סרטים חדשים לשבוע הקרוב

סוף שבוע גשום עושה את ההחלטה לצאת מהבית לקשה יותר. להלן ההצעות של הקולנוע, תחליטו אתם אם הפיתויים חזקים מספיק: " קרא לי בשמך" הדרמטי (אולי אפילו המלודרמטי), "המשימה" טבול באקשן, "לעבור את הגבול" עם ניחוח פוליטי, "הרץ במבוך- תרופת המוות" הרפתקאות של פנטזיה לנוער ו"מסתור" הישראלי. הצצה ראשונה נטולת נימות ביקורתיות.

נתחיל בדרמה תקופתית, "קרא לי בשמך", כן שנות השמונים הן כבר עיניין של הסטוריה. ואנחנו באיטליה היפיפיה, לומברדיה, בוילה משפחתית נפלאה שבה חי נער יהודי צעיר בן 17  ואליה מגיע לקיץ אחד של סחף חושים אמריקאי מבוגר יותר, אך תמיר וחטוב, כדי לסיים את עבודת הדוקטורט שלו תחת חסותו של אבי הנער. איטליה החושנית, המשכרת מושכת את שניהם והגילויים שיחשפו במהלך הקייץ ישפיעו לעולם על זכרונותיו, אם לא על חייו של הנער. לוקה גואדאנינו ביים.

באוירה שונה לחלוטין נצא מהסרט "המשימה" של הבמאי הוותיק וולטר היל אותו אנחנו זוכרים עוד מ"48 שעות", "הנהג", "רחובות לוהטים" ועוד. זהו מותחן פעולה שבו מנסה רוצח אכזרי לחסל רופאה שזה עתה ביצעה בו ניתוח לשינוי מין. מסתבר שהוא רצח את אחיה ומעשיה היה כנקמה על האובדן הנורא. ועכשיו חייבת הרופאה להלחם על חייה היא כשהמחסל, שהוא בעצם מחסלת, מנסה לסגור חשבון. מישל רודריגז וסיגורני וויבר זאת מול זאת.

מצרפת מגיע אלינו "לעבור את הגבול", סיפור על רקע פוליטי שתמיד אפשר לשאוב ממנו משל אחד או שניים גם לסביבתנו הקרובה יותר. אחות רחמניה המקובלת על סביבותיה שרכשה אימון המטופלים שלה הופכת להיות מועמדת לבחירות בעיריה. הבעיה היא שהיא ליבראלית והמפלגה המעמידה אותה לבחירה כדי לנצל את הפופולאריות שלה – ימנית בדלנית. הדילמה ברורה וגם העכרת היחסים עם הסביבה הקרובה שלה. לוקא בלוו הבלגי ביים.

ולמי שעוקב אחרי סדרות סרטים, בעיקר לנוער מזומן "הרץ במבוך- תרופת המוות" פרק שלישי בסדרת הפנטסיה על חבורת צעירים המנסה להמלט ממבוך ענקי שנכלאו בו הנשלט בידי ארגון קטלני.

וכמובן, גם "מסתור" החדש של ערן ריקליס שעולה אף הוא היום על המסך, סיפורה של לוחמת מוסד שנשלחת לשמור על פלסטינית מלבנון הקשורה לארגוני טרור שהחליטה לערוק ולשתף פעולה עם ישראל. במהלך שבועיים שבהם הפלסטינית מחלימה מניתוח פלסטי שישנה את חזותה, ושוהה בדירת מסתור בברלין, נעמי תעשה הכל כדי שלא יאונה לה כל רע. ויש הרבה גורמים שרוצים לחפש ולמצוא ולחסל את מונה הלבנונית. נטע ריסקין והשחקנית הפרסית גולשיפטה פרהני בתפקידים הראשיים וכמובן גם ליאור אשכנזי כאן.

וזהו. אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה לנו שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

רוצה לשתף ?