חדשים על המסך – מבט ראשון

לאחר הויכוח שהתנהל, גם במסגרת זאת עם אחד מיוצרי "טוביאנסקי" על הקשר שבין דבקות בעובדות וחרות אמנותית בסרטים המבוססים על סיפורים אמיתיים, מגיע השבוע למסך דוקומנט נוסף שיכול להדחק לויכוח העקר הזה.

"אהבה וחסד", סרטו של ביל פולאד הוא סיפור חייו, או לפחות חלק מחייו של בריאן ווילסון, מנהיג להקת "נערי החוף" ("אני מסתדר", "סרפינ' יו אס איי"), להקת רוק אשר החלה לפעול בשנת 1961 וזכתה להצלחה רבה בזכות שילוב של "הרמוניה צפופה" (close harmony) ופזמונים המשקפים את תרבות הנוער של דרום קליפורניה בשנות ה-60. במסגרת נסיונותיו ליצור מוסיקה שונה ומתקדמת החליק וילסון לשימוש בחומרים מזרזי הזיות מה שהפך אותו עשרים שנה אח"כ למכור לטיפול פסיכולוגי צמוד ע"י אחד, ד"ר יוג'ין לאנדי. רק פגישה עם גברת חביבה , מלינדה לדבטר מתחילה את נסיונות החילוץ שלו לשחרור אמיתי. שניים מגלמים כאן את וילסון, בדמותו כצעיר פול דאנו ובדמותו הבוגרת ג'ון קיוזאק. הגברת היא אליזבת באנקס והרופא הוא פול ג'יאמאטי.

"כמו מאהב אנגלי"
"כמו מאהב אנגלי"

כאילו שלא הספיקה לנו הדילמה של הפרופסור לפילוסופיה אצל וודי אלן, הנה עוד אנגלי אחד שמגיע לאמריקה כדי ללמד את צעיריה, הפעם ספרות, החושק במחמדי צעירות. "כמו מאהב אנגלי" הוא סרטו של טום וואהן שמנסה לשבור את התדמית של המאהבים הלטיניים הלוהטים והאנגלים הקפואים בסיפורו של ריצ'ארד הייג הפרופסור החמדן שלמד את התחביב של השיקוקים מאביו המסתבך עם שתי אחיות צעירות ממנו. את האחת הוא מכניס להריון ואת השניה הוא אוהב באמת. דילמת "עידן התמימות" הוותיקה. בהלקח בחשבון שמדובר בקומדיה הסרט לא נגמר במוות… פירס ברוסנן כאן עם סלמה הייק, ג'סיקה אלבה ומלקולם מקדואל הוותיק שתמיד יהיה לו את הניצוץ של אלכס מ"התפוז המכאני" בעיניים.

"המתנה"
"המתנה"

כמה פעמים ראיתם את הסרט המתאר את החיים השלווים של זוג נשוי שצלצול בדלת משנה להם את המציאות השלווה והבטוחה. "המתנה" הוא סרט כזה וזה שמצלצל בדלת נכנס לחיים של השניים כגלגל חמישי, אבל כזה שיש בו מוזרות די מפחידה והרבה שאלות שעולות לגבי הקשרים שלו מהעבר עם אחד מבני הזוג. והחשש מתעבה ומסכן את הקיום של השלושה. ג'ואל אדגרטון ביים, עם ג'ייסון בייטמן צח המבט, רבקה הול והבמאי עצמו.

עוד קומדיה של טעויות המתרחשת במהלך חופשה משפחתית היא "החופשה הסקוטית שלי" ורק האופציה למבטא צפוני מתוק זה מעוררת ציפיות. בני זוג שאינם חיים יחד לא רוצים לספר לאבא ומחליטים להגיע ליום ההולדת ה 75 שלו, אי שם על שפת חוף ים יפיפיה עם הילדים ועם החלטה לסגור את הפה. גם משפחתו של הגיס בצרות וגם הם אינם רוצים להכריז על המצב הנזיל וכך הם מעבירים שבוע של

"החופשה הסקוטית שלי"
"החופשה הסקוטית שלי"

הסתרות ורק האב חכם מכולם. גאי ג'נקין ואנדי האמילטון ביימו וביל קונולי הצעיר התמידי בתפקיד הראשי.

כמו כן מוצעים לילדים "השדון הקטן שלי", "קס האריה בעולם המיים" ו"בארבי מלכת הרוקנרול" וזהו. אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה לנו שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

רוצה לשתף ?