חדשים השבוע על המסך

כמו כל שבוע, גם השבוע עולים סרטים חדשים על המסך. להלן סקירה ראשונית, סקירת חטף שאינה בבחינת ביקורת :

האחים דארדן הם צמד במאים בלגים שהקולנוע שלהם פרץ למודעות העולם והפסטיבלים החשובים לקולנוע בסוף המאה הקודמת, פרץ והיה חלק חשוב בשינוי פניה של הסינמה, בעיקר החברתית. הסרטים שלהם חדים כתער, מביטים למציאות הישר בלבן של העיניים, מטלטלים מוסר מדושן. סרטם החדש "הנערה האלמונית" לובש צורה של מסע בלשי בנסיונותיה של רופאה צעירה לעלות על עקבותיה של נערה שחורה שדפקה בלילה אחד על דלת הקליניקה הסגורה שלה ולמחרת נמצאה גופתה ליד הנהר. המסע שמטרתו לחרוט שם וזהות על המצבה הופך למסע גאולה אישי עם לא מעט סממנים נוצריים. אדל האנל המקסימה בתפקיד הראשי ליד הצוות הקבוע כמעט של הדרדנים (ביקורת על הסרט התפרסמה כבר ב"סולם אורשר").

ומנגד שתי קומדיות רומנטיות : הראשונה היא "המפסטד שלי", סיפור המתרחש באנגליה כמובן, לונדון, המפסטד בסיפור הידידות שנרקמת בין אלמנה אמריקאית המתגוררת בבית דירות בשכונה ובין דייר מוזר שגר בצריף בין העצים בנחת כבר כ 20 שנה. כאשר נדלניסטים החומדים את השטח שלו מנסים לנשלו מתפתח מאבק ואמילי, האלמנה יוצאת לעזור לדונאלד במלחמתו. דיאן קיטון וברנדן גליסון בתפקידים הראשיים.

הקומדיה השניה היא "חולי אהבה", סיפור המתפתח בין סטנאפיסט ממוצא פקיסטני באמריקה וסטודנטית לפסיכולוגיה לבנה שבאה למופע שלו ונלכדת בקסמיו. היחסים ייודעים עליות מורדות ועליות כדרכן של קומדיות כאלה.

מתח ופעולה : "פצצה אטומית" עם שרליז ת'רון בתפקיד הראשי שהיא גם בלונדינית וחתיכה וגם אלימה ומסוכנת, כסוכנת חשאית של השרותים הבריטיים שנשלחת לברלין של טרם נפול החומה כדי למצוא ולהביא הביתה מסמך חשוב וחייבת להפגין את כישוריה המורכבים.

ולצעירים : "נפילה" על צעירה שנשלחת למוסד לשיקום נוער עבריין המחוזרת ע"י שני נערים שבניגוד לנערים האחרים מסביב הם ממש מלאכים. ולצעירים יותר "אימוג'י" – אנימציה על אימוג'י שיש לו יותר מהבעה אחת, רוצה להיות כמו כולם עד שהוא מגלה שדוקא הייחוד שלו יכול להציל את עולם הטקסטים הויראליים.

וזהו – אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה לנו שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

 

רוצה לשתף ?