הישראלים של חיפה

פסטיבל הסרטים הבין לאומי ה-31 של חיפה יפתח אמנם רק בסוכות, 26 בספטמבר אולם כבר עכשיו נשלמת הרשימה של הסרטים הישראלים שישתתפו בתחרויות במסגרתו – התחרות של הסרטים העלילתיים, התחרות של הסרטים התעודיים והסרטים הקצרים. 9 סרטים ישראלים עלילתיים חדשים, 14 סרטים ישראלים תיעודיים חדשים, 46 סרטים קצרים וסרטי אנימציה ו-15 סרטי יצירה צעירה, ישתתפו השנה במסגרות השונות של הקולנוע הישראלי.

 תחרות הקולנוע הישראלי העלילתי:

 אינרציה – בימוי: עידן חגואל
משחק: אילנית בן יעקב, גליה ישי, מוחמד בכרי, ג'יטה מונטה

בוקר אחד מירה סגל (40), עקרת בית חשוכת ילדים משכונת נווה-שאנן שבחיפה, מתעוררת מחלום בלהות ומגלה שבעלה יצא מוקדם מהרגיל לעבודה. ככול שמתקדם היום מתגנב בה החשד שמשהו אירע לבעלה. נדמה שבלעה אותו האדמה. מודאגת, היא פונה למשטרה ומדווחת עליו כנעדר. בתחנה מעודדים אותה לחזור הביתה ולהמתין. הימים הופכים לשבועות וחודשים, ואת הואקום אותו הותיר בעלה ממלאים אירועים מטלטלים ומפגשים שדוחפים את מירה להתמודד עם העולם הפחות צפוי שמחוץ לחיי הנישואין.

 

בבה ג'ון
בבה ג'ון

באבא ג'ון- בימוי: יובל דלשד
משחק: נביד נגהבאן, אשר אברהמי, פריבורז דויד דיאן, ויס (אליוט) סאפאבי, רפאל (פאראג') אליאסי

יצחק מנהל את המשק המשפחתי, לול תרנגולי הודו שאביו הקים כשהיגרו מאיראן לישראל. הבן מוטי מגיע למצוות ויצחק מלמד אותו את עבודת הלול, אבל הנער מעדיף לשפץ גרוטאות כמקצוע. הגעתו של הדוד מאמריקה עוד תגביר את המתח במשפחה.

ברש – בימוי: מיכל ויניק
משחק: סיוון נועם שמעון, ג'ייד סקורי, דביר בנדק, עירית פשטן, רעות אקרמן, בר בן וקיל, עמית מוכתר.

נעמה בת 17, והתחביבים שלה הם אלכוהול, סמים וחברות משועממות. בדיוק כשאחותה הבכורה בורחת מהבית וכל המשפחה מתחילה לחפש אחריה, נעמה פוגשת נערה חדשה מהתיכון ומתאהבת בה עד מעל לראש.

התעוררות –בימוי: גיא מאירסון,
משחק: קייס נאשף, אילנית בן יעקב, משה פולקנפליק, דויד אופק

היורד למעלה 1
"היורד למעלה"

גבר נוהג בטנדר בכביש גלילי. פרה חוצה את הכביש. הוא בולם, ממש ברגע האחרון, או אולי מאוחר מדי. רעש חריקת הבלמים מעיר את הגבר, ודבר לא ישוב עוד להיות כשהיה. הוא מנסה לחזור הביתה, לאשתו, לחייו הישנים, אבל המוות שהיה חבוי בכל מקום – בלול התרנגולות שלו, בחיי הנישואין, בו פנימה – גלוי עכשיו. עם שלוש תרנגולות על הכתף ומזוודה מזויפת של לואי ויטון, הוא יוצא מביתו, יורד מהכביש הסלול ומנסה להיעלם ביער על מנת למצוא מחדש את חייו, או את מותו.

היורד למעלה- בימוי ותסריט: אלעד קידן,
משחק: איתי טיראן, אורי קלאוזנר

קומדיה קיומית המתרחשת בחיפה. בחור צעיר יורד את הכרמל ברגל כדי לעלות על אונייה ולברוח מכל מה שהוא אוהב ומתעב. במקביל, גבר קשה-יום מהעיר התחתית יוצא למסע סיזיפי במעלה ההר, בעקבות עגיל שאבד לאשתו. אחד עולה, השני יורד. ולמרות שהם עשויים להתנגש, תמיד קיימת האפשרות שהם יעברו האחד דרך השני.

למה עזבתני- בימוי: הדר מורג,
משחק: מוחמד דעאס, יובל גורביץ

נער דחוי משולי החברה, מגלה גבר זר ומנוכר, פרש בודד החולש על סמטאותיה של עיר מטונפת. בדבקות עיקשת מכניס עצמו הנער תחת כנפיו. בתוך הגיהינום האורבני, מה שמתחיל כחניכה מהוססת למקצוע מתפתח למאבק אובססיבי על שליטה עצמית וריסון היצר.

ציפורי חול – בימוי: אמיר י. וולף,
משחק: גילה אלמגור, עודד תאומי , מרים זוהר, דבורה קידר , אמנון וולף , מלי לוי גרשון , עליזה רוזן ,שרית וינו אלעד

בנחל הירקון בתל אביב מתגלה גופת גבר כבן 80 כששלושה פצעי דקירה מעטרים את חזהו ומספר מקועקע על אמת ידו. אמנון, קצין המשטרה המופקד על החקירה, שב זה עתה מהשעיה ארוכה, חי בנפרד מאשתו ובתו. אמנון, בעצמו דור שני לניצולי שואה, נאבק להביא את התיק הזניח לכאורה לסיום מהיר.

קופרודוקציות ישראליות

הדיבוק – בימוי: מרסין ורונה
משחק: איתי טיראן, אגנשקה גולבסקה

פיטר עומד לשאת את ג'נט וסבה של הכלה מעניק להם כמתנת נישואין חלקת אדמה, בה יכלו לבנות בית ולהקים משפחה. במהלך חפירת התשתית פיטר מוצא עצמות אדם קבורות באדמה. הוא מחליט לשמור את הסוד לעצמו כדי שלא לפגום בהכנות לחתונה. אבל מאותו רגע משהו, או מישהו, הולך ומשתלט עליו, כאילו נכנס בו שד.

יום רביעי 04:45 – במאי: אלכסיס אלכסיו

סטליוס השקיע את נשמתו במועדון הג'ז שלו ועכשיו הוא מביט חסר אונים כשמפעל חייו הופך לכלא שלו. יש לו 32 שעות, עד יום רביעי לפנות בוקר, להבין איך הגיע למקום הזה, 32 שעות לבחון את האופציות שלו, 32 שעות להגן על העסק ועתיד משפחתו, 32 למצוא בעצמו את הכוחות להתמודד עם האויבים שלו, אולי אפילו להאבק.

 תחרות הקולנוע הישראלי התיעודי:

 אסירת תודה – סיון תמרי-שמואל, אילן דה פריס, שחר סגל,

במרחק פעימה – טל ברדה,

הרחובות הם שלנו – בימוי ותסריט ניסן שור

הרקדן – בימוי: אלכסנדר גנטלב,

יתומי המהפכהבימוי: יגאל בורשטין

משולם – בימוי : אייל בלחסן, נועם שיזף

פה ולא שם – בימוי: דנאי אילון
פרדס כ"ץ אהובתי – בימוי : ערן ברק

קיץ בערד – בימוי:ענת זלצר,

קפה נגלר – בימוי: מור קפלנסקי,

רבין במילותיו שלו – בימוי : ארז לאופר

שכנים – כרוניקה של אובדן:בימוי: דוד אופק

תרצה אתר – ציפור בחדר בימוי : ארי דוידוביץ׳


מחוץ לתחרות –
האשה מהסינמטקבימוי ותסריט: נורית יעקבס-ינון

 

התחרות לסרטים קצרים וסרטי אנימציה

28 סרטי סטודנטים וסרטים עצמאיים קצרים ו18- סרטי אנימציה ישתתפו בתחרות.

התחרות האחת עשרה ליצירה צעירה

תחרות ארצית לסרטי תלמידים בוגרי מגמות התקשורת והקולנוע במשרד החינוך. בתחרות ישתתפו 15 סרטים.


מנהלת אמנותית של הפסטיבל – פנינה בלייר

הפסטיבל יתקיים בחוה"מ סוכות בין התאריכים: 26.9.15 -5.10.15    

 

 

רוצה לשתף ?