חדשים על המסך

רגעים לפני החג, להלן הצעות לסרטים החדשים, כשר לפסח : "שחקן מספר אחת", "שבעה ימים באנטבה", "הרוע שבפנים: המפתח האחרון", נשיקה בחצות". סרט לכל טעם, כמעט.

סרט חדש של סטיבן ספילברג הוא תמיד אירוע מכונן בחיי הוליווד, לעיתים הבאז מצדיק את עצמו ולעיתים מעט פחות, אבל הדי הצעדים נשמעו גם הפעם למרחוק. "שחקן מספר אחת" המבוסס על ספרו העתידני של ארנסט קליין, זהו הפרוייקט השאפתני שיגדיר ואולי יסכם את הסרטים דמויי משחקי הריאליטי הגורליים. כאן, בסיפור המתרחש ב 2045   "אואזיס" הוא המשחק הממכר שבעזרתו ניתן לברוח מהמציאות העלובה שמסביב. כשממציא המשחק מת הוא משאיר צוואה של חידות ובה ההוראה שמי שיפתור את כולן יזכה בהונו הרב. כשוייד וטס, גיבור הסיפור מצליח לפתור אחת מהן – הוא הופך למטרה בעיני השחקנים האחרים. טאי שרידן, שחקן צעיר נורה כאן אל שמי הסלבריטאות.

"שבעה ימים באנטבה" הוא נסיון נוסף, לא ברור מדוע, לספר את סיפור החטיפה של מטוס איר פראנס בסוף יוני 1976 שהיה בדרכו מתל אביב לפריס ונחטף ע"י טרוריסטים פלסטינים וגרמנים אחרי חנית ביניים ביוון. המטוס נחת באוגנדה ושם, אחרי שבעה ימים של מתח שוחרר ע"י צהל במבצע הירואי שנחקק בהסטוריה. בגרסה הקולנועית הנוכחית מספר הבמאי הבראזילאי חוזה פאדילה את הסיפור עם דגש גם על דמויות הטרוריסטים.

"הרוע שבפנים: המפתח האחרון" המשך שלישי בסדרת סרטי אימה, והפעם על הפרפסיכולוגית שנקלעת למצבים מפחידים והפעם בתוך ביתה שלה.ביים אדם רוביטל ובתפקידים הראשיים  ליל שיין, אנגוס סמפסון ולי וונדל.

"נשיקה בחצות" סיפור האהבה המערימה קשיים בין צעירה שרגישות פסיולוגית לאור השמש מחייבת אותה להתיק פעילות ללילה הפוגשת צעיר מצודד ומתלבטת איך לספר לו על מצבה בדרך לקבע את הזוגיות. לי נדמה שכבר היינו בסיפור זהה לפני חודשים אחדים.

וזהו – אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה שבוע טוב בקולנוע, חג שמח ומועדים לשמחה.

רוצה לשתף ?