פסטיבל ברלין 2021 יחזיר הסרטים לאולמות – סולם אורשר. גידי אורשר

הדואו החדש המנהל את פסטיבל ברלין לאחר סילוקו של דיטר קוסליק, מרייט ריסנבק וקרלו צ'טריאן כבר לא יכול להתאפק ולמרות המצב הבין לאומי בעת קורונה ואל מול ביטולם של הפסטיבלים הגדולים של 2020, הם מכריזים כי בתוכניתם לקיים את ה"ברלינאלה ה- 71" ב2021 במסגרת שמחזירה אותו לסוג של שיגרה ואת הקהל – מבקרים ועיתונאים ואנשי תעשיה, לאולמות. במסגרת השינויים שהם מבטיחים להביא תחת ההנהלה החדשה, כמה חידושים די דרמטיים באשר לאופיים של הפרסים הגדולים המחולקים ע"י חבר השופטים הבין לאומי של הפסטיבל.

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בברלין במהדורתו ה- 71 קיבל ומפרסם את ההחלטות הראשונות שלו לפסטיבל 2021. ה- Berlinale 2021 מתוכנן אמנם כפסטיבל פיזי אולם  לשוק הקולנוע האירופי (EFM) יוצע פורמט היברידי שיכלול הקרנות פיסיות ואפשרות וירטואליות באינטרנט על פי בחירת המשתתפים. הפסטיבל יערך בהתאם לכללים ולתקנות הבריאות שיחולו בעת מהלכו כדי לשמור על הבטחון האישי והציבורי הרב ביותר האפשרי עבור כל האורחים. התאמות במבנה הפסטיבל, תכנות הישיבה באולמות הקולנוע ומספר הסרטים המוזמן יוגדרו על ידי הנהלת הפסטיבל במהלך השבועות הקרובים. יתרה מזאת, כבר הוחלט כי בשנת 2021 סקצית Generation תציג רק סרטים באורך מלא של לפחות 60 דקות – וללא סרטים קצרים – בשתי תוכניות התחרות שלה Generation Kplus ו- Generation 14plus. ההרשמה הרשמית להשתתפות הסרטים בסקציה  מתחילה ב -1 בספטמבר 2020.

"פסטיבלים ושווקים הם מקומות של מפגש ותקשורת. זה חל על הציבור וגם על הענף. אנו רואים את  התפקיד החשוב והייחודי של פסטיבלים במערכת היחסים התוססת שלהם עם הקהל. בתקופות של מגיפת הקורונה התברר עוד יותר שאנחנו עדיין זקוקים למרחבי חוויה אנלוגיים בתחום התרבותי ", אומר צמד הבמאים של הברלינאלה, מרייט ריסנבק וקרלו צ'טריאן. "אנו שמחים שפסטיבלים בהם קהלים נוכחים פיזית מתרחשים שוב ושוב ברחבי העולם, ואנחנו מאחלים לעמיתינו הצלחה רבה."

במסגרת השינויים שמביאים צמד המנהלים החדשים גם שינויים במארג הפרסים שיעניק חבר השופטים הבין לאומי של התחרות ב- Berlinale . לראשונה יבוטלו שני הפרסים הנפרדים לשחקן ושחקנית ובמקומם יוענק פרס אחד בניטרליות מגדרית. זה יהיה פרס "דוב כסף למשחק המצטיין" . כך יעשה גם בקטגוריה של שחקן ושחקנית משנה שיאוחד לפרס "דוב הכסף למשחק בתפקיד משנה".

שינויים נוספים שהוכנסו בפרסי "דוב הכסף" קשורים לגילויים שהתפרסמו בחודשים האחרונים באשר לקשריו של מנהלו הראשון של הפסטיבל אלפרד באוור עם המשטר הנאצי. עד התחרות האחרונה הוקדש "דוב הכסף – הפרס הגדול של חבר השופטים" לזכרו של באוור, אולם מעתה הקשר ינותק ושמו של באוור יוסר מהפרס והפרס יבוטל.

חבר השופטים הבינלאומי לתחרות יוענק את שמונת הפרסים הבאים: "דוב הזהב לסרט הטוב ביותר" שיוענק למפיקי הסרט, "דוב הכסף – פרס חבר השופטים הגדול",  "דוב הכסף – לבמאי הטוב ביותר", "דוב הכסף – פרס חבר השופטים", "דוב הכסף – למשחק המצטיין", "דוב הכסף – למשחק מצטיין בתפקיד משנה", "דוב הכסף –  לתסריט הטוב ביותר" ו"דוב כסף" – לתרומה האמנותית המצטיינת".

"אנו מאמינים כי איחוד הפרסים בתחום המשחק מהווה איתות למודעות ורגישות מגדרית רבה יותר בתעשיית הקולנוע," מסר צמד הבמאים של ה"ברלינאלה".

רוצה לשתף ?