפי מבקרים מכל רחבי הארץ ומחו"ל.

מוזיאון העיצוב חולון יקיים סביב מועד פטירתה של רונית אלקבץ (י"א בניסן, ע"פ התאריך העברי)  סדרת אירועים מיוחדים המנציחים את מורשתה, רוחה ואישיותה של רונית. ב-21.3.18 יתקיים במוזיאון טקס הענקת מלגות ומענקי קולנוע ע"ש רונית אלקבץ במסגרת מיזם "בלי פחד" מייסודה של משפחת ישר, אלקבץ ופסטיבל קולנוע דרום, ובשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי. מנחת הטקס: ריימונד אמסלם ומעניקי הפרסים: יעל אבקסיס, קרן מור קרן ידעיה, גילה אלמגור, יבגניה דודינה, פרי כפרי ואבנר ישר.

המיזם מבקש לשמר את זכרה התרבותי של היוצרת רונית אלקבץ, לעודד ערכים של חירות, תשוקה, דמיון ששוברים את תקרת הזכוכית החברתית והאישית, תוך מסירות ודבקות אינסופית. מטרתו לאתר יצירה, יוצרות ויוצרים, אשר בעבודתם ניתן לזהות גוונים מדרכה האמנותית והערכית עליה לחמה רונית כאישה, כשחקנית וכיוצרת.

במסגרת הטקס יוענקו: מענק הפקה בסך 330,000 ש"ח לטובת סרט ביכורים של יוצר בתחילת דרכו שנבחר על ידי וועדת איתור שבוחנת את היצירה על פי רוח המיזם והמלצות של אנשי מקצוע מנוסים ובעלי רקע בתחום הקולנוע (יו״ר נילי פלר, מייסלון חמוד, אבישי כהנא, אלעד קיידן), מענק הפקה בסך 100,000 ש"ח, מענק פיתוח לסרט עלילתי בסך 50,000 ש"ח, מענק פיתוח לסרט עלילתי בסך 30,000 ש"ח, מענק ליוצרת שאינו מותנה ביצירה ספציפית קיימת אלא בחלום עליה, 50,000 ש"ח מענק פיתוח לסרט דוקומנטרי ומענקי הפקה ומלגות לסטודנטים.

השותפים למיזם, למענק ולהפקת האירוע: מכללת ספיר, פסטיבל קולנוע דרום, ישר אדריכלים, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי וחברת ההפצה הצרפתיתSophie Dulac Distribution

רוצה לשתף ?