האנושות, אמר לי פעם איש חכם שחקר את ההתנהגות של בני האדם ברגעי החלטה, כאשר היא מגיעה לצומת בדרך כלל היא בוחרת באופציה השגויה. כך זה קורה הרבה פעמים בפוליטיקה, כך בעינייני יום יום, כך בנושאים חשובים בכלל. ראו את ההחלטה לבחור במייקרוסופט כתוכנת הפעלה של העולם למשך עשורים על פני אפל הטובה ממנה, ראו מה קורה בבחירת מנהיגים ונשותיהם כאלה ואחרים – גם אצלנו, ראו מה קורה במינוי שרים, שגרירים, רמטכ"לים, מפכ"לים, פקידים גבוהים, מתווים כלכליים וראו עכשיו, שוב בבחירה התמוהה של הנהלת הסינמטק של תל אביב בגברת איסי אבקסיס וינטר כמנהלת המוסד הקולנועי החשוב ביותר במדינה, ממשיכת דרכו של אלון גרבוז האגדי שהביא אותו להשגים, דוקא משום שלא עשה חשבון לאיש מלבד לעיניין הקולנוע עצמו.
לא. אינני מכיר את הגברת אבקסיס וינטר ובאמת אין לי שום דבר נגדה. אני מניח שהיא אשה נפלאה, יכול להיות שהיא אישה משכילה, שהיא מבינה דבר או שניים באמנות, שהיא פקידה נאמנה, שהיא יודעת לסדר לוח הופעות של תאטראות או מופעים שבאים מבחוץ, שהיא מקורבת לפקידות העירונית שדחפה אותה באלימות לתפקיד. שהיא עובדת ליד הבנין המרכזי של העיריה ותעשה מה שמבקשים ממנה כנראה היא גם דוברת שפות כדרישת המכר"ז ואולי יש לה תואר ראשון באחת הדיסציפלינות…
אבל :

האם יש לה נסיון של 5 שנים לפחות בתחום עיסוקה של החברה כמו ייזום, עיצוב מדיניות הרכש והתכנון של הקרנות סרטים, הפקת סרטים, ותוכניות, קשרים עם גופים בתחום עיסוקה של החברה בארץ ובעולם ?
האם יש לה נסיון ניהולי של צוות המונה מעל 10 עובדים ומעלה בתחום עיסוק החברה, וכן בעלת 5 שנות נסיון לפחות בתחום הקולנוע :הפקה ו/או יצירה ?
לנהל סינמטק זה לא כמו לנהל אולם אירועים, בודאי שלא בסדר הגודל של מרכז עינב. נכון שהוא חשוב לחולדאי, חולדאיו וחולדאותיו כמקום שבו נערכות ישיבות הוועד העירוני ופעולות חשובות כמו כינוסים מפלגתיים ומידי פעם גם הופעות אמנותיו מוגבלות. אבל הצרכים של סינמטק הם הרבה יותר רחבים, מקצועיים ומדוייקים.
לא שלא היו כאן אפשרויות אחרות. מולה, כאופציות מוכחות ומעורבות בעולם הקולנוע, בקשרים עם חו"ל, בניהול פסטיבלים ואולמות קולנוע, רשתות הפצה וערוצי טלויזיה מובחרים עמדו שניים אחרים, ללא כל ספק טובים, נכונים ומתאימים יותר. סיני אבט ועודד הורוביץ.
אבל בעיריה החליטו לעשות מאיתנו צחוק, כמו שבממשלה החליטו לעשות מאיתנו צחוק עם המינויים האחרונים שלא נבדקו על הסוף, שתפקידם היה בעיקר לרצות את החובות הפוליטיים – בחירות שלא היו רק לא לעיניין, אלה נכשלו בימים שבאו אחרי ההכרזה. אם לחולדאי שעומד בראש המערכת הזאת יש איזה אספירציות פוליטיות מעבר לתל אביב – היום הוא הוכיח שהוא, בעצם, אותו דבר רק רזה וארוך יותר ובסופו יש חליל שבו הוא מחלל את רצונותיו.
מה שנותר לנו לקוות זה שאם הבחירה תאושר ואיסי וינטר אבקסיס תעמוד בכל זאת בראש המוסד הקולנועי הוותיק והמורשת שהשאיר גרבוז אחריו, למרות שאין לה שום קשר לקולנוע, שתצליח בתפקיד.
זה חשוב לכולנו…