סרטים חדשים לשבוע הקרוב

והשבוע עדיין שאריות אוסקר על מסכנו "ליידי בירד" של ההתבגרות, זכרונות משנות השבעים עם "משאלת מוות" שפותר בעיות אך מציב שאלות מוסר, קומדית אקשן "גרינגו" ושני סרטים ישראלים, אחד עלילתי "מוטלים בספק" והשני תעודי "הקיר" שני סרטים עם פרסים ותו איכות.

"לידי בירד" סרטה של השחקנית-בימאית גרטה גרוויג (זוכרים אותה מ"גרינברג", "נשות המאה ה-20"  ו"פרנסס הא", בין השאר) היה מועמד לאוסקר השנה בחמש קטגוריות וזכה ב"גלובוס הזהב" והוא סיפור התבגרות של צעירה אמריקאית מסקרמנטו. כריסטין מקפירסון החלה את המרד שלה באמה הדומיננטית עוד בגיל מוקדם שבו אימצה לעצמה שם ייחודי משלה. המשפחה, דלת אמצעים עם אב מובטל ואם העובדת כאחות בשתי משמרות כד לפרנס מתקשה לממש את חלומה של לידי בירד לעזוב את סקרמנטו הקרתנית ולעבור לקולג' בניו יורק. חייה בנתיים הם מאבק באם הממורמרת, נסיון לגבש זהות אישית ומינית ולמצוא את מקומה בחיים המשתנים מסביב. סירשה רונן שבגרה אחרי "כפרה" בתפקיד הראשי.

ב 1974 יצא אל המסכים הסרט "משאלת מוות" בכיכובו של צ'ארלס ברונסון מי שהיה אחד הגיבורים של סרטי הפעולה באותה תקופה, סרט שבו ערך מנתח ניו יורקי חשבון אלים במיוחד עם פושעי העיר בעקבות רצח אשתו ופגיעה בביתו. הסרט משך אחריו כמה סרטים נוספים שהעמידו בסימן שאלה את המוסר והסדר הציבורי. האם יכול אדם לקחת את החוק בידיו אל מול אוזלת ידה של המשטרה. היום חוזר ברוס וויליס לנקודת ההתחלה ונכנס לנעליו של ברונסון בסיפורו של הדר' פול קרסי, הפעם זה קורה בשיקאגו. הרבה אמוציות ושאלות לא פתורות שנשארות כאלה גם היום.

"גרינגו" היא קומדית מתח חדשה העוקבת אחרי מסעו המפותל והמסוכן של איש עסקים שחור שמסתבך בכספים ולוקח על עצמו אחריות לגורלו הפיננסי של כדור גראס חדש בדרכו לקידום מכירות במקסיקו שם הוא מסתבך עם טיפוסים אלימים משני צידי החוק. עם דייויד אוילאו ושרליז ת'רון שגם היא כאן.

ושני סרטים ישראלים לנו – "מוטלים בספק", סרטו של אלירן אליה שזכה בפרס סרט הביכורים בירושלים המעמת תסריטאי ומשורר צעיר בעבודות שרות להן נדון עם קבוצת נערים ונערות עם רקע עברייני במסגרת תומכת במקלט בדרום הארץ. שני עולמות נפגשים, מתעמתים, משלימים, מתקשרים, מתפוצצים זה על זה בנסיון להעביר זמן ההופך לקשר ואחריות הדדית. רן דנקר בתפקיד הראשי.

הסרט השני הוא "הקיר" סרטה התעודי של מורן איפרגן על דיוקן כפול של מקום – הכותל והסמליות שלו, ואשה שנישואיה מתפרקים והיא מוצאת עצמה ליד הסמל היהודי המשמעותי ביותר. תעוד של אירועים הנמשכים שנה שלמה של חורבן ביית אישי ובדיקת התנהלות לאומית הכרוכים זה בזה.

וזהו. אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה לנו שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

רוצה לשתף ?