העולים לגמר פרסי האקדמיה בתחום הטלויזיה 2016

הכרזה על העולים לשלב הגמר (סבב שני) בתחרות פרסי הטלוויזיה של האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה לתכניות ששודרו בין נובמבר 2014 לדצמבר 2015

 

השנה, לראשונה בתחרויות פרסי הטלוויזיה של האקדמיה מתקיימים שני סבבי הצבעה. הסבב הראשון הסתיים ביום רביעי האחרון (4/5/16) בחצות, כאשר לסבב השני עולים לגמר בכל קטגוריה 4 מועמדים.
השנה, בשונה מבשנים עברו ובהמשך לרצון האקדמיה לקיים תחרות אמתית בין כל התכניות בקטגוריות השונות העמידה האקדמיה בעצמה את רוב התכניות ששודרו בשנת 2015  בכלל תחנות וערוצי השידור ובכך מנעה התערבות של גורמים אינטרסנטיים שאיימו להחרים את התחרות בשל חילוקי דעות לגבי הגדרת קטגוריה לתכניות שונות.
השנה, מתוך רצון לקיים תחרות נכונה בין התכניות עלה מספר הקטגוריות ב 30%, בכך בוטל העירוב הלא הוגן של מין שאינו מינו באותה קטגוריה.
האקדמיה העמידה לתחרות למעלה מ- 250 תכניות לעומת כ- 100 שנרשמו בשנים קודמות.
אחוזי ההצבעה עומדים על              41%
מספר חברי האקדמיה עלה השנה ב 10%
מספר קטגוריות להצבעה                   44
סבב ההצבעות השני יתחיל ב- 16 במאי 2016.
ההכרזה על הזוכים תעשה בתחילת חודש יוני בטקס חגיגי באולם דוהל בשכונת התקווה בנוכחות כל חברי האקדמיה, אנשי התעשייה ואורחים.
בכל שנה דמי ההרשמה הנגבים מהמועמדים משמשים גם לקיום הטקס, השנה לא נגבו
 דמי הרשמה והטקס מתקיים בכל זאת בזכות תרומות והתגייסות של כלל האיגודים
 וגורמים שונים החפצים בקיום תחרות עצמאית ובלתי תלויה.
בכל שנה תחנות השידור מסרבות לשדר את הטקס שהוא בעצם יום חג לתעשיית הטלוויזיה בישראל מסיבות שונות. אנו עושים מאמץ לכבד את כלל העוסקים במלאכה ולשדר השנה את הטקס באחד מאתרי האינטרנט המובילים.

השנה פרס מפעל חיים יוענק למפיקה פורצת הדרך הוותיקה והמוערכת טמירה ירדני על פועלה הרב והמגוון בתחום הטלוויזיה ותרומתה הקריאטיבית העצומה כמפיקה.  

רוצה לשתף ?