האוזן השלישית – חדשים באוגוסט

לספרית "האוזן השלישית" הגיעו סרטים וסדרות חדשות. להלן הרשימה לחודש אוגוסט.

Hungry Hearts *
אדם דרייבר (לינקולן, בנות) מצויין בתור אב טרי שחושד שזוגתו מזניחה את בתם הפעוטה. סרטו של סבריו קוסטנצו (בדידותם של המספרים הראשוניים) הוא דרמה מטרידה על הורות ושגעון.

הרחק מן ההמון הסוער
אדפטציה טריה לספרו העוצמתי של תומס הרדיובמרכזו בת־שבע (קרי מאליגן) המחוזרת על ידי שלושה גברים ממעמדות שונים. ביים תומס וינטרברג (החגיגה), עם מייקל שין (פרוסט/ניקסון) ומתיאס שונרטס (חלודה ועצם).

מאדאם בובארי 
ובאותו עניין, מיה ווסיקובסקה (מפות לכוכבים) מפליאה בגילומה של אמה בובארי המיוסרת בגרסה שביימה סופי בארת (Cold Souls) לקלאסיקה שלגוסטב פלובר. עם פול ג'יאמטי, ריס איפנס ועזרא מילר .

כשנהיה צעירים *
שיתוף פעולה שני בין הבמאי הנהדר נואה באומבך והשחקן המגוון בן סטילר. דרמה קומית נוקבת וכנה על הזדקנות ועל פערי הדורות. עם נעמי ווטס, אדם דרייבר ואמנדה סיפריד.

Kumiko, The Treasure Hunter *
קומדיית מסע שחורה ותענוג ויזואלי בכיכובה של רינקו קיקוצ'י (יער נורבגי) כפקידה אפורה עם דמיון עשיר שיוצאת בעקבות צפיה בסרט פארגו, להרפתקאה מושלגת בנסיון לאתר את מזוודת הכסף הגנוב. סרטו שלדייויד זלנר.

סיפור אמיתי 
ג'ונה היל וג'יימס פרנקו מרתקים במותחן פסיכולוגי שמבוסס על אירועים אמיתיים. מפגש בין עיתונאי ובין הרוצח הסדרתי שגנב את זהותו הופך למשחק של חתול ועכבר. ביים רופרט גולד (מקבת).

Slow West
מערבון מודרני עשיר באווירה וביופי ומתובל בהומור ואלימות, בכיכובו של מייקל פאסבנדר כפורע חוק שמסייע לבחור צעיר למצוא את אהובתו. סרט ביכורים מרשים לבמאי ג'ון מקלין שגם כתב את התסריט.

פני מלאך *
דניאל ברוהל וקייט בקינסייל מככבים בדרמת מתח אינטליגנטית ונוקבת שביים מייקל ווינטרבוטום. קולנוען ועיתונאית רודפים בהתלהבות מוגזמת אחרי חשוד ברצח. מבוסס על מקרה אמיתי.

Strangeland
מותחן קשוח שמתרחש בערבות אוסטרליה, עם ניקול קידמן והוגו וויבינג המעולים כזוג הורים המחפשים נואשות את שני ילדיהם שנעלמו באופן מסתורי, בעוד סופת חול קשה מאיימת על סיכויי ההשרדות שלהם.

A Little Chaos

סרט שני כבמאי לשחקן האדיר אלן ריקמן שגם משחק כאן את המלך לואי ה-14, אבל הבמה שייכת לקייט וינסלט ומתיאס שונרטס כצמד מעצבי נופים שנשכרים כדי להקים את גני ורסאי ובדרך מוצאים אהבה.

Faults
מרי אליזבת ווינסטד (חסין מוות) מובילה בבטחון מרשים קאסט נהדר בדרמה דלת-תקציב אפלולית ומהפנטת עם לא מעט הומור שחור. קלייר נמצאת תחת ציפורניו של מנהיג כת מסתורי והוריה נואשים להחזיר אותה אליהם.

Runoff
פיצ'ר ראשון לבמאית המבטיחה קימברלי לוין שמציירת בעדינות וברגישות תמונה של חייה של משפחה חקלאית במרכז ארה"ב שנאבקת לשמור על אדמתה. איטי, יפה וכובש.
Hyena
אחלה תוספת לז'אנר הפשע הבריטי עם מעשייה מעוותת, קשוחה וחכמה על הבלש לוגאן שלא בדיוק ניתן להגדיר כמוסרי אבל היכולת שלו לשנות את נאמנותו יכולה להציל את חייו במלחמת הכנופיות העקובה מדם של לונדון.
אסטריקס באחוזת האלים 
אחרי מספר גרסאות לקומיקס האהוב (טובות יותר או פחות) מגיעה הגרסה הנאמנה, המהנה, והטובה ביותר (והיחידה שהוקרנה בישראל). כיף גדול, לא רק לחובבי אסטריקס ואובליקס, אבל בעיקר.

בובספוג מכנס מרובע: הסרט *
מנה הגונה של הנאה מטורללת באדיבות הספוג האנושי שיוצא הפעם להרפתקה הנועזת ביותר שלו. אבסורד מופרע, בדיחות מקיר לקיר, כוחות על, קרבות אוכל, מסע בזמן ואנטוניו בנדרס.

 

האשה בזהב

האשה בזהב 
דרמה מרגשת שמבוססת על סיפור אמיתי. מריה (הלן מירן המופלאה) יוצאת להשיב למשפחתה ציור יקר ערך אשר גזלו הנאצים בזמן המלחמה. לשם כך היא שוכרת עורך דין צעיר (ראיין ריינולדס).

Every Secret Thing
מותחן בלשי אפל שביימה הדוקומנטריסטית איימי ברג (West of Memphis) וכתבה ניקול הולופסנר (דיברנו מספיק). אליזבת בנקס מגלמת בלשית החוקרת את העלמותם של שני ילדים. עםדקוטה פנינגדיאן ליין וקומון.
דר' אפריקה / רוסיה / אסטוניה / דנמרק

טימבוקטו
דרמה חזקה ממאוריטניה, עטורת פרסים ושבחים, העוסקת בפונדמנטליזם דתי והשפעתו ההרסנית על טימבוקטו השלווה. הבמאי עבדרחמן סיסאקו (Bamako) מתרגם זעם פוליטי ליצירה פיוטית ויפה.

Hard To Be A God
יצירת מופת של מד"ב שביים האוטר אלכסיי גרמן(Khrustalyov, My Car) לפני מותו, על פי ספרם של האחים סטרוגצקי (פיקניק בשולי הדרך – המקור לסטאלקר של טרקוסבקי). ברוטאלי ופילוסופי.

Someone You Love
תומס הוא מוזיקאי מיזנתרופ ואלכוהוליסט שחוזר לדנמרק מולדתו אחרי היעדרות ממושכת רק כדי לגלות שהוא סבא ועליו לטפל בנכדו הקט. סיפור אהבה מלא ביופי שביימה הדנית פרנילה פישר כריסטנסן (A Family).

Tangerines
מועמד אסטוניה לפרס האוסקר לסרט הזר הוא דרמה פציפיסטית ואינטימית המתרחשת בתוך המאבק האלים של מלחמת האזרחים הגיאורגית. איכר אסטוני לוקח פצוע גיאורגי תחת חסותו.

"הרומן"
"הרומן"

קולנוע תיעודי

מלח הארץ
וים ונדרס מגיש דוקו יפהפה על הצלם הברזילאיסבסטיאו סלגדו שיוצא לתעד את היופי עוצר הנשימה של כוכב הלכת שלנו. ונדרס נותן לעבודות של סלגדו לדבר בזכות עצמן, התוצאה היא סרט ביוגרפיה מיוחד במינו.

אזרח מס' 4 
סרטה זוכה האוסקר של לורה פויטרס הוא בחלקו מותחן ריגול מרתק, בחלקו מסמך נוקב על חירות הפרט ובחלקו דיוקן של האדם השנוא ביותר על סוכנויות הביון האמריקאיות – אדוארד סנואדן.

Chantal Akerman, From Here
הבמאית הייחודית שנטל אקרמן מתיישבת לשיחה בת שעה על כלל גוף העבודה שלה ועל יצירה באופן כלל ומספקת תשובות אנושיות וכנות, לעיתים כנות מדי.
בן גוריון זוכר 
מסמך נדיר בן ארבעים שנה שנגנז אחרי מלחמת יום כיפור ויוצא עכשיו לראשונה. ראש הממשלה המיתולוגי, בקצה חייו, חוזר אל האירועים שעיצבו את חייו ואת חייה של המדינה הצעירה.

סדרות

Kaboul Kitchen
סדרת דרמה קומית צרפתית על ז'קי שמנהל מסעדה בשם קאבול קיצ'ן, וממוקמת, איך לא, בקאבול, אפגניסטן. זה המקום בו זרים יכולים למצוא אלכוהול, בחורות בביקיני ואוכל צרפתי וגם קצת שקט ממהפיכות פוליטיות

The Churchmen
עוד סדרה צרפתית. דרמה בשמונה פרקים שעוקבת אחר מסעם של חמישה צעירים מרקעים שונים בדרכם להפוך לכמרים. שאלות על זהות, מיניות ואמונה לרוב.

1864
לאחר שגרמניה ופרוסיה מכריזות מלחמה על דנמרק, שני אחים נקראים לאחד הקרבות הקשים והקטלניים בהיסטוריה הדנית. מיני סדרה מצויינת שיצר ובייםאולה בורנדל (התשוקות של דינה).
Jonathan Strange and Mr. Norrell
מר נורל המתבודד וג'ונתן סטריינג' החובבן, שני קוסמים לא בדיוק נורמלים יוצאים להחזיר את הקסם בחזרה לאנגליה, אם לא ישמידו אותה בדרך. פנטזיה תקופתית מופלאה בכיכובו של אדי מרסן (סוף העולם).

הרומן: עונה 1

The Ouscast: כל פרקי הסדרה

ריי דונובן: עונה 2

המדריך לרצח: עונה 1

רחוב ריפר: עונה 3

סקנדל: עונה 4

רציחות במידסומר: עונות 12-13

אפיזודס: עונה 4

מרושעות: עונה 2

Miss Fisher's Murder Mysteries: עונה 3 חלק 1

The Last Ship: עונה 1

רוצה לשתף ?