סרטים חדשים לשבוע הקרוב

אז מה מגיע השבוע אל המסך שלנו ? מבט ראשוני עם מינימום של נימות ביקורתיות על "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים", "מועדון הספר הטוב", "מנשה", "קוד אמיץ", "הללויה" ו"בית בגליל" הישראלי. לבחירתכם ולשיפוטכם.

פסטיבל קאן חלף עבר לו והאנושות חוזרת לסדר יום רגיל. אבל הפסטיבל עבר לא בלי להשאיר עקבות. כבר עכשיו והנה הנה מגיע, מיד אחרי הבכורה העולמית הסרט "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" גם אלינו. ממלכת "לוקאספילם" על גלגוליה ממשיכה לנסות ולמצוץ עוד ועוד נטפי אנרגיה ותהילה מהסרט המכונן של 1977 שהפך למפלצת זוללת ממון ומציעה עכשיו סדרת כנף להקפת מרצ'נדייס נוספת של עלילות גיבורי מלחמות התבל. הפעם הם עוסקים בהאן סולו, טייס להשכיר והצלע הרומנטית של סיפור ההצלה של הנסיכה ליאה מטירני הגלקסיה האכזרית, מקורותיו, התכנסות הצוות שלידו צ'ובקה והדרך שבה נטל תחת ידו ופיקודו את ספינת החלל האגדית שתשמש אח"כ גם את לוק סקייווקר ושני רובוטים חביבים. הבמאי רון האוורד, בדרך כלל במאי של סרטים שלא צריכים לעורר מחשבות רבות בלב צופה אינטיליגנטי בונה סיפור שיתכנס לקראת סופו אל פית התדלוק של המערכת המקורית בדיוק רב ובמהירות שמשאירה מקום גם לסיפור המאבק שלו עם מהמר מסוכן ורע לב. אלדן ארנרייך הוא הסוכרזית בדמותו של האריסון פורד המקורי וכמו כן נמצאו תפקידים גם לוודי הארלסון ולפול בטאני.

מי אמר שאין בהוליווד תפקידים גם לנשים מבוגרות. נכון שהשחקניות צריכות להיות לפחות אגדות קולנוע, או מי שהיו כאלה, נגיד זוכות אוסקר או מועמדות לפרס, אבל המהפכות של התנערות נשית מגיעות גם אל בית הלורדיות או בית הדיור המוגן, תלוי במידת הציניות של המתבונן. "מועדון הספר הטוב" מכנס את שאריות האסטרוגן אצל אלמנה אחת, קוגרית וותיקה וחופשיה אחת, וטראנית בתהליך גרושין מתמשך ואחת שהנישואין מעיקים על חייה שנים רבות. אלה הן הפרוטגוניסטיות בסרט המפגיש אותן מחדש עם הליבידו שלהן בעזרת הספר "50 גוונים של אפור". דיאן קיטון, ג'יין פונדה, קנדיס ברגן ומרי סטינבורגן נתמכות ע"י ריצ'ארד דרייפוס, אנדי גארסיה, קרייג נלסון, דון ג'ונסון לקומדיה קיומית שיש לה טעם של קוקון… אבל נעים לראות את המאמץ המשותף לשמור נעורים וחיוניות.

כבר שנים שלא הופק סרט מלא ביידיש והנה גם זה בא. "מנשה" הוא סרט שכזה המתרחש כולו בקרב העדה החרדית בברוקלין, משהו כמו התשובה הזכרית לסרטיה של רמה בורשטיין הישראלית. מנשה הוא אלמן זה מקרוב ואב לילד צעיר המתפרנס בעבודה בחנות מכולת קטנה, פרנסה המצויה בקושי בכיסו. הרב של העדה החליט שכל עוד הוא אינו מתחתן שוב הוא לא יכול לגדל את ילדו ולכן הילד נמסר לאחזקתו של דודו, הנדל"ניסט. מנשה יעשה הכל כדי שבנו יחזור לגור עימו וינסה להוכיח שהוא יכול לעמוד בזכות עצמו, אפילו אם זה כרוך בחיפוש אשה חדשה, מעשה שהוא מנסה לדחות ככל האפשר. סרט זעיר קומה, חביב ואנושי מאוד שמציע חדירה לא פוגענית לעולם החרדי בניו יורק עם מנשה לוסטיג עבה הגוף והמזיע תמידית וראובן ניבורסקי בתפקידים הראשיים. ביים ג'שוע ווינסטין, כנראה בלי שום קשר להארווי…

ואם התגעגעתם לקצת אקשן ארצי, להלן "קוד האומץ" בסיפורו של חוטב עצים המתגורר בעבי היער שיום אחד מבין שהבקתה שלו משמשת למחסה לכמות נכבדה ויקרה של סמים שהונחה שם. זה קורה כאשר כמה ג'יפים עמוסים באנשים חורשי רע נעצרים ליד הבית וג'ו, שהיה פעם לוחם ביחידה מובחרת של המארינס חייב לצאת ולהלחם עכשיו על גורל משפחתו. סרט קנדי עם ג'ייסון מומואה  סטיבן לאנג  גארט דילהונט, למי שמכיר.

הצרפתים מנסים מידי פעם להצחיק אותנו בקומדיות עממיות וזה קורה שוב ב"הללויה", סיפור המחבר רב, כומר ואימאם לקבוצת זמר, אולי להקת רוק כדי להציל את הקריירה של מנהל מוסיקאלי. השילוב הרב דתי הזה הוא אולי רעיון טוב על הנייר אולם הוא מעורר לא מעט בעיות בתוך הקבוצה וגם מחוצה לה. פבריס אבואה ביים.

וגם סרט ישראלי חדש עולה השבוע על המסך "בית בגליל" סרטו של אסף סבן. גילי ויערה חוזרים לישוב הקהילתי שבה גדלה כדי לבנות שם את ביתם, אי שם בגליל. הסרט המפורק לשלבים של התקדמות הבניה – התכנון, עבודות התשתית, היציקה הראשונה, הרמת הקירות, ההתנגשות של החלום והמציאות שבהן מה שיש לא דומה למה שחשבו שיש, הבעיות הכספיות המתרגשות, ההחלטות עם חומרים וצבעים, כל שלב והמשברים שלו – האובייקטיביים והזוגיים, כל שלב וגלרית החברים, השכנים וההורים שבאים לראות את העבודה. נועה קולר ואודי רצין בתפקידים הראשיים ולידם גלריה מתחלפת במהירות של מירב השחקנים של הקולנוע הישראלי.

רוצה לשתף ?