"יס פלאנט" בקצה הטיילת בירושלים

יש האומרים שמעשרה קונפליקטים שידע העולם, מדינת ישראל לקחה ואימצה לעצמה תשעה. ומאותם תשעה, באה ירושלים ונטלה שמונה. כלומר כמעט כל הבעיות המוכרות לנו מוצאות ביטוי בעיר הבירה שלנו שכנראה בשל זה זכתה בתואר המפוקפק. הקונפליקט האלים המתפרץ מידי פעם בין חרדים בעידוד גורמים חרד"ליים ובין התושבים החילוניים של העיר הוא על שמירת הסטטוס קוו הנמס בירושלים ופתיחת או סגירת מוסדות ציבוריים, תרבותיים, וגם פרטיים בשבתות.

האירוע שיתקיים בעוד כשבוע באבו טור לא יוסיף נחת למפקדי משטרת הבירה ויצית, מן הסתם עוד סערה מהסערות הבוערות על ראשה של קרת. "מרכז תרבות שרובר" עומד להפתח באחד המקומות היפים בעיר, בחלק מטיילת שרובר ולא רחוק ממתחם התחנה, דרך חברון וסינמטק ירושלים. העיניין שבעיניין – במרכז תפעיל "תאטראות ישראל" מתחם של "יס פלאנט ירושלים" , מרכז קולנוע שיכלול 16 בתי קולנוע במיטב המסורת של נוחות וטיב הקרנה המוכרים ממתחמי "יס פלנט" ברמת גן, חיפה וראשל"צ בהם אולם האיימקס השני בישראל ואולמות 4DX, וכן אולמות רב תכליתיים ושטחי הופעות פתוחים שישמשו למופעי תיאטרון, מוזיקה ומחול.

המתחם ביום
המתחם ביום

עד כאן החדשות הטובות לכל המעורבים ומכאן מתחילות כנראה הצרות והשמיים להתקדר. המתחם, כמו בתי הקולנוע, מבטיחים המפעילים יעבוד גם בשבתות, כלומר בניגוד למתחם אחר בבירה המציע קבוצת אולמות הקרנה – ה"סינמה סיטי" של האחים אדרי המושבת בשבת, הקולנועים של "יס פלנט" יציעו מגוון מקומות בילוי לתושבי ירושלים שעד כה הסתפקו רק בהצעות של "סמדר" הוותיק של סרטי שני.

נפגע אחר שאולי הפתיחה של המרכז התרבותי המשופר והיפיפה יהיה בעוכריו הוא סינמטק ירושלים. המוסד שמיעוט מבקרים באו בשעריו בשנים האחרונות סבל מירידה חדה בהכנסות והגרעון האדיר איליו נקלע הביא לצמצום חד בכח האדם וכמובן גם בפעילויות שלו. כי לעורר מעט את התנועה במסדרונות הלבנים והריקים נפתחה במקום ספרית הסניף הירושלמי של "האוזן השלישית" שהחליפה את ספרית הארכיון של הסינמטק, אבל פעולות אלה היו של הנשמה מלאכותית. גם ההוצאות הרבות של המוסד בגין פסטיבל הסרטים היקר מאוד לא עזרו להקטנת המינוס בבנק ובקרוב יצטרכו שם להחליט על  גורלו והכיוון בו ילך המוסד. אשכול נוצץ של בתי קולנוע מהטובים בארץ ליד, לא יתרום להגדלת הפעילות שם…

לא רק שההחלטה לקיים את הפעילויות כל ימות וערבי השבוע מדליקה את האוירה המחושמלת ממילא בירושלים, עוד מוסיף ומבטיח  עוזי ווקסלר שעומד בראש קרן שרובר : "כל סוג של יצירה אמנותית שהיא המחפשת ביית תמצא אצלנו במה". ולא רק במה היא תמצא – גם מגרש חניה גדול ונוח לקהל שיבוא, ושני מתחמי הסעדה – כשר ולא כשר לכל הצרכים שיצוצו. עם הפתיחה יוחלט על גורלו של מתחם "רב חן" בירושלים תוך לקיחה בחשבון של כמו האולמות לקולנוע והיכולת שלהם לספק צריכה.

מי שמתגרד בנתיים באי נחת מסויים לאור הסיטואציה הוא ניר ברקת, ראש העיר שצריך להסביר מדוע מתחם אחד מאושר להקרנות בשישי-שבת ואילו האחר צריך להשאר סגור. הסיבות הן ביורוקרטיות הוא מסביר לאדרי שהמתחם הקולנועי שלו יושב על אדמת מדינה ואילו מרכז שרובר בנוי על אדמה פרטית. הוא מוכן לשחרר אמירה כללית : "בשנים האחרונות ירושלים עקפה את תל אביב וחיפה מבחינת תיירות הפנים הישראלית והעיר נמצאת בתנופה תרבותית, ומבחינתנו האשכול התעסוקתי כולל בתוכו קודם כל את תחומי התרבות והתיירות. המתחם הזה ייתן מענה לא רק לירושלמים, אלא לכל מי שמגיע לירושלים".

מ"יס פלאנט" אישרו את עובדת הפעלת המתחם בשבת ונראה מה תהיינה ההתפתחויות מבית העיריה ועד משכן הכנסת.

רוצה לשתף ?