סרטים חדשים לשבוע הקרוב

 

הגשם אולי יבוא בשבוע הקרוב, אבל מבול של סרטים יגיע גם יגיע. "סוף טוב", "בית ספר לחיים", "הנשיקה האחרונה של הקיסר", "47 מטר", "ליגת הצדק" ו"הפורצת". להלן מבט ראשון, מהיר מכרגיל ולא ביקורתי – עד כמה שאפשר .

"סוף טוב" הוא סרטו החדש של הבמאי הגאון מיכאל האנקה, אוסטרי שפועל לאחרונה בצרפת שמציע דיון בחייה של משפחה אריסטוקרטית בקאלה שהופכת לעיר מהגרים. איזבל הופר כראש משפחת תעשינים, בתו של ז'אן לואי טראטיניאן הציני והמריר, אחותו של מתייה קאסוביץ' ואם לצעיר מפונק ומדורדר. ילדתו של קסוביץ מנישואין קודמים עוברת לגור איתם אחרי מות אימה. הסרט מציע שאריות וזנבות מתנפנפים מהסרטים הקודמים של האנקה, בכל המובנים.

"בית ספר לחיים" – דרמה צרפתית על חייה של מורה בגרנובל שצריכה להתמודד עם בעיות בחייה, כמו גידול ילד במסגרת חד הורית ולנהל ביד רמה ורגישה כיתה של ילדים רכים באותה עת. סיפורו של אחד הילדים שנזנח ע"י אימו נוגע במיוחד לליבה. סרט מרגש שמגלף אידאל חינוכי מעורר קנאה.

דרמה נוספת הקשורה לגידול ילדים מגיעה מהוליווד, על כל המשתמע. "פלא" הוא סיפורו של ילד שנולד עם דפורמציה בפנים, מה שגרם לו לבלות את השנים הראשונות לחייו בבית. עכשיו, כשהוא עולה לכיתה ה הוא נחשף לקהילה מסביבו, והמפגש אינו קל ונטול בעיות. ג'וליה רוברטס, אוון וילסון ומנדי פטנקין בסרט שמעלה זכרונות מ"מסכה" הוותיק ממנו, סרטו של פיטר בוגדנוביץ.

"הנשיקה האחרונה של הקיסר" היא דרמה המתרחשת בימי מלחמת העולם השניה על היחסים המתפתחים בין קצין אס אס לנערה יהודיה המשרתת באחוזתו של הקיסר וילהם בהולנד, "47 מטר" הוא מותחן אימה על שתי אחיות שצוללות לצפות בכרישים בחופי מקסיקו ונקלעות למצוקה מתחת למיים כשהחמצן אוזל. ו"ליגת הצדק" החסמבה של הקומיקס מתאחדת שוב כדי להציל את העולם וכדי למצוץ עוד מזומנים מכיסי ההורים של המעריצים הצעירים הנלהבים. גל גדות, כמובן, בן אפלק, ג'יי קיי סימונס ואחרים בסרטו של זאק סניידר.

וכמובן גם סרט ישראלי חדש לנו השבוע "הפורצת" של הגר בן אשר, על צעירה שעולמה חרב עליה המחפשת משמעות חדשה לחייה בחיבור לגבר מבוגר ממנה ובחדירה למסגרות אינטימיות ופיסיות של אחרים. ליהי קורנוסבקי בתפקיד הראשי.

וזהו – אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה שבוע טוב בקולנוע ושקט ואולי גם גשום מחוצה לו.

רוצה לשתף ?