או לה לה! פעם רביעית. גידי אורשר.

במסגרת פסטיבל או לה לה! לקומדיות צרפתיות המתקיים השנה זו הפעם הרביעית יערך במכון הצרפתי מפגש מיוחד ליוצרים שיעסוק בכתיבת קומדיות. במפגש יתארחו שלושה תסריטאים: מצרפת יגיעו שניים מהתסריטאים הבולטים כיום גרגואר וינרון ובנואה גרפין ואת הקולנוע הישראלי החדש ייצג התסריטאי והבמאי הישראלי איציק קריחלי. במפגש ינסו הארבעה לבדוק מהם היסודות של כתיבת קומדיה ואיך בונים קומדיה מצליחה.

גרגואר וינרון הוא השותף הקבוע ליצירה של הבמאי לורן טיראר וכבר ביקר בישראל פעמיים עם סרטיהם "ניקולא הקטן" ו"מולייר", הפעם הוא מגיע עם סרטם החדש "שובו של הגיבור" בכיכובם של ז'אן דוז'רדן ומלני לורן שיפתח את הפסטיבל השנה. בנוסף לסרטיו המשותפים עם טיראר וינרון כתב השנה סרט שונה בסגנונו עבור התסריטאית מריון ורנו. מלבד סרט הפתיחה שיוקרן בסינמקים של תל אביב, ירושלים, חיפה, שדרות וגם בסביון, סינמטק תל אביב יערוך הקרנה מיוחדת מעותק 35 מ"מ לסרטו של וינרון "מולייר" בכיכובו של רומן דוריס. סרטיהם של טיראר ווינרון מתאפיינים בהפקות גדולות ומרשימות עם מיטב הכוכבים הצרפתיים, הסרטים זכו להצלחה רבה בצרפת, "ניקולא הקטן" הגיע בצרפת ל-5.5 מליון צופים וסרט ההמשך "החופשה של ניקולא הקטן" הגיע ל-2.2 מיליון צופים. סרטיהם הופצו מסחרית בהצלחה במדינות רבות בעולם כולל בישראל. בנואה גרפין הוא מורה בכיר לתסריטאות בלה-פמיס בית הספר הנחשב ביותר בצרפת לקולנוע. הוא כתב מספר סרטים שהצליחו בצרפת ושניים מהם הוא גם ביים בעצמו.

איציק קריחלי הוא התסריטאי של "הלהקה האחרונה בלבנון" שמשך 340,000 צופים לבתי הקולנוע בישראל. את הסרט הוא ביים יחד עם בן בכר והוא משחק בו את אחד התפקידים הראשיים. לאחרונה פורסם שהסרט יזכה לרימייק הוליוודי שיקרא "הלהקה האחרונה בבגדד". קריחלי עובד כעת על גרסה טלוויזיונית לסדרה המבוססת על הסרט וגם על סרט חדש. קריחלי גם כתב מספר תוכניות טלוויזיה ולימד תסריטאות במכללה למנהל. המפגש מיועד לתסריטאים, לבמאים ולמפיקים וגם לסטודנטים לקולנוע. הוא יתקיים  ביום שישי, ה- 16 בנובמבר ב 12:00 באודיטוריום בבניין המכון הצרפתי בתל אביב. הכניסה ללא עלות ברישום מראש, מספר מקומות מוגבל.

במהלך הפסטיבל שיפתח ביום רביעי ה 14 בנובמבר יוצגו 21 סרטים חדשים וקלאסיים. סרט הפתיחה של הפסטיבל "שובו של הגיבור" הוא קומדיה תקופתית המתרחשת בימי מלחמות נפוליאון. סרט הנעילה הוא הקומדיה האחרונה של דני בון "משפחה בהפתעה" החוזר למקורות ויוצר קומדיה מטורפת אבל אישית מאד על מעצב מצליח המגיע לפריז מהשטי, איזור בצפון צרפת, בו מדוברת שפה מיוחדת עם ביטויים ייחודיים. תאונת דרכים גורמת לו לחזור להיות הבחור הפשוט מהשטי, שלא זוכר דבר מחייו המזויפים בפריז.

ליבו של הפסטיבל הינו עדיין הקומדיות העכשוויות ממיטב היבול השנתי בצרפת. עומר סי חוזר עם עיבוד לדמותו של "ד"ר קנוק". "תתחתן איתי, חבר שלי" של טארק בודלי, מפגיש שניים מכוכבי הקומדיה העכשוויים בצרפת טאריק בודלי ופיליפ לאשו. את "מאוהב באשתי" ביים דניאל אוטיי על פי מחזה של פלוריאן זלר, בו הופיע אוטיי על הבמה, וכעת הוא מככב בסרט לצדו ז'ראר דפרדייה. "בקאסין" עוד קומדיה תקופתית המבוססת על הקומיקס המפורסם על דמותה של המטפלת בבית המרקיז, "כמו הבנים" קומדיה פמיניסטית המבוססת על סיפור אמיתי, הדרמה הקומית "האישה היפה ביותר" עם מתייה קסוביץ ופלורנס פורסטי, הזדמנות נוספת לראות את הקומדיה המצליחה "כל הדרך אלייך", "משחק הגמר" מביא למסך קומדיה המטפלת ברגישות ובהומור במחלת האלצהיימר, ו"ראול טבורן" בכיכובם של בנואה פולבורד ואדואר בר, על פי ספרו של המאייר הנודע סמפה (יוצר דמותו של ניקולא הקטן) על המומחה לאופניים בכפר הקטן שיש לו סוד גדול, הוא בעצמו לא יודע לרכוב. הסרט "ראול טבורן" יוצג בפסטיבל כמה חודשים לפני שייצא להקרנות המסחריות בצרפת.

בעקבות ההצלחה של "הבלונדיני עם הנעל השחורה" בשנה שעברה, נקרין גם השנה קלאסיקה בהשתתפות פייר רישאר, סרטו של פרנסיס ובר "חברים בלי מזל" בו הוא מככב לצידו של ז'ראר דפרדייה. כמו בכל הפסטיבלים הקודמים נמשיך במסורת ונקרין קומדיה בכיכובו של הקומיקאי הדגול לואי דה פינס. הפעם יהיה זה "השוטר מסן טרופז" הראשון בסדרת סרטי השוטר. במסגרת הקלאסיקות תוקרן עוד קומדיה מטורפת של ז'ראר אורי "המוח" עם בורביל, ז'אן פול בלמונדו והשחקן הבריטי המופלא דייויד ניבן.

לאחר הפסטיבל: https://www.festival-ohlala.com/

רוצה לשתף ?