לקראת שבת – סרטים חדשים על המסך

הישר מהפתיחה של פסטיבל הסרטים הבין לאומי בברלין מגיע לארץ "יחי הקיסר", הסרט החדש של האחים כהן, שבשביל רבים מהצופים וממבקרי הקולנוע הם תווית של איכות כבר שנים רבות. בסרטים שלהם בוצעים האחים בלא מעט ביקורת טבולה בהומור שחור וציניות  את המסורת, התרבות והמהות האמריקאית ובסרטם החדש הם מגיעים להוליווד של שלהי התקופה האולפנית. מה קורה לכוכב סרטי ראווה שנחטף באמצע ההפקה ורבים מהכוכבים החתומים של האולפן חייבים להשתתף, כל אחד בדרכו במסע לשיחרורו. כמות לא שיגרתית של כוכבים נוטלים כאן חלק בעשיה – החל מג'ורג' קלוני, סקרלט ג'והנסון, רייף פיינס, צ'נינג טאטום, טילדה סווינטון, ג'וש ברולין, פרנסס מקדומנד וג'ונה היל והרבה הרבה זכרונות טובים יותר וגם פחות מהוליווד של המסך הגדול באמת.

הבמאי סטיבן הופקינס מביא לנו בסרט חדש נוסף "המרוץ" את סיפורו של ג'סי אוונס, האצן השחור שיצא כנציג אמריקה לאולימפיאדת ברלין 1936, האולימפיאדה שהיטלר ניסה לקדם בה את האידיאולוגיה הנאצית. השתתפותו של אוונס במשחקים היתה מכה מוראלית להיטלר בייחוד אחרי שזכה ב-4 מדליות זהב בריצת 100 מטר, 200 מטר, בקפיצה לרוחק ובריצת שליחים 4X100. אוונס היה האתלט הראשון בהיסטוריה שזכה ב-4 מדליות זהב באולימפיאדה אחת. הוא היה הקופץ לרוחק הראשון בהיסטוריה שקפץ למרחק מעל 8 מטר (8.13 מטר). החזיק בשיא העולמי למשך 25 שנים. היטלר סירב ללחוץ את ידו. הסרט מתרכז אמנם בפרק החשוב הזה, אבל מציג גם את האפליה לשחורים באמריקה של שנות השלושים והארבעים. סטפן ג'יימס וג"יסון סודייקיס בתפקידים הראשיים.

הופקינס אחר, אנטוני הוא הדמות המרכזית בסרט חדש נוסף, "ההונאה" שבה שוב, הוא הנבל המסוכן. הסרט עוסק בתככים שבאחורי הקלעים של תעשית התרופות המגלגלת מליארדים כשעורך דין צעיר והמנטור שלו יוצאים לחקור מהלכים לא חוקיים שמבצע בעל חברת התרופות, שמצידו לא טומן ידו בצלחת במלחמה לסלק את שני טרדנים מדרכו. גם אל פצ'ינו כאן וג'וליה סטיילס.

עוד שני סרטים חדשים השבוע – "האיש האחרון" דרמה רומנטית על רקע שואה עולמית ונסיונותיה של צעירה ששרדה לבחור בין שני גברים שנמצאו בסביבה,  ו"הרוח הקטנה" אנימציה לילדים על רוח שחיה בבית ומנסה להרחיב את תחום שיטוטיה ונקלעת לצרות.

שיהיה שבוע טוב, לפחות בקולנוע.

רוצה לשתף ?