ברגע האחרון: המלצות לחיפה

אפשר להאשים את השיפוצים בבית שכמעט נסתיימו אתמול ויחכו עכשיו עד אחרי סוכות, אפשר את האינטרנט של 012 שלא עובד לי כבר שבועיים או את התשתית של בזק שלא מאפשרת חיבור נאות, אבל השנה אני נוסע לחיפה קצר נשימה. ומה שחמור יותר – הכי פחות מסודר ומאורגן מאי פעם. בדרך כלל מקדימה את ההקרנות רשימת המלצות מפורטת ומסודרת ומנומקת, ואני, בניגוד לכמה מעמיתי הצעירים הנלהבים, הרי לא ממליץ על סרטים שאני לא רואה (להכיר את עבודותיו של הבמאי ולקרא ביקורות של אחרים זאת אינה הפרקטיקה שלי). ומפני שהפעם הכל נעשה בחטף, להלן רשימה חלקית של מה שהספקתי לתפוס בקאן, ברלין, ובצפיה מוקדמת בבית.

מומלצים מאוד :

"המסע" סרטו היפיפה של טומי לי ג'ונס ובכיכובו, לצידה של הילארי סוואנק במערבון קיומי, פמיניסטי נפלא תוכלו לתפוס כאן גם הבהק של מריל סטריפ ונוכחות מאסיבית של הבת שלה.

"לילותיו הלבנים של הדוור", סרטו של הרוסי אנדרי קונצלובסקי היוצא עם המצלמה לפינה נידחת של האימפריה הרקובה, בכפר קטן בצפון הרחוק של רוסיה. שרטוט צ'כובי של חיים דלים בצל טילים כבדים. יופי פיוטי וחדות ראיה אנושית.

"אבא", סרט הביכורים של ויסאר מורינה המתאר את מסעו הקשה, הכואב, חסר הרחמים של ילד אחרי אביו שעזב אותו בקוסובו ונסע לחפש עבודה בגרמניה. המקרים הפרטיים של המהגרים באירופה.

"הברית הלגמרי חדשה", מהתלה סוריאליסטית דתית קיומית של ז'אקו ואן דורמל הבלגי המסתובבת ליד אלוהים, בנו, אשתו ובעיקר בתו המנסה לשנות את גורל העולם. מלא וגדוש ומשעשע מאוד.

"בוקצ'יו המופלא", סרטם החדש של האחים פאולו וויטוריו טאביאני, שני במאים איטלקיים נפלאים החוזרים לעיבוד נוסף ומרגש של סיפורי דקאמרון, על רקע המגפה של המאה ה-14. קבוצה של צעירים חומקים מפירנצה למנזר בודד ושם מעבירים את הימים והלילות בסיפורים שכמה מהם נבחרו לעיבוד הקולנועי הייחודי, הפיוטי והיפיפה.

"גוף" סרטה של מלגוז’טה שומובסקה הפולניה המציעה דרמה צינית חריפה רוויה בהומור שחור על החברה הפולנית היום, דרך סיפורה של משפחה אחת וסביבותיה.

מומלצים :

"פינת ליטוף", סרט ארוך ראשון של במאית אמריקאית צעירה הלוקחת אותנו לטקסס העלובה בסיפורה של ילדה צעירה בת 17 שיש לה אפשרות להמשיך להתפתח בלימודים, אולם היא נכנסת להריון, מה שמקלקל את התוכניות. סרט קטן וסימפטי, בעיקר בגלל דבון קלר, השחקנית המתוקה מדבש בתפקיד הראשי.

"נערה בפתח ביתי" הקוריאני של ג'ולי יונג מתמודד עם הנושא הלסבי ועם שאלת ההטרדה המינית והעזר לזולת. שוטרת המאמצת ילדה מניפולטיבית מואשמת ביחסים אסורים ונלחמת על חפותה.

"היידי שניידר תקועה" סרטה של סוניה הייס על אשה שהמתח והפחדים מערערים את היכולת שלה לחיות חיים נורמאליים. טוב להיפוכונדרים…

"הניסוי" הסרט המדובר של מייקל אלמרידה המשחזר את הניסוי המפורסם של סטנלי מילגראם שניסה לבחון את מידת הרוע והציות לסמכות בניסוי אכזרי באוניברסיטה שכלל מכות חשמל לנבדקים. פיטר סארסגראד ווינונה ריידר בתפקידים הראשיים. מעניין.

"התוכנית" – סרטו של סטיבן פרירס המנסה לשחזר ולעקוב אחרי הקריירה העצובה של לאנס ארמסטרונג אלוף הטור דה פראנס שהשגיו נלקחו ממנו לאחר שהובהר שהשתמש בסמים. בן פוסטר בתפקיד הראשי.

"ללמוד לנהוג" סרט החדש של איזבל קוויסט המפגיש אשה שבעלה עזב אותה והיא צריכה להתחיל להתמודד לבדה מול החיים ומורה לנהיגה הודי בדרך לנישואים כפויים. הידידות המתפתחת מובטחת בסרט חביב עם פטרישה קלארקסון ובן קינגסלי.

אלה המומלצים והבדוקים. יש כמובן עוד הרבה מה לראות בחיפה, סרטיו של האיראני מחמאלבק, סרטים מהקלאסיקה של הקולנוע, סרטי אנימציה וכמובן אסופה של סרטים ישראלים ארוכים וקצרים.

על כל אלה, במורד הימים הבאים.

חג שמייח.

 

 

רוצה לשתף ?