חדשים על המסך – מבט ראשון

הבחירה השבוע בין הסרטים החדשים מציעה שניים עם גוון פוליטי-חברתי, סרט מתח וקומדיה. הצצה ראשונה ולא ביקורתית עדיין.

נתחיל ב"קרב המינים", סרט המבוסס על מקרה אמיתי משנת 1973, המפגש הספורטיבי – מגדרי בין שני ענקי טניס , הוא בובי ריגס שהיה אלוף העולם ועכשיו בשנות החמישים לחייו נשאר לו רק הרצון לשמר זכרון עליונותו והיא בילי ג'ין קינג, אלופת טניס נשי שהיתה הראשונה לצאת מהארון בין הקווים ושמה את הטניס הנשי גבוה במושגי ההתענינות העולמית. השניים נפגשים למשחק מסוקר ומפומפם, כל אחד ואחת עם המטענים הפרטיים, מפגש שגולש מחוץ למגרש הטניס. אמה סטון וסטיב קארל בתפקידים הראשיים.

גם "האיש שהפיל את הבית הלבן" הוא סרט המבוסס על סיפור אמיתי, סיפורו של גרון עמוק שהוביל את בוב וודוורד וקארל ברנסטין אנשי הוושינגטון פוסט במעקב אחרי נתיב הכסף והשחיתות שבסופו התפטר ריצ'רד ניקסון נשיא ארה"ב ממשרתו. האיש, מרק פלט שהיה סוכן חשאי זוכה כאן להגנתו של הקולנוע בסיפור שמדגיש את הפרספקטיבה שלו על האירועים שהביאו אותו להדלפה הדרמטית. ליאן ניסן בתפקיד הירואי.

עוד קשר בין פרשיה עלומה ועיתונות חוקרת נוכל לפרום ב"לילות מנהטן", מותחן על הקשר בין עתונאי בעל טור וצייד סקופים וגברת מצודדת המזמינה אותו לביתה כדי לחשוף בפניו דו"ח משטרתי על רצח של בעלה, רצח שלא פוענח. הגבר, כמו בלש פרטי קלאסי יוצא לדרך ומסכן כך את חייו וחיי משפחתו. אדריאן ברודי בתפקיד הראשי.

ולסיום קומדיה, צרפתית, מתוצרתם של אוליבייה נקש ואריק טולדנו שהפכו במכורתם ללהיט אחרי ההצלחה שלהם ב"מחוברים לחיים", הסרט "סה לה וי" הפורש בפנינו את שרשרת הטעויות והמוזריות המשעשעות, לפחות חלק מהמשתתפים, המלוות חתונה פומפוזית שנערכת בארמון מפואר בסגנון המאה ה-18 העליזה, טרום המהפיכה. כל מה שיכול להשתבש אכן משתבש וההפתעות גדולות.

ובנימה מחוייכת זאת נסיים, אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה לנו שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

רוצה לשתף ?