חדשים השבוע על המסך

הצצה ראשונית ובלתי ביקורתית בעליל על הסרטים החדשים העולים השבוע, היום (חמישי) בעצם, על המסך – ועם תמונה מקדימה כזאת נראה אתכם לא קוראים :

פרנסואה אוזון הוא אחד הבמאים הבולטים של תעשית הקולנוע הצרפתית עם מקום שמור היטב בכל אירוע חשוב שם, וכמובן שהצימוק שעל הקצפת, פסטיבל הסרטים בקאן הוא אחד מהם. את "מאהב כפול", סרטו החדש הוא הציג, כמובן שם ברור עם ועכשיו הסרט מגיע לארץ. דרמה ארוטית במיטבל פסיכולוגי בסיפור על צעירה יפה, עדינה ופגיעה שמתחילה טיפול אצל פסיכולוג שרמנטי שמשפיע על חייה. אבל האם היא יודע הכל על המאהב החדש שלה ? האם היא לא מסתכנת במערכת יחסים מסובכת ומורכבת  מידי ?

סרט צרפתי אחר, שונה לחלוטין הוא "הפרה ז'קלין" ועם שם כזה מזומנת לנו כנראה קומדיה. זהו סיפור המסע ההזוי שעושה איכר צעיר מאלג'יריה עם הפרה שלו בדרך לפריז כדי להשתתף שם בתערוכה חקלאית. זה מתחיל באוניה למרסיי ונמשך כל הדרך צפונה אל עיר האורות (או העורות…).

לא רחוק משם, ביוון מתרחשים שלושה סיפורים עם הרבה אהבה וחן מקומי בסרט "אהבה יוונית" . על הרקע של יוון המודרנית, מוכת הבעיות הכלכליות וזרם הפליטים החונק מנסים שלושה זוגות להחזיר את הטעם הטוב שבסיפור המיתולוגי על ארוס ופסיכה. ובכל סיפור בן זוג אחד מקומי ואחד שמגיע במחוץ, שלושה דורות של סיפורי אהבה.

ואם חסרים לכם מתח ופעולה "החטוף" הוא הסרט בשבילכם עם כמות עמוסה באדרנלין ובזעם אימהי. האלי ברי, אם חד הורית יוצאת עם בנה הקטן לבילוי בלונה פרק ומגלה שהוא נחטף. והיא כמובן לא תשקוט עד שתחזיר אותו שלם לאמבטיה בבית.

ואם זה לא הספיק – לכו על המקסימום. מייקל ביי, אחד הבמאים הרועשים יותר של הוליווד חוזר עם פרק נוסף בעלילות הרובוטריקים "האביר האחרון" ובו נמצאים הרובוטריקים ובני האדם במלחמה שתוצאותיה והבנת העתיד טמונים בהכרת העבר, אם תרצו, הבראשית של הרובוטריקים. מרק וולברג ואנטוני הופקינס, בין השאר בתוך בליל של אפקטים מיוחדים.

וגם סרט ישראלי תורן השבוע "מועדון החנונים" המבוסס על סדרת הטלויזיה וכאן מסתבכים החנונים בפרשית גניבה של יהלום והם צריכים להוכיח שלא ידם היתה במעל.

וזהו. אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה לנו שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

רוצה לשתף ?