התאילנדים באים התאילנדים באים

למרות העובדה שמזה שנים הקולנוע התאילנדי נעדר כמעט כליל מבתי הקולנוע בארץ, הוא נמצא בפריחה ושגשוג בתאילנד ובארצות מזרח אסיה. הסינמטקים בארץ ינסו במהלך חודש ספטמבר לתקן את מצב הצבירה הזה באירוע שכולו קולנוע תאילנדי.

וכך, השגרירות המלכותית של תאילנד בישראל תקיים אירוע קולנועי ה"שבועיים של קולנוע תאילנדי עכשווי" בסינמטקים ברחבי הארץ: תל אביב, ירושלים, חיפה, הרצליה, חולון, שדרות, ראש פינה וערבה.

במהלך השבועיים יוקרנו בסינמטקים ברחבי הארץ סרטים שנבחרו כמדגם מייצג מתוך מגוון רב של סרטים תאילנדים שהופקו בשנים 2014 ו- 2015, מתוך כוונה ורצון להדק הקשר בין הקולנוע תאילנדי ובין הקהל הישראלי חובב תרבות וקולנוע. גולת הכותרת של התוכנית שתוצג בארץ הם שני סרטים שהופקו בשנת 2014 וזכו לפני כחודש בפרסים החשובים שמעניקה תעשיית הקולנוע בתאילנד (הפרסים מקבילים לפרסי אופיר בישראל).

את השבוע יפתח הסרט 2014 "The Last Executioner" "המוציא להורג האחרון" שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר, ובפרס התסריט הטוב ביותר. עם הסרט יגיע לארץ הבימאי והמפיק של הסרט TOM WALER, והסרט השני הוא "יומנה של המורה" The Teacher's Diary"  אחד הסרטים שזכה להצלחה רבה בתאילנד ובפסטיבלים רבים בעולם. הסרט שהיה מועמד ל- 15 פרסים באותה תחרות חשובה, זכה בפרסי: הבימוי, הצילום, העיצוב האומנותי ובפרס השחקן הפופולארי ביותר.

במהלך הפסטיבל יוקרן גם סרטו הראשון של טום ואלר משנת 2010 "Mindfulness and Murder". "מודעות ורצח". לשלושת הסרטים האלו יתווספו "THE SWIMERS " "השחיינים" שגם הוא הופק בשנת 2014 והוא מיצג את ז'אנר הפופולארי מאד בתאילנד של סרטי אימה.

מז'אנר סרטי גאווה התאילנדי יוקרנו 2 סרטים :

"איך לנצח בדמקה (כל פעם)" "(How to Win At Checkers (Every Time" סרט חדש 2015, שהוקרן במסגרת פנורמה בפסטיבל הבינלאומי לסרטים ברלין 2015, הוקרן גם בארץ במסגרת TLVFest וזכה בתל אביב בתואר חביב הקהל.

ו- Me…Myself סרט שהופק אמנם ב- 2007 אבל זכה להצלחה רבה בתיאלנד ובפסטיבלים בעולם. הסרט אמנם עוסק בשאלות של זהות מינית באמצעות קומדיה רומנטית מהנה.

בנוסף יוקרן סרטו החדש של הבימאי Apichatpong Weerasethakul " CEMENTEY OF SPLENDOR" "בית קברות מהודר" שהוקרן השנה במסגרת היוקרתית "מבט מסויים" של פסטיבל קאן 2015, והוקרן גם בפסטיבל הסרטים בירושלים 2015. כן יוקרן סרט מוקדם של הבמאי "הדוד בונמיי שיכול להיזכר בחייו הקודמים" שזכה בפרס "דקל הזהב" של קאן ב 2010.

https://www.facebook.com/thailandfilmfestival/videos/vb.989870161057875/989917867719771/?type=2&theater

רוצה לשתף ?