ה"וויז" שטעה בדרך ומצא מלוכה

לא יודע מה קרה ל"וויז" בתקופה האחרונה, אבל מאז שהם הפכו בין לאומיים ומנסים לכוון את התנועה בכל העולם, דוקא ישראל, ארץ המקור, הביית, נשארה מאחור. האפליקציה שהפכה בת אוטו אצל כל נהג, שעזרה לנו להתחמק מהפקקים ולהגיע הכי מהר, הכי קצר והכי יעיל למטרתנו, מפשלת בתקופה האחרונה, מפשלת בגדול. נדמה שהם קפצו שם מעל הפופיק של עצמם. אז או שהיכולת נמוכה או שהפופיק גבוה מידי…

לראשונה שמתי לזה לב לפני כמה חודשים שבבוקר די עמוס כבישים היא לקחה אותי מביתי ליד פתח תקווה לתל אביב, אל הסינמטק דרך מודיעין ולמי שמכיר קצת כיוונים זה כמו לנסוע מתל אביב לחבש דרך תורכיה. אח"כ באו פישולים קטנים שתפחו בנסיעה הכי ארוכה שהיתה לי לחיפה, ואני נוסע ברגיל לפחות פעם בשבוע ללמד שם, אבל הפעם בשעה מוקדמת מתמיד חששתי מפקקי תנועה. ה"וויז" עשה לי, מה שנקרא פעם בימי אגד "חיפה מאסף", שעתיים ומשהו דרך פרדס חנה, כרכור, בנימינה, זכרון (כולל ביקור ביקב) היתקעות בפרדיס (שם עזבה אותי התוכנה לאנחות, שאסתדר לבד בסמטאות של העיירה ) ולבסוף עליה מוזרה למרכז הכרמל.

שני המקרים האחרונים תכפו ממש בשבוע ראש השנה. בדך לארוחת החג בחדרה התעקש ה"וויז" להציע לי לנסוע בכביש 4 העמוס תמיד ואני ביכרתי את כביש 6 שהיה פנוי. התוכנה דרשה כל הזמן לשנות מסלול ובחיבור לכפר סבא נשברתי. מה אומר לכם ? את הפקק שאיליו נכנסתי בכביש 431 לקח לבצוע כמעט 45 דקות  שאחריהם פקק נוסף ברמזורים בכפר סבא (כפר בעסה) ונסיעה איטית עד אבן יהודה בכביש שנבחר ע"יי הוויז. פעם שניה – שוב בכפר סבא – הקשתי כתובת, התוכנה אישרה ולקחה אותי בטוחות לתחנת דלק אחרי ג'לג'וליה. למה ? כי בא לה…  וביום הנורא ההוא, עם האובך והנסיעה בשביל החלב שלא רואים בו כלום, הייתי צריך להגיע לראש העיין – וה"וויז" החליטה שהיא, ביום כזה, לא באה לעבודה. שאחפש את החברים שלי. אז "IGO " נרתמה לעזרה.

האמת היא שאני לא לבד בטרוניות הללו, לאחרונה ל"וויז" יש שונאים רבים שבשבילם סיפור האהבה הולך ונשחק. כבר אין למי להאמין.

ובדיוק עכשיו נפלה לידי פרסומת שצריך ללמוד ממנה. של פרסומאים עם מעוף, כאלה שחושבים לפני שהם כותבים אינסטינקטיבית תקציבים לסאגות ענק במיליונים של פלפון ופאטנר, שקשה להבין מה הן מפרסמות, או פרסומות דלוחות כמו ה"הכל כולל ? כולל, כולל" והמערכונים הדוחים של "ההום דיזיין", או ניצול מכפיר של ילדים להורים צמאי פרסום וממון.

הנה שיתוף הפעולה הפורה, החכם, המשעשע, היצירתי, של הקולנוע והטלויזיה עם עולם הפרסום. כאן מכניסים לכם את המסר כמעט בלי שתרגישו ועם "גוד טיים" והרבה מחשבה ויכולת ביצוע. החברה של "טוסטד טי וי" לוקחים מסגרת מוכרת ומכניסי בה תכנים קצת אחרים. סוג של פרודיה. הרבה ידע, כבוד, דיוק בפרטים שמביאים לתוצאה משעשעת. הדוגמה הראשונה היא פרסומת ל"וויז", כן זאת המושמצת בשורות הקודמות, אבל זוכה ב"שאפו" לרעננות מחשבה של בחירת פרומו לקידום. אולי בגלל ההתרכזות בזה, לא היה להם זמן שם לתקן באגים. אולי…

ואגב – כדאי לשקוע גם בסרטים האחרים : הפרודיה על "בית הקלפים"(עם חיקוי אדיר של קווין ספייסי) ו"כס הדמים" והסרט על X-MAN ו- MAD MAN ביחד וכל האופציות המוצעות עוד, סרט על הטעויות שנעשו ועוד אפשרויות. בקיצור : צלילה נעימה ומצחיקה !

 

רוצה לשתף ?