ישראלים בלורקנו

מי שהיה פעם בפסטיבל הסרטים בלוקרנו יודע שהמקום הוא נפלא, טבול בנוף הירוק-עד של שוויץ, תחום בין צפון הלאגו מאג'ורה לבין הפסגות המלבינות של האלפים השוויצאריים, וגם אחד האירועים הקולנועיים החשובים של אירופה. אבל מי שהיה שם ואיתרע מזלו נקלע לחמסין של אוגוסט שאין נורא ממנו. ארץ נטולת מזגנים, מוכנה תדיר לחורף והקייץ ממנה והלאה.

השנה הקשיים מגיעים מאזורי חיוג אחרים, עם פעילות מוגברת ודי אלימה מצד האירגונים שמנסים להחרים את ישראל ולדחוק את רגלם של אמנים בכלל וקולנוענים בפרט. זאת הקבוצה שבראשה עומדים קן לאוץ' הבריטי, גודאר הצרפתי, מירה נאיר ורוח גבית של רוג'ר ווטרס שעושה הכל כדי לשבש את התוכניות הפרו ישראליות השנה של הנהלת הפסטיבל.

בנתיים עומדים השוויצארים בלחץ ומפרסמים היום את שמות הסרטים שישתתפו במסגרת הנחשקת לכל מי שמחפש מימון בין לאומי וקופרודוקציות ואפשרויות הפצה לסרטו בעולם, "מבט ראשון" (" FIRST LOOK "). במסגרת זאת פוגשים סרטים, כל פעם ממדינה אחרת – והשנה זאת ישראל שורה מכובדת של מפיצים, מפיקים, קניינים וסוכנים שצופים בעבודות בשלבים מתקדמים של הפקה – ראפ קאט או אפילו פיין קאט ומציעים את עזרתם הכלכלית. זה אומר כספים לסיום הפקה ולהפצה וזה אומר קשרים עם גורמים משמעותיים בעולם הקולנוע.

"שיקוף"
"שיקוף"

השנה נבחרו הסרטים : "מלחמת 90 הדקות" של אייל חלפון, "אבינו" של מני יעיש, "סופת חול" של עילית זקצר, "לב שקט מאוד" של איתן ענר, "אווה" של חיים טבקמן ו"עמל" של מיה חטב. ששת הסרטים נבחרו מתוך קבוצה של 11 אפשרויות שנשלחו ללוקרנו ע"י קרן הקולנוע הישראלי.

ומלבד הסרטים הללו, וזה כבר פורסם, שתי נקודות ישראליות משמעותיות בפסטיבל השנה. הסרטים "תיקון" סרטו באורך מלא של אבישי סיון ו"שיקוף" הקצר של אוסי וולד יתמודדו בתחרות הרשמית בה ישתתף נדב לפיד כאיש חבר השופטים.

רוצה לשתף ?