סרטים חדשים לשבוע הקרוב

בחיפוש האובססיבי אחרי חומרים, הוליווד מביטה הרבה פעמים אחור בתקווה למצוא משהו שיוכל למלא חוסרים של המצאה וכשרון ויכולות של הקולנוע ד'היום. שנות השישים היו ימים כאלה, עשור די מפוספס עד חציו השני, מלא בסיפורי ביון טובים יותר ובעיקר טובים פחות שהנהנו לתבניות דומות מאוד שחזרו על עצמן. ובעידן הרטרו והפוסט מודרניזם שבו הכל הולך , בעיקר אחור מגיע אלינו גם "שם קוד מ.ל.א.ך", סיפור ריגול ופעולה בסגנון בונד, פלינט וכוכבים אחרים מעולם ה CIA, KGB , מוסד ושאר אירגונים.
מלאךשני סוכנים שפעם עמדו משני צידיו של מסך הברזל משתפים פעולה בנסיון לחיסול ארגון ששם לעצמו מטרה להרוס את העולם כפי שהוא נראה. וכמובן ההצלחה תלויה בזמן ובמקום וכמובן גם בשני גיבורינו. גאי ריצ'י ביים עם הנרי קאביל, ארמי האמר, אלישה ויקאנדר ויו גראנט.

עוד סרט פעולה המתנייע בקולות ורעמים במסלולים מוכרים היטב הוא "היטמן: סוכן 47", שוב מכונת הרג מיומנת שתוכננה והונדסה להיות הקשוחה, ההרסנית, המתוחכמת מכולם, שהיה פעם סתם רוצח-על יוצא לחיסול חבורה שרוצה, נכון, להשתלט על העולם בעזרת צבא של ייצורים מהונדסים כאלה ברמה משופרת יותר. הייתם בסיפור ? אלכסנדר באך ביים עם רופרט פרנד, האנה וויר, וזכרי קווינטו. מכירים ?

הצרפתיעוד חיבור לימים יפים יותר של קולנוע מגיע עם "הצרפתי", סרטו החדש של סדריק חימנז. זוכרים את "הקשר הצרפתי" הנפלא של ויליאם פרידקין משנת 1971 ? ג'ין הקמן כבלש פופאי ופרננדו ריי כאלן שארנייה סוחר הסמים שפעל על הקו ניו יורק מרסיי. עכשיו מוטלת חובת ההוכחה שגם הצד הצרפתי של המשטרה היה בתמונה עם הצרפתים והם מצידם מטילים לתמונה את  ז'אן דוז'ארדן שיודע לגנוב מג'ורג' קלוני את הקפה בפרסומות, אבל נראה איך הוא נלחם במאפיה הסיציליאנית מהצד הזה של האוקיאנוס. זאת אגב, הצגת הקולנוע האחרונה של "סרטי אורלנדו". תם עידן.

החתונה של ג'נינגמר הפרק של המכות מתחיל הפרק של הדרמות. כאילו לא היו לנו מספיק סרטים על משפחות שנקרעות על רקע שקרים של הדור הצעיר ואלה שלא נלחשים ע"י המבוגרים, הנה בא  "החתונה של ג'ני", דרמה קומית המוכיחה שיש סיבה למה ה"לא תענה ברעך עד שקר" הוא רק הדיבר התשיעי שנדחק כמעט לסוף הקוד המוסרי שלנו. סיפור על צעירה המנהלת אורח חיים לסבי עם חברתה ומסתירה את הדבר מהוריה הקרתניים. אולם אי אפשר להסתיר את זה מכולם כל הזמן והרצון של ג'ני להתחתן עם זוגתה גובר, מתחילה מסכת של בלופים שמסבכים את המצב, כדי לצאת ממנו, כנראה בסופו של הסרט. מרי אגנס דונהיו ביימה, קטרין הייגל, טום ווילקינסון, לינדה האמון ואלכסיס בלדל בתפקידים הראשיים.

ולסיום הסרט המעניין של השבוע "פרש בודד" , סרטו של הבמאי הניו זילנדי המעניין ג'יימס נאפייר רוברטסון המחדיר אותנו לעולם האפל של המאורים בניו זילנד שהקולנוע העולמי מתחיל לכוון זרקור לתיאור החיים הקשים והאפלים שלהם לצד העושר של האדם הלבן. כאן בסיפור המתבסס על סיפור אמיתי, המקרה האנושי ומחמם הלב של ג'נסיס, אדם מאותגר נפש , גאון בשחמט שמוצא ישועה לעצמו ולקבוצות של ילדים סחופי גורל אותם הוא מכניס לעולם של משחק המלכים. הסביבה אלימה, מסוכנת, אבל בטוב לב ובהקרבה הוא מצליח במשימה, וזה, שוב מראה מרגש גם בקולנוע. קליף קרטיס, מבכיריה שחקניה של ניו זילנד בתפקיד מרומם נפש.

וזהו. אלה הם הסרטים החדשים השבוע ועם הוותיקים שיהיה לנו שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

רוצה לשתף ?