חדשות 20 – מהדורה מהמתנ"ס

זה מתחיל בעברית שאינה תקנית. לא רק ששוב החיריק נעלם מחיינו ומפנה מקומו לצירה תוקפני.  גם המילה "הכנסו" מצטמצמת ל"כנסו", שיש לה משמעות אחרת לגמרה והופכת להיות שגורה יותר ויותר בשפת הרחוב ופולשת גם לפרסומים רשמיים פה ושם. בערוץ 20, ערוץ מורשת שהפך להיות שופרו וכן תפילותיו של ראש הממשלה וחנך מהדורת חדשות "כמו הגדולים", שימוש בשתי צרימות אלה הוא לחם חוק. חלק מהג'ינגלים והקדימונים. חלק מהתרבות הפוסט מודרנית שבה כל אחד יכול הכל. גם לשדר משהו שמוגדר ע"י המקומיים כמהדורת חדשות.

הדבר היחיד המחבר בין המהדורה הראשונה ששודרה אמש בצלצול שתי כוסות יין ובברכת שהחיינו ועיתונות רצינית, אחראית, חוקרת ומבררת הוא שעת השידור. כמו ב"כאן" בהקמה, כמו בחדשות 2 וכמו בחדשות 10, זה התחיל בשעה 8 בערב כשדנה סומברג פתחה את המהדורה, מוקפת ארבעה מומחים ופרשנים.

לחמישיה הקאמרית היה מערכון נפלא שנקרא "נעמיים". שי אביבי מספר לרמי הויברגר שמגיע לבקר אותו שהנה קנה נעמיים חדשות. נעליים, מתקן אותו הויברגר. השתגעת ? עונה אביבי, שאני אקנה נעליים שבאותו זמן מוכרים נעמיים בחצי מחיר ? ואז הוא מראה לו את הויקיוטייפ החדש שקנה ב 300 שקל. ואחרי זה מגיעה החולדה עם הכפנולים כי עם רים ראם זה עולה יקר ובסוף את התמונות על הקיר גוגן, ואן גוך, מאטיס ואומר שאלה הן תמונות אמיתיות כי באמנות הוא לא מקמץ. ומאיפה היה לך לשלם 300 אלף דולאר ? שואל רמי. איזה דולארים עונה אביבי, אני משלם בדולאצ'ים.

כזאת היתה מהגורת החשדות של ערוץ 20 , לפחות  בשידור הבכורה. היו נושאים עליהם דיברו ("שעליהם תשמעו רק אצלנו") היו פרשנויות של פרשמים, שמעון ריקלין שהבטיח לעשות טלפונים ולהביא סקופים בלי שהוא יודע מה זה בכלל עיתונות. היה ראיון של המנחה עצמה עם המפכ"ל  שבו היא הוכיחה שהיא לא בדיוק המראיינת המחודדת בסביבה. לא הקשיבה למה שאמר, שאלה על עיניינים שהתיישנו מזמן במזג האויר החם באזורינו ושמעה דברים שהוא בכלל לא אמר. בעקבות הראיום הזה נתכבד לאולפן כוכב תקשורת נוסף, יו"ר הקואליציה אמסלם שדיקלם בחוסר חוכמה קולנית את דף המסרים המוכר. שום דבר חדש.

ואח"כ הציעו כתבה על טיל חדש וקטלני, חשיפה של פלסטינאי צעיר שגילה שהוא יהודי ועכשיו הוא מרצה על חטאי ארגון הסיוע של האו"ם וגילוי של שני סוהרים עלומי פנים ומעוותי קול שסולקו כנראה מהשב"ס וכנקמה הלשינו לנו על התנאים הנפלאים, תנאי בתי הבראה של האסירים הביטחוניים בבתי הסוהר. סרקסטי לאור דיון קודם על עדי מדינה ואמינותם…

במסגרת החלק האקטואלי הציע הערוץ כתבה על ההפגנות אמש, 25 אלף איש היו שם בכיכר, נגד גרוש הפליטים כתבה שפימפמה שוב רק את עמדתם של דורשי הגירוש, שום מילה על ההתפתחויות בחקירות הצפויות מחר ראש הממשלה, מלבד חריצות הלשון המוכרות של הראל סגל. גלית דיסטל אטביאן, עוד אחת מכוכבות האקטואליה של הערוץ כאן כפרשנית התבלבלה אף היא ויצאה להגנתו של בג"צ. מה שאומר שהכל אפשרי כשצריך…

חדשות חו"ל לא קיימות עדיין. יש אמנם כתבת נחמדה בניו יורק אבל היא מדווחת על התעללות האו"ם בישראל ומה ניקי היילי עשתה היום בשביל מדינה, אבל על הפגנות המיליונים נגד יצרני הנשק וטראמפ מגינם, נאדה. כלום.

טוב. מהדורת חדשות זה לא. אובייקטיבי, מאוזן, אחראי, מעמיק זה לא. במהדורה הראשונה, כשעדיין כולם מסתכלים צריך להכריז על כוונות, צריך להפגיז ידע ויכולת וחדשנות וכוח תחקירי. צריך שיותזו רסיסי אנרגיה. לחדשות 20 אין את זה, וכנראה אין את היכולת והרצון שיהיה. האסופה הקולנית של "מומחים" ו"כתבים" לא מבדילים בין תפקידיהם בחדשות ל"הנבחרים". מה גם שתראו כאן ושם אלה בדיוק את אותם האנשים באותם טיעונים. בוצית הטאלנטים של 20 מוגבלת והחברה צריכים לעבוד שעות נוספות ולתמרן משמרות ואולפנים כדי לקיים את המסגרת.

הם באו כדי להגן על ביבי, הם יעשו "פרוודה" ויחשבו שהם עושים "וושינגטון פוסט" של שליחות, חוסמים במו פיהם את הזרם העכור של דורשי הנקיון הציבורי. אך נדמה שמיעוט הפרסומות והרייטינג הנמוך, או עובדות החיים האמיתיות שמחוץ לקופסה החובבנית שלהם יעמידו מהר מאוד הכל בפרופורציה. ב"פוקס ניוז" כבר הכחישו הורות.

רוצה לשתף ?