פילטר – מבט ראשון ולא ביקורתי על הסרטים החדשים

כבר כמה שנים טובות שסטיבן שפילברג לא יכול להתגאות בסרט שעושה הרבה רעש, סרט תופס מקום, לפחות בדמיון ובהכרה של צעירים ומבוגרים. סרט שהופך לאבן דרך, למודל לחיקוי. משהו, נגיד כמו "אי טי", "מלתעות", ,אינדיאנה ג'ונס", או "רשימת שינדלר"  בסגנון אחר. לא שהוא לא ניסה, אבל לא כל כך הלך. ספילברג טוב בעיקר בסרטים שמתרחשים בחדר הילדים, ליד החלומות של הצופים הצעירים, חלומות שסוחפים בתמימותם גם את ההורים.

עכשיו הוא חוזר בסרט שמציע לו את האופציה להיות שוב במרכז העיניינים, "העי"ג" על פי ספרו הנפלא של רואלד דאל, ויחד עם היכולות הויזואליות של אולפני דיסני והדמיון שלו, להתחרות אפילו בהצלחה של הספר. סופי היא ילדה צעירה המתגוררת בלונדון שמבחינה בענק המסתובב ברחובות בלילות ונושף לתוך חלונות הבתים. כשהוא מגיע את חלונה הוא מכניס יד אל החדר ושולף אותה לעולם חלומות, ענקים, מלחמות, טובים ורעים , עולם אותו תחלוק עם הענק החביב הזה.

מי שיש לו חית מחמד בבית מכיר את ההרגשה של אי הנעימות היחסית המתלווה לצורך להשאיר אותם לבד בבית כשהולכים לעבודה, לקניות, לסידורים. מסכנים הקטנים, משעמם ועצוב להם. אז תחשבו שנית, בייחוד אחרי שתראו את "החיים הסודיים של חיות המחמד", סרט אנימציה חדש שמציץ לחיים שאחרי שהבעל הולך, של ההולכים על ארבע. אז מתעוררים כולם לחיים ופוצחים בחיי חברה סוערים האחד עם השני. כך גם בבנין מגורים אחד במנהטן וכך גם כאשר שגרת החיים מופרת והצורך לאלתר מתפתח על כורחן של החיות.

עוד אנימציה של בעלי חיים בתפקידים ובמצבי צבירה אנושיים נמצא בסרט "כלבים בחלל" על כלבים של אסטרונאוטים שיוצאים לחלל כדי לחלץ את אדוניהם מצרה. הסרט מדובב לעברית.

ובלי סרט אסונות הרי אי אפשר אז הנה לכם "הגל", סרט נורווגי שהיה מועמד המדינה הסקנדינבית לפרס האוסקר בסיפור המתרחש בכפר קטן ליד פיורד יפיפה שכתוצאה ממפולת הרים מרים צונאמי ענקי שגובהו 70 מטרים המאיים על אנשי הכפר. ויש להם רק 10 דקות להמלט מהמקום . האם יצליחו ומי ישרוד ?

וזהו – אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים, שיהיה לנו שבוע סרטים מהנה חופש נעים.

רוצה לשתף ?