"משמר המפרץ" – הציצי בבגד הים

"משמר המפרץ" היתה סדרה מבוקשת בטלויזיה של שנות התשעים, בעיקר על צעירים חרמנים וגברים מזדקנים, משני הקצוות של הקשת הגילית ואולי גם האינטלקטואלית, כל קצה והסיבות שלו. מה שאיחד את כולם זה המראות של בשר מקפץ, ארוז בהידוק בבגדי ים אדומים שנע במהירות איטית, להדגשת התמונה ולדיון תאורטי בהבדלים בין זמן מציאותי וזמן קולנועי. עכשיו, אל מול "הישרדות", התשובה הנוכחית של הטלויזיה זה מגיע למסך הגדול בטענות שניתן להתווכח איתן שזה קולנוע. לפחות הוליווד סטייל. נורא. 5 מינוס בסולם אורשר.

הנסיונות של הוליוד לנפוח חיים בסדרות וותיקות של הטלויזיה מייצרים לעיתים קרובות רגעים מביכים, כמו למשל העיבוד לקולנוע של "משמר המפרץ", סדרה משנות התשעים על קבוצת מצילים מעוצבת גוף שהצליחה בעיקר בגלל ריבועי הבטן של דיויד האסלהוף והציצים המתנפנפים של בנות הלוויה שלו ובהן פאמלה אנדרסון שרצו בסלאו מושן עם בגדי ים על החוף.

צפיה בסרט המנסה לחדש ימים אלה כקדם מעלה שתי אפשרויות – או שזה הסרט הכי גרוע של השנה, או שזאת קומדיה כל כך מטומטמת ונמוכה שיש לה אופציה להיות סרט קאלט. ואלה, בהגדרה הם סרטים הידועים כרעים במיוחד, וכאלה שהיו כישלון מסחרי מהדהד. הסרט הנ"ל מקיים את שני התנאים הללו. הוא גם מגדיר מחדש את המושג "קולנוע" (האם זה כל מה שמצולם, נערך ולא חשוב איך ומוקרן באופן כזה או אחר על מסך כזה או אחר) וגם ספג לא מעט הפסדים בסוף שבוע ראשון (וגם אח"כ) להקרנתו באמריקה.

"משמר המפרץ", בעלילה שבורה ומודבקת על נסיונות המצילים החטובים בעזרת המצילות החטובות לנקות את החוף שלהם מסוחרת סמים אכזרית, נראה יותר כמו גרסה אמריקאית ל"חסמבה" מאשר לכל דבר אחר כשבתפקיד ירון זהבי נמצא כאן את דווין ג'ונסון ובתפקיד תמר את זק אפרון יפה העיניים. ואם החיטובים של ההווה לא מספיקים – להלן גם הופעות אורח, לשניה וחצי של האסלהוף הוותיק ופאמלה הישישה לשרות במילואים ואחרי שהות ארוכה מידי מתחת לסכין המנתחים הפלסטים ומזרקי הבוטוקס. מדוע החברה האלה לא יכולים להזדקן בכבוד ?

אז למה יש לי תחושה שלא מעט צעירים בחופש יגידו, בכל זאת "אחלה סרט?"

"משמר המפרץ" –  5 מינוס בסולם אורשר.

Baywatch

רוצה לשתף ?