"כולם יודעים" של פרהאדי לפתיחת פסטיבל קאן

פסטיבל קאן הקרוב, ה 71,  יפתח השנה עם הקרנת סרטו החדש של הבמאי האיראני אשגאר פרהאדי "כולם יודעים" ("To-dos Lo Saben") שיקח חלק בתחרות השנה . הפסטיבל יפתח השנה מוקדם מהנהוג, ביום שלישי, 8 במאי. זהו סרטו העלילתי השמיני של פרהאדי, והוא צולם כולו בספרדית בחצי האי האיברי, ומציג את סיפורה של לאורה, המתגוררת עם בעלה וילדיה בבואנוס איירס. כאשר הם חוזרים יחד לכפר הולדתה בספרד לחגיגה משפחתית, אירוע בלתי צפוי משנה את מהלך חייהם. המשפחה, הקשרים שלה והבחירות המוסריות המוטלות עליהם באים לידי ביטוי בלב העלילה, כמו ברוב סרטיו של פרהאדי.

בפעם האחרונה שסרט שאינו דובר אנגלית או צרפתית פתח את הפסטיבל הנוצץ של הרביירה הצרפתית היה ב 2004 בהקרנת סרטו של פדרו אלמודובר, יקיר הפסטיבל "חינוך רע". במותחן הפסיכולוגי של פרהאדי מככבים פנלופה קרוז וחבייר בארדם הספרדים וריקרדו דארין הארגנטינאי. בעשור האחרון ביסס פרהאדי את מקומו המרכזי בקולנוע העולמי וכמובן כאחד הבמאים הבולטים של הקולנוע האיראני ועבודותיו זכו להד רב הן כבמאי והן כתסריטאי.בעבר זכה ב"דב הזהב" בפסטיבל ברלין  2011 על סרטו "פרידה" סרט שזכה מאוחר יותר גם בגלובוס הזהב, הסיזאר הצרפתי והאוסקר על הסרט הזר הטוב ביותר. שני סרטיו האחרונים של פראהדי השתתפו בפסטיבל היוקרתי "העבר" ב 2013 ו"הסוכן" ב 2016.

הפסטיבל ה 71 יפתח כאמור ב 8 במאי וינעל בטקס חלוקת פרסי ה"דקל"  ב 19 במאי. בראש חבר השופטים תעמוד השנה השחקנית קייט בלאנשט. רשימת הסרטים המשתתפים בפסטיבל תפורסם ב 12 באפריל.

רוצה לשתף ?