למרות המצב שוק הסרטים של קאן מתארגן לפעולה

פסטיבל קאן ישיק את ה- Marché du Film Online ביום שני 22 ביוני כדי לתמוך באנשי תעשיית הקולנוע בצרפת ובעולם כולו. הנהלת הפסטיבל הודיעה אמש כי בהמשך להודעתה הקודמת על ביטולו של הפסטיבל במתכונתו הרגילה היא אינה מתכוונת לנטוש את אנשי הקולנוע בזמנים קשים אלה גם לאור המצב השברירי שנוצר בתחום.

"איש אינו יודע מה המחצית השנייה של השנה עשויה להביא והאם ניתן יהיה לארגן שוב אירועי קולנוע גדולים בשנת 2020, כולל את פסטיבל קאן", אמר תיירי פריימו, מנהלו של הפסטיבל. "קאן החליטה אפוא להתאים את הפורמט שלה לשנה ייחודית זו. הנה יוזמה ראשונה: Marché du Film Online, שהושק על ידי ג'רום פיירארד, מנכ"ל ה- Marché. שוק חדש מסוג זה מתארגן ויבוצע בהתייעצות ובהשתתפות של אנשי מקצוע רבים מכל העולם". הפסטיבל מכריז אפוא על השקת ה- Marché du Film Online, שוק מקוון עצמאי שיתקיים מיום שני 22 עד שישי 26 ביוני.

השוק המקוון נועד לחקות את חוויית השוק בקאן, עם פגישות חיות בזמן אמת. הוא יציע אלטרנטיבות יצירתיות כדי להקל על עסקים ורשתות עבור אנשי מקצוע בתעשיית הקולנוע מכל העולם. ה- Marché du Film Online יקבל צורה של חלל תעשייתי סגור הכולל:
דוכנים וירטואליים לסוכני מכירות: חברות מכירות והפצה יוכלו ליצור קשר עם קונים ולהציג את הסרטים והפרויקטים החדשים שלהם שנמצאים בתהליכי עבודה בחלל ייעודי מקוון דיגיטלי המדמה את הדוכנים שלהם בקאן.
ביתנים וירטואליים למוסדות: מוסדות מכל העולם יציגו את הקולנוע הלאומי שלהם, ועדות קולנוע ומיזמי קולנוע, יתמכו במפיקיהם ולארגן ישיבות במרחב וירטואלי כפי שהם רגילים לעשות בביתן שלהם בכפר הבינלאומי.
פגישות וידאו: המשתתפים יכולים לבקש ולארגן פגישות דרך אפליקציית הרשת Marché du Film Match and Meet, שמשלבת כעת שיחות וידאו.
הקרנות מקוונות: סרטים שהושלמו או לאחר הפקה ומצגות של פרוייקטים יתוכנתו על פי לוחות הזמנים שיקבעו בכ- 15 בתי קולנוע וירטואליים, כדי לשמור על תנופת השוק ולאפשר זמן צפייה ומשא ומתן. הפלטפורמה תתבסס על אמצעי אבטחה קפדניים – כולל. DRM, סימן מים פרטני וניהול בזמן אמת ובקרה אחר כניסות להקרנות .
תוכניות וכנסים : תוכניות וכנסים יועברו לרוב לחלל הדיגיטלי. השוק יציע גם פגישות מהירות עבור מלחינים, הוצאות ספרים או מפיקים.

ג'רום פיירארד הוסיף: "גם במצב מאתגר זה, תעשיית הקולנוע מביעה צורך בפגישה אביבית לפני הקיץ. סקר שערכנו בשבוע שעבר בקרב מפיצים ברחבי העולם מגלה כי 80% מהם מעוניינים בשוק מקוון. ול 66% יש את היכולת לבצע רכישות (בעיקר של סרטים שהושלמו אך גם של סרטים בפוסט-הפקה וכתיבה). אנחנו לא נחליף את חווית קאן ב- Marché du Film Online, אך אנו משחזרים כך חלק מהמהות שלו באופן מקוון על ידי הצעת אנשי מקצוע פלטפורמה יעילה וחדשה להקרנת סרטים, קנייתם, מימון פרויקטים ופגישת שותפים. אנו גם מבצעים ניסוי של מודל שוק חדש שיאפשר לאנשי מקצוע שלא היו להם האמצעים או הזמן להגיע לקאן. להשתתף".

הקרואסט הריקה בימי קורונה אלה

 

אפשרות הרישום להשתתפות ב- Marché du Film Online תהיה זמינה בקרוב לאנשי מקצוע בתעשייה במכירה מוקדמת בעלות מופחתת של 95 אירו עד ה -29 במאי, ובמחיר רגיל של 195 אירו לאחר מכן – כולל מנוי לשנה ל- CINANDO , הפלטפורמה שהושקה על ידי Marché du Film בשנת 2003, והפכה לרשת הגדולה שמשרתת את ענף הקולנוע: אנשי קשר, סרטים, פרויקטים בפיתוח, והקרנות.

רוצה לשתף ?