"ההונאה" – חיקוי עלוב לסרט

אני לא יודע אם הזהב באמת מתגלגל ברחובות של ניו אורלינס, אבל פה ושם אפשר כנראה למצוא איזו חבילה עטופה של כמה מאות אלפי (ואולי מליוני) דולארים, להרים ולא לספר לאף אחד. ואח"כ לעשות עם זה סרט. זאת אמנם ספקולציה דמיונית, אבל אחרת אי אפשר להבין מי האוויל שתרם אמצעים להפקת הסרט ההזוי הזה שכשמו הוא "ההונאה". אגב, במקור השם הוא "   " misconduct שתרגומו הוא "התנהגות בלתי הולמת", אבל המפיצים בהגינותם כנראה דאגו לכוון את הקהל באשר לסכנות הצפויות למי שיציץ ויפגע ממנו .

על קידום המכירות כאן תלוי שמם של אל פצ'ינו ואנתוני הופקינס, אבל השניים שאכן תורמים גופתם למפעל וחצו כבר מזמן את גיל ה- 70 כנראה לא שמים לב כבר שנים לאיזה בורות מכווונים אותם הסוכנים שלהם. פאצ'ינו אמנם מצליח מידי פעם להטעות את החברים הללו שלו ולהפיח רוח חיים בתפקיד זה או אחר בשנים האחרונות (אני אהבתי מה שעשה למשל ב"מפלה" והנסיונות הכנים ב"מנגלהורן" ו"דני קולינס"), אבל הופקינס מדמם עצמו לדעת כבר מספיק זמן כדי שכולנו נבין שרק פלסמה וזכרונות מטושטשים מעבר מפואר כנוזלי גוף לא יכולים להחזיק שחקן בחיים פרודוקטיביים.

הנערים והנערות שמשחקים למעשה לפנינו כאן הם להקת חובבים, משני הצדדים של המצלמה, שחקני טלויזיה ביינוניים שבמקרה הטוב הם תחליפים לצאצאים של שחקנים מוכרים (בתפקיד הראשי אחד שדומה למישהו שדומה לטום האנקס בכמה זויות ובתפקיד אשתו הבננה הכפופה ווחסרת ההבעה מישהי שדומה לבת של מלני גריפית ואנטוניו באנדרס). הבמאי הוא יפאני שסומך על זה ששמו מתחרז עם קוראסאווה (שימטארו שימוסאווה, למען האמת)  וכולם מוכיחים שאפשר לארוז סרט ולשלוח אותו לכל הרוחות, כלומר אלינו גם בלי תסריט הגיוני ועריכה אחראית.

כדי להציל אתכם מהקטסטרופה המתגלגלת הזאת היייתי רוצה להציע כאן את העלילה ופתרונה כספויילר. אבל באמת חבל על הזמן של כולנו. אז בכמה מילים – זהו סיפור שמנסה לרכב על אירועים המתרחשים בחצר האחורית של חברות התרופות והניסויים המסוכנים שהם מבצעים על בני אדם והכספים החוקיים והשחורים המתגלגלים באזורים אפלים אלה. אבל דיון כל שהוא היא מטלה גבוהה מעל יכולתם של כל המשתתפים בפרודיה הלא מתוכננת הזאת, אז מתכווצים "לאורנים קטן". לסיפור בלשי על  עורך דין צעיר ושאפתני המתחלק על כל המדרגות של הנסיון וההגיון המינימאלים ברווח שבין אמון לבני אדם, כוונות לטפס בהיררכיה של המשרד שלו וחוסר יכולת לשלוט על חרמנותו לאקסית הנחשקת שלו, שהיא גם נערתו של איל ההון השולט על חברת התרופות.

אם זה נשמע לכם מבולבל – גם הסרט הוא כזה. לא הגיוני, לא אמין, לא מעניין לרגע. זהו אוסף לא מאורגן כיאות של קלישאות מכל הדרמות הרדודות של הטלויזיה שנעות בין נסיון ליצירת מתח לאימפוטנציה מקצועית . היומרה היא חזות הכל ובייחוד בשטח השיפוט של המוסיקה ופס הקול שהפלגייט שלו יכול להעיר בכעס אפילו את היצ'קוק ז"ל מקברו.

בקיצור – תמנעו מהמפגע.

"ההונאה" – 5 מינוס בסולם אורשר.

https://www.youtube.com/watch?v=oDVYcb8QGSc

רוצה לשתף ?