"פדינגטון 2" – גם דובים וגם לונדון

ההצלחה והחן הבלתי נדלה של ההמשך הקולנועי להרפתקאותיו של הדב המתוק מפרו בלונדון קשורה בקשר גורדי בגעגוע לעולם טוב יותר, פשוט יותר וחד ערכי יותר. בעולם הזה, שהקולנוע מציע לו כאן גרסה מתקתקה המקבילה לעולמינו אנו, התמימות וטוב הלב הן שתי התכונות הבולטות, ורוב הדמויות בסרט שופעות מתכונות אלה. האלמנט השלילי קיים אמנם, אבל הוא יוכנע תחת המשא העודף של הטובים והעיקביים.

הגעגוע הזה ברור, כמובן למבוגרים שבינינו שזוכרים את סיפורי האגדות של ילדותם שאדוותיהן מתנפצות בחוסר אנרגיה על חופי העולם האכזר והלא אנושי של בגרות שבו אנחנו חיים. אבל כנראה גם לילדים שעולם האגדות הרך של דורות קודמים התחלף בעידן הזה ברעם מחריש אוזניים של מפלצות מכאניות הלוחמות בקולנוע באלימות זאת מול זאת לדראון עולם.

עולם האנימציה והעיבוד המחשבי התפתח באופן מדהים והוא יכול לתת היום פתרונות ריאליסטיים למה שפעם נראה גמלוני ומעושה וכך הדובון החביב השוכן כבובה חסרת חיים בהרבה חדרי ילדים הופך להיות בן משפחה אנרגטי, מפורט, מדוייק ומתוק עם הבעות מגוונות יותר וניואנסים ברורים יותר, קרוב לליבו של כל צופה ולא חשוב הגיל. התנהגותו בסביבה המשתנה שמציע הסרט – החל מהבית ברחוב המלוקק בוינדזור גארדנס ועד בית הסוהר שבו משנה פדינגטון את ההתנהלות החברתית והמוסרית אמינה ואפשרית, בייחוד באותו עולם תמים ואוטופי אותו מעצב הסרט בצבעים עזים.

פדינגטון רוצה לקנות לדודה לוסי האהובה מתנה ליום ההולדת ועיניו נופלות על ספר מיוחד שבו מוצגת לונדון בשלושה מימדים כשפותחים את דפיו. אבל הספר,מסתבר, מסתיר גם סימני דרך לאוצר יקר ואת זה חומד שכן של משפחת בראון שהיה שחקן מצליח ועכשיו חלפה תהילתו. הספר נגנב ופדינגטון מואשם במעשה ומושלך לכלא. הסרט משרטט את חייו במסגרת המאיימת, את נסיונות משפחת בראון לחלצו משם ומה קרה, בסופה של האגדה המתוקה.

לונדון של הסרט מעולם לא היתה צבעונית ומזמינה יותר, מלבד אולי בעולמה המזמר והמפזז של מרי פופינס, שגם הוא היה עולם של אגדה ואנימציה מלבבת. האפקט הויזואלי התאטראלי המלאכותי הוא שם המשחק כאן, מה שתוחב את הסרט עמוק יותר בעולם של אגדה מתוקה ומחייכת תדיר, גם ברגעיה הקשים. אוסף השחקנים שהתכנס כאן גם הוא מרשים וכולם בסוג של קרנבל תחפושות מקסים נהנים יחד עם הקהל. סאלי הוקינס עם רגעים שמזכירים את "צורת המים", ג'ולי וולטרס, ג'ים ברואדבנט, ברנדן גליסון, טום קונטי, מייקל גמבון, אימלדה סטאונטון, יו בונוויל, יו גראנט בתפקיד השחקן הנבל וכמובן בן ווישאו בקולו של פדינגטון.

(פדינגטון במקור ובגרסת פסח)

להלן סרט מתוק מתוק, מצחיק ומדמיע, מרגש ומשובב בודאי הטוב ביותר באסופת סרטי הילדים-מבוגרים שמוצעת בפסח הקרוב עם מצה או בלעדיה. העיקר הריבה.

"פדינגטון 2" – 9 בסולם אורשר.

Paddington 2

רוצה לשתף ?