מה יש לך, גברת רגב ?

כ- 130 סרטים עלילתיים ישראלים התחרו על פרס "אופיר" בחמש השנים האחרונות. רק 8 מהם עסקו בסכסוך הישראלי-פלסטיני או הזכירו אותו. העובדות הללו לא מפריעות לשרת התרבות ולחבר סריסיה להגדיר את יוצרי הקולנוע כ"האויבים מבית" ולהתחיל בבדיקות שמטרתן הפחדה וסילוק של גורמים שחושבים אחרת. המלחמה האמיתית על פלורליזם מחשבתי וחופש הדעה והעיסוק – בעיצומה.

פסטיבל קאן מתקרב וזה הזמן ששרת התרבות תתחיל במדידות לשמלה חדשה, בשביל הצעידה המתוקשרת שהיא מכינה לנו על השטיח האדום היוקרתי בפסטיבל, כפי שעשתה בשנה שעברה. עדיין לא ידוע אם השנה תיוצג ישראל באחת המסגרות בפסטיבל, למרות שעל פי נסיון העבר זה כנראה יקרה ואולי ליותר מסרט אחד. אבל השרה המחייכת בודאי תהיה שם, נפוחה מגאווה ומתשומת לב של סריסיה לפחות,  להתגאות בתוצרת כחול-לבן שאין לה נגיעה חיובית אחת ביצירתה.

ובנתיים, במדינה רחוקה ושמה ישראל, היא עושה את המוות לאותם יוצרים שבגינם היא תסע לטיול על חוף התכלת.

למרות ההודעות שהיא מפזרת, את שרת התרבות כנראה לא מעניינת באמת הפריפריה, לפחות לא כשמדובר בקולנוע. האמת היא שהקולנוע בכלל לא מעניין אותה. היא כנראה רוצה לעשות רעש ולעורר מדנים בדרכה למרכז הליכוד כאשר היא תוחבת את אפה לעיניינים שבהם היא בהחלט לא מבינה. רגע, רגע, רגע, רגע, רגע, רגע, רגע, קולנוע ישראלי ? דוקא דיברנו על זה היום, תזכירי לי גלית (והאבה שאשו, ראש מנהל תרבות. ג.א.) איזה סרטים הם עושים שם, בחבורה המתנשאת הזאת ב"אליטה הסגורה" כדבריה. "פתאום התבהר שהקבוצה האליטיסטית הזו היא סוס טרויאני שטוף שנאה ובוז לישראל. דווקא בתקופה זו שמגיעים אמנים שאינם מחרימים את ישראל ואינם חוששים לבוא ולהביע תמיכה – אז נשמע קולם המכוער של האויבים מבית" היא כותבת בפייבוק שלה, שרת התרבות את הגיגיה והערכתה לקולנוע הישראלי עליהם היא ממונה וליוצריו. "האויבים מבית"…

בנאום בטקס ה"אופיר" הקודם, שהתפוצץ בשל הפרובוקציות ששלחה מהבמה היא טענה שחברי האקדמיה "הם אותם אנשים המייצגים את אותה הגמוניה ואת אותו מעגל חברתי מצומצם שחבריו מבטאים ריחוק מציבורים שונים בחברה הישראלית… הקולנוע הישראלי לא יהיה מועדון סגור… ריענון של תפיסות חדשות, אנשים חדשים רק יועילו לקולנוע הישראלי". וזאת בשנה שהסרטים שהתחרו על הפרס ספרו את הסיפורים של הארץ, מקצה אל קצה ובאותה שנה זכתה בבכורה במאית צעירה שרק יצאה מבית הספר לקולנוע…

רק לזכור כמה עובדות של אמת – חברי האקדמיה אינם אנשים שבאים ממגדל שן מתנשא. האקדמיה היא כל המרכיבים בתעשית הקולנוע והטלויזיה שלנו, כולם יוצרים ועובדים בתעשיה – במאים ומפיקים ותסריטאים, ושחקנים, וצלמים, ואנשי קול ותאורנים ומלבישות ומאפרות וסוכנות אמנים ואנשי מוסדות קולנוע – והם מגיעים מכל מגזרי החברה וקצוות הפריפריה. הם הכל מלבד "מעגל חברתי מצומצם" כי הם הקולנוע כולו.

והקולנוע הזה שגדל ופרח כשתיל עדין ופגיע בשנות השלושים של המאה הקודמת הוא היום עץ עבות ורב ענפים שכל פרי מפירותיו הרבים, המגוונים והעסיסיים נושא טעם של תרבות שונה, ייחודית, מרתקת, מייצגת המשקפת את כל העולמות המגוונים המרכיבים את הפסיפס הישראלי. הקולנוע הישראלי הזה הוא סך מאות הסרטים שנעשו כאן, אסופת ענק של פלורליזם תרבותי ואנרגיות של התחדשות תמידית. הכל חוץ מ"מעגל חברתי מצומצם" כדברי האשה הרעה ההיא.

טענה נוספת של השרה, אמנם בנושא תאגיד השידור הציבורי "לא יכול להיות שנקים תאגיד שלא נשלוט בו" נכונה גם לנושא הקולנוע הישראלי. וכך היא נותנת תוקף לטענות של בורים, הדיוטות וסתם רשעים שלא מכירים את העובדות, שהקולנוע הישראלי מציע בעיקר סרטים בעלי גוון שמאלני, שעיסוקם תמיכה במאבק הפלסטיני, בעיקר כדי למצוא חן בעיני פסטיבלים באירופה. קראו, למשל מה כותב אחד חיים שיין, שליח מצווה בעיני עצמו על הקולנוע הישראלי, והוא כמובן בדק את העובדות לפני שפרסם את מאמרו ב"ישראל היום", כמובן.

"המונופול האחרון שנותר על כנו הוא בתחום התרבות. קבוצה קטנה, מיליטנטית, צעקנית ורעשנית, שלא מרפה מאחיזתה בתחום כבר עשרות בשנים. קבוצה שחבריה מחלקים פרסים אלה לאלה, ומשכנעים את עצמם כי להם הבעלות על כישרון היצירה והאמירה התרבותית. אנשי תרבות, אשפי מילים, שכותבים על שומרי יערות פלשתינים שאדמותיהם נשדדו, שמתקנאים ביהודה איש קריות, שמקדשים את צדקת האויב ומחרימים את האוהב. ההכרה הבינלאומית שלהם, בעיקרה, היא בגין יצירות המבטאות שנאה עצמית יהודית." ובכותרת נאמר – יפה עשתה השרה רגב. איך אפשר אחרת…

כל אלה הביאו לאחרונה לפתיחת המרדף אחרי ראשי הקרנות שנשאו את הקולנוע למקום מעורר הכבוד בו הוא עומד היום בעולם ויותר מכך, אחרי הלקטורים של הקרנות הללו בחמש השנים האחרונות. ריח חריף של צייד מכשפות בסגנון הימים הנוראים של הועדות לפעילות אנטי אמריקאית עולה מהפעילות הזאת וזכרון דפוס הפעולה הז'דנוביסטי המופעל כאן חוזר להכות חריף באף. ושלא נטעה – המטרה אינה פלורליזם ופריפריה, אלה הן רק נוצות הטווס. המטרה כאן היא נקיון אורוות וסילוק כל מי שאינו חושב במונחים של רגב ואנשיה.

אבי נשר, אחד הבולטים באנשי הקולנוע הישראלי אמר על כך השבוע : "כל דבר שהשרה רגב עושה שנועד לפגוע בקולנוע הישראלי הוא פגיעה באינטרס ישראלי. אני מכבד את זכותה של השרה רגב לעשות שלל מהלכים פוליטיים, אני רק חושב שמרכז הליכוד מלא בפטריוטים ישראלים זה בלתי נמנע, והמהלך עכשיו הוא מהלך אנטי ישראלי. הקרנות תרמו למעמד ישראל בעולם. מי שנלחם ב-BDS, זה הקולנוע הישראלי. פגיעה בו היא פגיעה באינטרס הלאומי". והוסיף על כך יצחק הרצוג, יו"ר האופוזיציה: "רגב מחזירה, לא רק את הקולנוע הישראלי, לעידן השחור-לבן. עדיף שתעשה עוד צעד לאחור, לסרט האילם".

חמש שנים אחורה, היא דרשה – אז הלכתי חמש שנים אחורה, וליקטתי את הסרטים העלילתיים שנעשו בארץ והתחרו על פרס "אופיר". מדגם מייצג של העשיה של הקולנוע הישראלי, הסיפורים שלו, הנושאים שבהם הוא התעסק, הגיוון העלילתי בתוכו התפרש.

והתוצאה : כ 130 סרטים ובהם רק 8 סרטים העוסקים בנושא הפלסטיני. להלן ה"אוייבים האמיתיים". תבדקו.

(בתמונה: אופציה לשמלה על השטיח האדום)

סרטים ישראלים בחמש השנים האחרונות :

2016

אבוללה
אדם הוא ילד פיקח ובעל דמיון עשיר ופורה. לפני שנה, אחיו הגדול נהרג בתאונת דרכים. מאז התאונה החיים של אדם ומשפחתו השתנו. הוריו על סף גירושים. הוא מתקשה בלימודים, תמיד מסתבך במכות ובנוסף, המחנך המרושע של הכיתה, שונא אותו. אולם חייו של אדם משתנים ביום שהוא פוגש את אבוללה. האבוללה הם מפלצות גדולות ובלתי נראות אותן מנסים ללכוד למען מחקר. כדי להציל את החבר הכי טוב שלו ואת עצמו, על אדם יהיה ללמוד לשים את העבר מאחוריו, להתגבר על הפחדים ומעל לכל להבין, שאם אתה אוהב מישהו באמת, אתה אף פעם לא לבד.

אבינו
עובדיה רחמים הוא המאבטח הכי חזק ובלתי מנוצח. בערב הוא עובד במועדון "שמיים"‘ מועדון מזרחי קשה ואלים, ובבוקר הוא עובד בהובלות. עובדיה מנסה כבר 5 שנים להכניס את אשתו רחל להריון, הם בטיפולים, תפילות… אך עדיין אין ילד. שלום רוזנטל מאפיונר כבד שמבלה במועדון מדי ערב מציע לעובדיה את ההצעה הכי מפתה: כסף! עובדיה מתחיל לעבוד כגובה צ‘קים עבור רוזנטל. עובדיה מתחיל להרוויח המון כסף ושם את אשתו במרפאה הכי יקרה בארץ. עכשיו עובדיה רוצה לצאת ממעגל הפשע, אבל לשלום רוזנטל יש תכניות אחרות.

אמור
אחרי שנדד באירופה תקופה ארוכה, דניאל חוזר אל בית נעוריו שנמצא במושב קטן, אי שם בארץ, חוזר בכדי למצוא את לִילַה, אשת חייו. לִילַה, בעברה מורה לבלט מרותקת למיטתה כבר יותר משלוש שנים. דניאל חוזר בכדי לעשות דבר בלתי נתפס על הדעת, מתוך אהבה. הסרט עוסק בהתנגשות בין אמונה דתית וחופש בחירה באמצעות דיון על המתת חסד. מה צריכה הצעירה הזאת לעשות, שהרי אין לה שום אפשרות לבצע את המעשה בעצמה?

אנטנה
יהושע, ניצול שואה בן 80, מגלה בוקר אחד שעל גג ביתו הותקנה אנטנה סלולארית. מתברר ששכנו השכיר את החצי שלו בגג המשותף לחברות הסלולר! יהושע חש שנעשה לו עוול נוראי, הוא מאמין שכל תחלואיו וכאביו הרבים הם בגלל הקרינה מהאנטנות, הוא מתחיל לחוש באובססיביות את הקרינה בכל מקום, ומפתח הפרעה רודפנית שהולכת ומחמירה. הוא יוצא למלחמת עולם בשכנו המנוול. אל תוך המערבולת הזאת נסחפים בעל כורחם אשתו שרה ושלושת בניו הבוגרים. המשבר חושף את הבעיות האישיות אצל כל אחד מבניו ומאלץ אותם להתמודד עם צלו של אביהם.

אנשים שהם לא אני
ג‘וי לא מצליחה להתגבר על האקס שלה, אבל היא גם לא מצליחה להתאהב בבחור החדש, ובינתיים היא לא מפסיקה לשכב עם בחורים שהיא לא מכירה. זה סיפור על צעירים תל אביביים שכמהים לאינטימיות ומתים מפחד מאינטימיות; שמדברים בלי סוף, אבל דבר שהם אומרים אינו אותנטי.

ברש
נעמה בת 17, והתחביבים שלה הם אלכוהול, סמים וחברות משועממות. בדיוק כשאחותה הבכורה בורחת מהבית וכל המשפחה מתחילה לחפש אחריה, נעמה פוגשת נערה חדשה מהתיכון ומתאהבת בה עד מעל לראש.

ג'נקשן 48
סיפור אהבתם של שני אמני היפ-הופ פלשתינים, המשתמשים במוזיקה שהם יוצרים על מנת להילחם בדיכוי החברתי הישראלי מחד, ובמלחמות הסמים, האלימות והדיכוי הפנימי מאידך. הסרט מתאר דור חדש של ערבים צעירים המבקש חיי יצירה ואהבה כנגד כל הסיכויים.

הולכת שבעה
השחקנית אלה אדלר וחברתה הטובה תמי, כבר מזמן תכננו לעשות את שביל ישראל. בבוקר המסע, בבניין של אלה, תמי נתקעת במעלית. אף אחת מהן לא שיערה שזה יגמר בטרגדיה.

הכל שבור ורוקד
נוני גפן, בן 30, נקרא על על שמו של דודו, אמנון, אשר נהרג במלחמת יום כיפור. אמנון ז"ל היה מוזיקאי שלא זכה להכרה מעולם. נוני סטודנט באוניברסיטה, ביישן ונחמד. חברו הטוב ביותר ושותפו לדירה הוא מוזיקאי המנסה לפרוץ בתל אביב. נוני לוקה בהלם קרב עקב לחימה בעזה. אחרי טיפול פסיכיאטרי ארוך הוא יוצא מזה, אבל הוא משוכנע שהוא "אמנון" על אף שאינו זמר ואפילו אינו יודע לנגן.

הלהקה האחרונה בלבנון
קומדיה על שלושה חברי להקה צבאית הנשכחים בלבנון ערב נסיגת צה״ל מרצועת הביטחון והמסע שלהם בחזרה הביתה, מסע שבמהלכו הם מגלים שהופעתם שימשה כהסחה להברחת סמים גדולה בחסות הנסיגה.

הפורצת
אמא הולכת, בלי לומר מילה, ומותירה את ילדתה בת ה- 17 לשרוד את החיים לבד. היא משאירה מאחוריה חובות, בדידות, ושברון לב. וכמו להחמיר את המציאות, פורצים לביתה, ומשמידים בו הכל. אלא, שהתהום הנפערת בשל המאורע הזה, שולחת אותה למצוא זהות וחיים איפה שאסור.

הרמוניה
הרמוניה היא אדפטציה עכשווית למשולש היחסים המיתולוגי מספר בראשית, בין אברהם ושרה חשוכי הילדים, להגר הצעירה. שרה היא נגנית נבל בתזמורת פילהרמונית בירושלים, עליה מנצח בעלה אברהם. כשהגר, נגנית קרן יער צעירה ממזרח העיר, מתחברת לבני הזוג,ומציעה להביא עבורם ילד לעולם, מופר האיזון השברירי בתא המשפחתי. העיבוד לסיפור המקראי מונע מרגשות מתפרצים שנובעים מהיחסים המורכבים בין הבן שנולד לבין שתי האמהות – המאמצת והביולוגית. הסרט מסופר מנקודת מבט רגשית על סכסוך העתיק בין שני העמים, ויוצר מפגש דרמטי בין מוזיקה מערבית למוזיקה מזרחית.

חדרי הבית
אברם, קבלן בניין ירושלמי, החליט לעשות מעשה ולהתקדם בחיים. הוא לוקח על עצמו עבודות גדולות ואף מעביר את משפחתו: בנו ואשתו, לבית גדול ומפואר יותר. על בית זה גאוותו. אבל הסיכונים הכלכליים הופכים לאסון. אברם לא מצליח לעמוד בפרויקטים שלקח על עצמו והוא מאוים על ידי נושיו. והגרוע מכל – הבית עומד להילקח ממנו. האיום מקרב בין בני המשפחה הנחלצים לעזרת האב.

ילד טוב ירושלים
כשעדי היה בן 5 אבא שלו נהרג בלבנון, אבל רגע לפני שיצא למלחמה – השביע את בנו להיות "ילד טוב ירושלים". במשך עשרות שנים עדי שמר על השבועה ועשה רק דברים טובים בשביל אמא שלו ואשתו ובנו וחבריו וזרים… עד שבלי לשים לב הפך לפראייר של כל העולם ואשתו. כל זה משתנה כשיום אחד הוא פוגש בנטליה, צעירה פרועה ומתוקה, שסוחפת אותו לעולם יצרי, רומנטי, מלא ברגשות ושמחה וכלבים… בפעם הראשונה בחייו הוא יהיה חייב לבחור: בין רגש להיגיון, בין סדר לשיגעון ובין נטליה… למשפחה שלו. האם הוא ימשיך להיות ילד טוב ירושלים?

ישמח חתני
דרמה מצחיקה ומחממת לב על קבוצת נשים שיוצאות למאבק לאחד מחדש את הקהילה ולשמר את המסורת שלהן אל מול רב כריזמטי שנכנס לחייהם וסוחף אחריו את הגברים.

לב שקט מאוד
נעמי (אניה בוקשטיין), פסנתרנית תל-אביבית שברירית, עוברת לגור בשכונה ירושלמית מתחרדת. אחד מילדי השכונה מאמץ את נעמי כמורה לפסנתר, ומפיג את המתח בינה לבין השכנים החרדים, אבל מפגש עם נגן עוּגב במנזר סמוך מסבך את נעמי עם קבוצה של קיצונים.

להציל את נטע
ארבעה סיפורים קצרים המתרחשים במהלך יום בחיי אישה, מספרים גם שנה בחיי גבר. דליה, רותי, מירי, שרון הן ארבע נשים, ארבע גיבורות, בגילאים שונים, בצמתים שונים בחיים, כשהמחבר בניהן הוא מפגש מקרי בינן לבין גבר העונה לשם נטע. "להציל את נטע" הוא סרט על אדם שעשה בחירה לא נכונה בחייו, שוויתר בלי לדעת על מה הוא מוותר, ועל כוחו של מפגש אקראי לשנות את החיים; על קשרים בין אנשים, על יחסים בין אימהות לבנות, ועל המחיר שאנו משלמים על הכחשות וגם, על היכולת לתקן– לקום ולעשות מעשה.

לעבור את הקיר
מיכל, בחורה בת 32, חזרה בתשובה לפני 12 שנים ועדיין לא נישאה. אחרי שנים של ניסיונות כושלים היא פונה לחולדה הבוכרית כדי שתסלק ממנה את העין הרעה. שבועות ספורים לאחר מכן מיכל אכן מוצאת חתן, בעל תשובה נאה. אלא שחודש לפני התאריך המיוחל, בעיצומה של ארוחת הטעימות, הוא חוזר בו ומבטל את החתונה. מיכל מסרבת לשוב למסלול המוכר והמתיש של פגישות שידוכים, ציפיות, אכזבות ועד פגישות ועוד אכזבות ומחליטה, למרות הכל, להותיר את מועד החתונה על כנו ולהמשיך בהכנות. "יש לי אולם, יש לי שמלה, קטן על אלוקים להמציא לי חתן". "לעבור את הקיר" מגולל את מסעה של מיכל מאותו יום ועד לערב החתונה.

מעבר להרים ולגבעות
הסרט "מעבר להרים ולגבעות", הוא סרט על אנשים טובים. אנשים טובים שחושבים שגם להם מגיע. אנשים טובים במציאות רעה. אנשים טובים באמצע הדרך. באמצע החיים. בין העיר והגבעות. סיפורה של משפחה אחת, הנקלעת בעל כורחה בסבך הכוחות האפלים הפתלתלים והבלתי אפשריים המושלים בחיים בישראל.

נמל בית
אהרון, מהנדס אוניות חוזר הביתה אחרי שנים בים ומנסה לבנות מחדש את חייו ומקבל עבודה ניהולית בנמל. בתוך המורכבות איתה הוא מתמודד בחייו האישיים והמקצועיים, הוא מתחכך עם אזולאי, גיבור מעמד הפועלים המנסה להגן על העולם שבנה עבורו ועבור אנשיו אל מול השינויים הקורים סביבו. גברים חדורי מוטיבציה ונשים נחושות ממלאים את העיר ונמל אשדוד. "נמל בית" היא דרמה חברתית ספוגת שמש ויצרית על הרצון לבנות לעצמך חיים גם אם על קרקע לא יציבה.

סופעולם
מחר יסתיימו חייך. איפה תרצה להיות כשהכל נגמר? עם מי תרצה לחלוק את רגעיך האחרונים? על מה הכי תתאבל? "סופעולם" מספר את סיפורם של שמונה חברים שמחליטים לבלות את היום האחרון עלי אדמות יחד, במסיבה שקטה בבית. המצב המערער, האלכוהול הנגיש והדינאמיקה המורכבת מביאה את החבורה להתמודד עם מהות החיים, עם חרטות כואבות ועם שאיפות שלעולם לא יתגשמו.

סופת חול
צהריים במדבר, השמש קופחת והרוח מעיפה ענני חול. ג׳לילה, בדואית בת 42, מתאמצת להעמיד פנים שמצב רוחה מרומם- היום היא מארחת את חתונתו השנייה של בעלה, לכלה הצעירה ממנה ב-20 שנה. לילה, בתה בת ה-18, מתאמצת גם היא להעמיד פנים, אבל מסיבה שונה לגמרי- הקשר הסודי והאסור שניהלה עם בחור זר, התגלה. בימים הקרובים ינסו השתיים להתמודד עם המציאות החדשה שנכפתה עליהן, כל אחת בדרכה היא, אך מבלי להתכוון, יגררו אחריהן מטה את כל התא המשפחתי. מהר מאוד הן יצטרכו להבין שאם ברצונן לשרוד- יהיו חייבות למצוא דרך לשתף פעולה.

סנפשוט
יעל היא צלמת רחוב כבת שלושים, יוצאת קיבוץ הנמשכת לאמת אשר נחשפת דרך עדשת המצלמה. היא נוהגת לצלם אנשים ומנסה להבין באמצעות התמונות מי הם ומה הם מסתירים. יעל אמורה להתחתן עם קובי. היא עובדת במערכת של עיתון גדול ומנהלת רומן עם העורך הראשי והנשוי. הקלות שבה היא בוגדת בבן זוגה גורמת לה להחליט לבטל את החתונה מספר ימים לפני האירוע. כך היא נאלצת לבחון את הבחירות בחייה ואת מערכות היחסים אותן היא מנהלת. תוך מסע אותו עורכת לחיפוש זהותה, היא מגלה סודות הרסניים אודות משפחתה.

עניינים אישיים
הסרט "עניינים אישיים" מספר שלושה סיפורים הקשורים האחד לשני, ושבהם הדמויות מתמקדות כל אחת בעניינים האישיים שלה באופן הגובל בשטותיות ואנוכיות. העניינים הציבוריים נסוגים בפני העניינים הפרטיים בעוד שהמרחב מצטמק לכדי הגבולות של כל בית. הדמויות בסרט מתחלפות במקומן באור הזרקורים, המופנה מסיפור אחד לאחר, כך שהדמויות המשניות תופסות, בזו אחר זו, את מרכז העניינים על חשבונן של הדמויות הראשיות, כפי שקורה בחיים האמיתיים. דחייה זו מהמרכז נעה בין החריפות לרוך. לשלושת הסיפורים מסגרת אחת, מעגלית.

רבין, יום אחרון
הסרט עוקב אחר מספר דמויות, סביב האירועים שהביאו לרצח יצחק רבין, ב- 4 בנובמבר 1995. הסרט הוא סרט עלילתי המשלב קטעי ארכיון וסצינות מצולמות. הסרט "רבין- יום אחרון" אינו הקדשה לאיש, עשרים שנה אחרי מותו. זהו ניסיון ליצור תמונה של חברה השרויה במשבר שתוצאותיו עלולים להרוס את בסיס הפרויקט הציוני דמוקרטי.

שבוע ויום
בתום השבעה על בנו, אייל אבוד. אין לו עם מי לדבר, אין לו עם מי לשחק פינג־פונג, והאורחים היחידים שנשארו הם זוג גורי חתולים שהתנחלו לו בחצר. אשתו, ויקי, לעומת זאת, מנסה לחזור לשגרה בכל מחיר. היא מאמינה שזו הדרך הטובה ביותר להתמודד עם האבל, ומצפה שאייל ינהג כמוה, בדיוק כפי שהם סיכמו. אבל התוכניות משתבשות כשאייל לוקח מההוספיס את המריחואנה הרפואית של בנו המנוח, מפתה את הבן של השכנים לבוא ולעזור לו לגלגל ג‘וינטים ויוצא איתו למסע התמודדות משל עצמו. במהלך היום שאחרי השבעה יגלו ויקי ואייל שהעולם לא עוצר עבור האבל של אף אחד, אבל הוא כן מספק דברים אחרים, שבשבילם שווה להמשיך ולחיות.

תיקון
חיים-אהרון בחור ישיבה ממאה שערים. הבכור והאהוב במשפחתו. החרוץ ומעורר הקנאה בקהילתו מתמוטט ומאבד את הכרתו. פרמדיקים מגיעים, מנסים להחיותו ומכריזים על מותו. אביו לא מוותר ומחייה את בנו. כעבור זמן מה, חיים-אהרון שב לחיים. חיים-אהרון לא כשהיה, פתאום תשוקתו לחיים חזקה ממנו. למרות ניסיונותיו לחזור לתלם הלימוד והדבקות, סקרנותו מפוגגת את ריכוזו, הוא מבין שהוא עומד בפני ניסיון שמעמיד אותו האל. האב רואה את השינוי בבנו ומנסה להיות סלחן כלפיו, אך מתחיל לפחד ממעשה ההחייאה שעשה, אולי הוא הפר את רצון הבורא.

2015

אני אוהב אותך – הסרט
הסרט, "אני אוהב אותך – הסרט", מתרכז בסדרה של 13 שיחות טלפון, אותן מנהלות הדמויות המרכזיות בו. רוב השיחות נערכות בתוך ובסביבת מסעדה תל-אביבית, הפועלת 24 שעות ברצף. השיחות מתנהלות בטלפונים סלולרי, כאשר אנחנו רואים רק צד אחד בשיחה…

אני לא מאמין, אני רובוט!
דני הוא בחור רגיש, אולי רגיש מדי. כבר למעלה משמונה חודשים הוא בדיכאון כי חברה שלו, נועה, עזבה אותו, מבלי להשאיר אפילו פתק. מיואש, דני מחליט לחתוך את הוורידים, מופתע לגלות כי היד שלו עשויה פלדה ומשגרת לייזר קטלני. לתדהמתו, דני מגלה כי הוא רובוט…

ארץ פצועה
צמד קציני משטרה חיפאיים, קובי עמר (רועי אסף) ויהודה נוימן (דביר בנדק) הבכיר ממנו, עובדים יחד שנים, אך נמצאים כעת בפרשת דרכים מכרעת ביחסי החברות העמוקים ביניהם ובין משפחותיהם, כאשר האחד נדרש לפעול כנגד חברו. אך בדיוק בנקודה זו יטלטל אותם קונפליקט גדול בהרבה…

באבא ג'ון
יצחק, אביו הקשוח של מוטי, מצפה ממנו כי יקדיש את כל זמנו הפנוי לעבודה בלול תרנגולי ההודו המשפחתי. אך מוטי הוא מכונאי מחונן ושונא את הלול וככל שאביו מתעקש כך מתגלה מרדנותו וגוברת התנגדותו לעבודות המשק. הגעתו של הדוד דריוש מארה"ב, גורמת לשרשרת אירועים…

בן זקן
שלומי בן זקן, אב חד הורי מגדל את רוחי, בתו היחידה בת ה-11 מאז שנולדה בבית אמו באשקלון. משפחת בן זקן חיה בבניין על עמודים, בחלקה הדרומי של העיר, במובלעת שכבר שנים מאכלסת דורות של מהגרים בקשרי תלות אילמים של הישרדות וזהות…

ג'רוזלם
שלושה תיירים צעירים מגיעים לטיול תרמילאים בעיר העתיקה בירושלים. זהו זמן הימים הנוראים ודברים מוזרים מתחילים להתרחש סביבם. הם מגלים את הצד האפל של העיר העתיקה וכשהם מנסים לצאת ממנה, הם מאחרים את המועד. הצבא מטיל עוצר על העיר העתיקה…

האיש שבקיר
לילה אחד. דירה אחת. נעדר אחד. שישי בערב. ליל חורף גשום, רמי לוקח את הכלב לטיול, ולא חוזר. לאישתו, שיר, אין שמץ של מושג היכן הוא. אנשים שונים מגיעים במהלך הלילה לדירה, כל אחד מהסיבות שלו. האם מישהו מהם הוא המפתח לפתרון התעלומה?

היורד למעלה
סיפורם של שני אנשים שעולים ויורדים בכרמל הישן, מהנמל עד ראש ההר…

המילים הטובות
שלושה אחים יוצאים למסע בעקבות סוד גדול מן העבר, שגילויו הפתאומי מעמיד את חייהם במבחן. הדרך מירושלים לפריז, למרסיי ואף אחורה בזמן – אל אלג‘יר של שנות ה-60, רוקמת עלילה רצופת הפתעות, שבתוכה צעירים ישראלים מחפשים את זהותם…

חתונה מנייר
בעיירה מדברית קטנה, חגית, צעירה עם לקות שכלית קלה, עובדת במפעל לנייר טואלט וחלומה הגדול ביותר הוא להתחתן. היא גרה עם שרה אמה, גרושה שוויתרה על חייה למען ביתה. חגית שואפת לחיים עצמאיים ושרה נקרעת בין רצונה לגונן עליה, לבין רצונה לחיים משל עצמה…

ירח בבית 12
לני (יערה פלציג) בת ה-21 מתגוררת בבית ילדותה במושב ומטפלת באביה החולה. לילה אחד מתדפקת על הדלת, אחותה הגדולה מירה (יובל שרף), שהתנתקה מהמשפחה לפני שנים רבות. המפגש המחודש בין האחיות מאלץ אותן להתמודד עם פצעי העבר ולהירפא מהם…

למה עזבתני
נער דחוי משולי החברה, מגלה גבר זר ומנוכר, פרש בודד החולש על סמטאותיה של עיר מטונפת. בדבקות עיקשת מכניס עצמו הנער תחת כנפיו. בתוך מאבקם של השניים לשליטה עצמית, ניסיונותיהם לריסון עצמי יוצאים מכלל משליטה…

מה כבר יכול לקרות?
שני צעירים שאיבדו את עבודתם ושקועים בחובות ובקשיי היום יום המאפיינים את המציאות הישראלית, מוצאים בערב קסום אחד פרס של מליון שקלים. הם מרגישים שקיבלו הזדמנות לשנות את חייהם מלאי האכזבות לחיים של הצלחה ועשיית טוב…

מלחמת 90 הדקות
חברים, נמצא פתרון לסכסוך הישראלי – פלסטיני. אחרי מאה שנות עימות, מחליטים מנהיגי שני הצדדים שיש רק פתרון הגיוני אחד: משחק כדורגל. מי שמנצח, יישאר כאן. מי שמפסיד, עוזב. לתמיד. ובלי שום טענות והתבכיינויות. הסרט עוקב אחרי האירועים מרגע קבלת ההחלטה ועד המשחק הגורלי…

מסווג חריג
מתן, חייל בצה"ל, יוצא יחד עם קבוצת חיילים לשבוע שמירות בבסיס מרוחק בצפון הארץ. לא מספיק שהוא מפחד, מבואס, ומתגעגע לאמא, החיילים האחרים דואגים למרר את חייו. במהלך השבוע, יגלו מתן והחיילים, כי דברים מוזרים מתרחשים בבסיס, וכי מהשבוע הזה – לא בטוח שיצאו בחיים….

מרחק ארבעה ימים משתי שנות אור
ארנון, חוקר פרטי מטעם חברת גז היוזמת להרחיב את קידוחיה אל מתחת למתחם מצפה הכוכבים שבמצפה רמון, נשלח למקום להיפגש עם אם הבית, הרוקחת ד"ר נאוה פרנקל, אלמנתו של האסטרונום המייסד, אשר אושפז בנסיבות מסתוריות במחלקה סגורה, והתאבד לפני 40 שנה…

נדיה – שם זמני
מאיה גולדווסר, כוראוגרפית מצליחה החולקת את חייה עם יואב ושני ילדיהם, היא אישה החיה בזהות בדויה. היא נולדה כנדיה קאביר, בת למשפחה מוסלמית. בחלוף 20 שנה, עברה מתעורר לחיים. יואב מבחין כי משהו מטלטל את חייה. הוא חושף את זהותה, בידיעה כי שום דבר לא ישוב להיות כפי שהיה…

פלאפל אטומי
קומדיה של דרור שאול – שתי נערות מתבגרות מעיירות כור בישראל ואיראן, קושרות קשר חברות דרך האינטרנט בימים האחרונים לפני המלחמה, ויוצאות לקרב טכנולוגי במטרה למנוע שואה גרעינית…

ציפורי חול
גופת גבר כבן 80 ששלושה פצעי דקירה מעטרים את חזהו ומספר מקועקע על אמת ידו, מתגלית בנחל הירקון בת"א. אמנון, בלש המשטרה, דור שני לשואה, מקבל את התיק בחוסר רצון. מרגע זה העלילה תנוע בין הווה לעבר, בין השתלשלות החקירה לסיפורו של הנרצח והאירועים שקדמו למותו…

קאפו בירושלים
שני ניצולים מאושוויץ מגיעים לירושלים. ברונו, רופא ושרה, פסנתרנית. בעיר נפוצה שמועה שברונו היה קאפו שהתעלל באסירים היהודיים. ברונו נאבק על שמו הטוב, ועל העקרונות שלפיהם נהג. ספק מתעורר גם בליבה של שרה המנסה לתמוך בו. עם פרוץ מלחמת 48, הוא מתגייס ונשלח לקרב…

קמטי צחוק
מתנה של "פעם בחיים", מניבה תוצאה הרת גורל. דנה, 24, נושאת את עול משפחתה על כתפיה השבריריות. האנה, הסבתא בת ה-78, מתאלמנת והופכת לאישה ערירית ומבודדת חברתית. היא חשה שחייה נגמרו, אך הגורל, בעלה המנוח ונכדתה, מייעדים לה סיכוי נוסף ופיתול בלתי צפוי בעלילה…

2014

אחרי הים
על חוף שומם במערב צרפת מוטל גבר חסר הכרה. זהותו אינה ידועה, איש אינו מחפש אותו והוא שותק. ראובן ורדי, ישראלי לשעבר, חוקר "נעדרים" בגמלאות…

אנשים כתומים
במשך שנים נוהרים אנשים מרקע מרוקאי לסבתא זוהרה כדי שתחלום עבורם את העבר של משפחתם במרוקו. זוהרה, חולמת מקצועית, אוחזת בחפץ שלהם ומיד נרדמת.

אפס ביחסי אנוש
שלושה סיפורים מגוללים את קורותיו של משרד שלישות בבסיס שריון נידח בדרום הארץ לאורך שנה אחת. מאבקי הכוחות, מבחני החברות, וערימות הניירת מרכיבים יחדיו אפוס צבאי…

את לי לילה
חלי מקדישה את חייה לטיפול באחותה, גבי, הסובלת מפיגור שכלי. כשנכפה עליה לשחרר מעט את הטיפול באחותה, חלל נפער בה וגבר נכנס לחייה. אלא שהקשר המורכב עם אחותה יוצר משולש חולני…

בורג
שתי נשים, אחת ישראלית, השנייה פלסטינית, חיות באותה סביבה אך בשני קצוות שונים. נאדין חפצת חיים, אך חיוניותה נקברת תחת קשיי החיים וההמתנות במחסומים, ואילו מיכל איבדה עצמה יחד עם התהילה שקיבלה…

גט
ויויאן היא מסורבת גט. בית הדין והטוען שלה זקוקים לעילה כדי לחייב את בעלה בגירושין, ובאין אחת כזאת, על לויויאן לחכות שנים. סדרת הדיונים בבית הדין הרבני, הופכים למופע קפקאי, קומי…

הגננת
לגננת נירה, יש בעל אוהב, בן בצבא ובת בתיכון והיא מסורה לעבודתה ולילדים בהם היא מטפלת. אך לנירה כמיהה סודית, אהבה קנאית לשירה…

הקפות
כשאהרון ניניו בן ה 13, זוכה בהקפת הזכות של שמחת תורה, הוא מרגיש שהנה חייו עומדים להשתנות לטובה. אבל הבחירה באהרון מעירה מתח של שנים…

הרחק מהיעדרו
משה ותמי הם זוג. חיים יחד בדירה פשוטה. ממש כמו בעל ואישה. משה מבוגר, כמעט בן שישים ותמי כבת 22. משה ותמי הם אב ובתו. הסרט מתחיל בתיאור חיי השגרה שלהם בבית.

התאבדות
מותחן ירושלמי המרחש כולו במהלך יום אחד. עורכת דין צעירה מנהלת מרוץ של חיים ומוות מול מלווה בריבית אכזרי…

זינוק בעליה
קומדיה מרגשת על משפחת גבע – משפחה בורגנית ותוססת מרחביה שברגע טרגי אחד משתנים חייה. אורה, אם המשפחה, נכנסת בעקבות תאונה לתרדמת עמוקה. משאירה אחריה שני ילדים, בעל וכלה לעתיד.

חלונות
זוגות זוגות בני חמישים בערך, כל פעם זוג אחר, עומדים ליד חלון בחדר, מוארים בשמש הקיץ האכזרית של תל אביב, כשאחד מהשניים רוצה לצאת דרך הדלת.

טוביאנסקי
מרגע שנעצר סרן מאיר טוביאנסקי ב 30 ביוני 1948, ברחוב בתל אביב ועד שהוצא להורג, עברו שלוש שעות וארבעים וחמש דקות בדיוק…

יונה
"יונה" מבוסס על סיפור חייה הסוער של יונה וולך, מהמשוררות הגדולות שכתבו בשפה העברית. הסרט מתמקד בתקופה בה עוד לא הייתה מוכרת אלא בת כפר צעירה, יתומה מאב, שמפלסת את דרכה בעולם השירה העברי.

כיפה אדומה
זאב אבוטבול, עבריין מרוקאי מתוחכם שישב מספר שנים בכלא הרוסי, חוזר לישראל. הימים השתנו, המאפיה הרוסית בעלייה ואבוטבול הוא בדיוק האיש להחזיר למאפיה המרוקאית את תהילתה.

לוויה בצהריים
עיבוד לספרו של ישעיהו קורן. הגר היא סוג של עוף מוזר. חסרת ילדים ומקצוע, היא לא מוצאת את מקומה בכפר בו היא מתגוררת ולא בחיים המשותפים עם בעלה…

מיתה טובה
"מיתה טובה" הינה קומדיה שחורה על חברות ופרידה. קבוצה של חברים בדיור מוגן בירושלים ובראשם יחזקאל, בונה מכשיר להמתת חסד עצמית בכדי לעזור לחברם החולה…

מנפאואר
הסרט "מנפאואר" (Manpower), מספר את סיפורם של ארבעה גברים בגילאים שונים המצויים במשבר בחייהם. כל אחד מהם נאלץ להגדיר מחדש את זהותו וכתוצאה מכך גם את אורח חייו.

עולם אחר

עולם אחר הוא סרט פוסט אפוקליפטי המתרחש בעתיד הקרוב, בו העולם עבר שואה ביולוגית. חמשת גיבורי הסרט שלא לקו במחלה, מנסים לשרוד התקפות חוזרות ונשנות של הנגועים…

עלים אדומים
מסגניו טדלה, אלמן טרי, בן 74, עלה מאתיופיה לישראל לפני 28 שנה עם אשתו ושלושת ילדיו. לאחר מות אשתו מסגניו מוכר את הבית ויוצא למסע בין בתי ילדיו על מנת לבלות בביתם את הזמן שנותר לו.

עמק
זהו סיפורם של ג‘וש, לינוי ודוד , שלושה בני נוער רגישים ממגדל העמק שנאלצים להתמודד עם אלימות: אלימות בבית, אלימות בבית הספר. זהו סיפור של ידידות, של אהבה ושנאה שבו מתגלה עולמם של המתבגרים…

ערבים רוקדים
סיפורו של איאד, ילד מטירה, שעובר לפנימייה יוקרתית בירושלים ומנסה להשתלב בחברה היהודית. הוא מפתח חברות אמיצה עם יונתן, החולה במחלה ניוונית, והופך לבן בית בביתו שם הוא מתגורר עם אמו עדנה…

פנסיון פראכט
עיבוד לספרו של אהרן אפלפלד ‘לילה ועוד לילה‘. שנות השישים, בפנסיון פראכט שבירושלים מתגוררים ניצולים מהמלחמה. בלילות, הם שותים קוניאק ומשחקים פוקר בפרוזדור.

פרחים של מרציפן
מלודרמה צבעונית המספרת את סיפורה של הדס רגאל (48) המתאלמנת מבעלה שנהרג בתאונת אופנוע וטורף באחת את עולמה. רגאל יוצאת למסע המתחיל מקיבוצה הנידח בנגב, עוברת לַכְּרָךְ התל-אביבי ומגלה…

פרינסס
בזמן שאמה נעדרת מהבית, אדר בת ה-12 ואביה החורג מפתחים משחקי תפקידים הגולשים למחוזות מסוכנים. בעודה מנסה למצוא את מקומה בין מערכות היחסים הסוערות והיצריות בבית, אדר פוגשת באלן…

שושנה חלוץ מרכזי
עמי שושן, חלוץ כדורגל ישראלי, מצווה על-ידי מאפיונר להתחזות להומוסקסואל כעונש על כך שפלירטט עם חברתו. שושן נרדף ע"י שחקני ואוהדי קבוצתו, אך הופך במפתיע לגיבור הקהילה הגאה בירושלים.

שקופים
הסרט ‘שקופים‘ מספר את סיפורם של ראיד וסליימן ,שני צעירים בדואים, בני דודים מהפזורה, המחפשים את דרכם בחיים בין המסורת כפי שהיא באה לידי ביטוי מצד דור ההורים, ובין רצונם להשתלב בחברה הישראלית שמסביבם…

תפוחים מן המדבר
רבקה אברבנאל (19), בת יחידה להורים מבית חרדי ירושלמי, מואסת במציאות חייה. היא מרבה להיחשף בחשאי לעולם החילוני, ומתיידדת עם דובי, קיבוצניק צעיר מדרום הארץ.

2013:

בית לחם
הסרט "בית לחם" עוסק במערכת היחסים המורכבת בין רזי, הרכז של נפת בית לחם בשב"כ, לסַנפוּר, אחיו הצעיר של מפקד גדודי חללי אל אקצא בעיר…

בננות
"בננות" הוא סיפורן של חמש נשים וגבר אחד, שכנים באותו בניין במרכז הארץ החבורה מתקבצת מידי שנה לראות ביחד את תחרות הזמר השנתית הגדולה ה"יוניברסונג". הערב השמח הופך לעצוב, כשענת המארחת, מגלה לחברים כי כמה שעות קודם עזב בעלה את הבית…

הבן של אלוהים
סרט מסע, שאליו יוצאים יחד אב ובנו, לחפש קוסם יווני שהציל את האב במלחמת העולם השנייה. מסע הפותח פצעים ישנים ומחייב אותם להתעמת עם האמת, לנסות לגשר על הפערים שביניהם ולהיות שוב אבא ובן.

ההיא שחוזרת הביתה
בתום זוגיות ממושכת חוזרת מיכל ,33, לגור בדירה הקטנה והצפופה של הוריה בהרצליה, פרוור זעיר בורגני מנומנם. מיכל היא במאית צעירה ומבטיחה אשר אמורה להקדיש את זמנה לכתיבת תסריט חדש, אך במקום היא מסתגרת בחדרה, מתוסכלת, ובעיקר ישנה…

הורה 79
זוהי קומדיה העוסקת במחול והזדקנות. להקת מחולות העם "הורה 79", זו שנחשבה ללהקה המיתולוגית של ישראל, התפרקה לפני שלושים וחמש שנה, בעקבות אירוע טראומטי, וחבריה נפוצו לכל עבר…

המסע אל כוכב המיני מיקים
סרט אנימציה לכל המשפחה. המיקמקים הם יצורים חביבים החיים בשלווה בכוכב מרוחק לצד חיות המחמד שלהם, המינימיקים. הצרות מתחילות כאשר גברת מיקיאוולי העשירה, שזוממת להחליף את המינימיקים בצעצועים מכאניים שתוכל למכור לילדים במחיר מופקע, משקה את המינימיקים בשיקוי שהופך אותם ליצורים ענקיים המשתוללים ברחובות וזורעים הרס בעיר…

הנוער
יקי ושאול הם שני אחים, נערים מתבגרים, שחולקים ביניהם קשר עמוק, כמעט טלפתי. לאחר שאביהם איבד את עבודתו, משפחתם נקלעת לקשיים כלכליים וחובות כבדים. יקי ושאול מרגישים שהם לא יכולים לעמוד מהצד ולראות את משפחתם מתפרקת…

יללת הזאבים
על ערש דווי, נזכר זאב זקן במסכת חייו. כשהיה גור זאבים מתבגר, גרם לו דחף לא מוסבר לחופש ומרחבים לעזוב את להקת הוריו החמה והתומכת לנצח. לאחר תקופה קשה של רעב ובדידות הוא פגש את אהבת חייו, וביחד הקימו משפחה חדשה ומאושרת, להקה משלהם…

כידון
"כידון" היא קומדיית נוכלים המתרחשת בתל אביב. העולם כולו מתעורר בוקר אחד כשעל כל שערי העיתונים פניהם של חברי חוליית החיסול של המוסד שנשלחה לחסל את הטרוריסט מחמוד אל מבחוח בדובאי…

להישאר בחיים (זייתון)
לבנון, 1982, רגע לפני פרוץ מלחמת "שלום הגליל". יוני, טייס קרב ישראלי, נאלץ לנטוש את מטוסו מעל ביירות ומוצא את עצמו בשבי אש"ף. פאהד, ילד פלסטיני בן 12, שמתאמן במחנות של אש"ף, מגלה עניין רב בשבוי…

לצוד פילים
יונתן הוא ילד גאון עם בעיות חברתיות קשות. הוא מאבד את אביו באירוע טראומתי שנגרם באשמתו. בלית ברירה אמו משאירה אותו בבית האבות עם הסבא שלו, טיפוס מריר ונוקשה שלא היה בקשר עם הנכד עד אותו יום…

מי מפחד מהזאב הרע
שרשרת רציחות ברוטאליות מובילה את חייהם של שלושה גברים למפגש אלים: האחד, אבי אחת הנרצחות שיוצא למסע נקמה פרטי; השני שוטר שפועל מחוץ לגבולות החוק; והשלישי החשוד העיקרי ברציחות – מורה לתנ"ך שנעצר ושוחרר עקב אלימות שהופעלה עליו בזמן חקירתו.

מעל הגבעה
שאול, גרוש החיי בבדידות, אשר מנסה להיחלץ ממצבו הנפשי הקשה אשר בו הוא שרוי. שאול מחליט ללכת לבקר את אביו שמעון בחיפה. שאול מאשים את אביו בכל בעיותיו ומתעמת איתו. שמעון ובת זוגו בטי, מחליטים לטפל בשאול מבלי רצונו בטיפול אלטרנטיבי. למרות מצבו הקשה של שאול, הוא עושה פסיעה אחת לעבר גן עדן.

מפריח היונים
עלילת הסרט מתרחשת בשנות החמישים של המאה הקודמת, מנקודת מבטו של כאבי עמארי בן ה- 16, בן למשפחה ציונית. כאשר דודו חזקאל נאסר, כאבי לוקח על עצמו את המשימה לגלות היכן הוא נמצא, ובעקבות זאת מצטרף למחתרת הציונית…

מקום בגן עדן
ההלכה היהודית, באופן מוזר ומפתיע, מאפשרת סחר או קניית מקומו של אדם אחר בגן עדן. מה קורה כשסיטואציה כזו עוזבת את ספרי החוק ויורדת אל האדמה? קצין מבטיח בראשית ימיה של מדינת ישראל חוזר מעוד פעולה מוצלחת. הוא כל כך רעב שהוא מקבל את ההצעה המגוחכת של עוזר הטבח הדתי בבסיס שלו…

סוכריות
סלאח, סוחר ויזם ערבי-ישראלי, שואף להביא אושר לילדי המגזר הערבי בישראל באמצעות פתיחת רשת חדשה של חנויות ממתקים. "החברה", תאגיד ישראלי השולט בשוק הממתקים הישראלי, והעומד בראשה, קלאוזנר, נוטרים לסלאח על המהלך העסקי הקודם שלו – השתלטותו על שוק הקפה השחור המקומי והפקעתו מידי "החברה"…

פלאות
"ארנב" – אומן גרפיטי ירושלמי נתקל בשלושה אברכים הכולאים ישות מסתורית בדירה נטושה במוסררה. סקרנותו של ארנב גוברת כאשר מתברר שבפרשייה המסתבכת מעורבים גם חוקר פרטי מיוסר, אשת עסקים מניפולטיבית, עבריין צעצוע, ומלצרית חוזרת בתשובה, כשלכל אחד מהם תכנית פתלתלה משלו…

פלסטלינה
ירושלים 1966, בבניין ישן במרכז העיר בקומה השלישית, גרה משפחה קטנה ושקטה. אלי האב נעדר רוב שעות היום מהבית. רותי אשתו, סגורה בתוך עולמה, מבלה את רוב שעות היום במיטה, קוראת רומנים עבי כרס שבעלה מחליף לה בספרייה…

פרדייס קרוז
סיפור אהבתם של יוסי, משוחרר טרי מהצבא ודורה, צלמת צרפתייה, נקטע, כאשר דורה מגלה בחפציו של יוסי פריט זיכרון ישן הפותח פצע כואב מהעבר. דורה נוטשת את יוסי ללא מתן הסברים נוספים. יוסי בחיפוש אחר אהובתו, מוצא עצמו מתמודד לראשונה עם פצעי העבר שלו.

שש פעמים
בריאליזם מטלטל וחסר רחמים מוצגת חווית ההתבגרות הישראלית ב-2012, דרך טרגדיה של נערה העוברת ניצול מיני מניפולטיבי. הסרט, שנכתב בהשראת אירועים אמיתיים, מתאר כמה שבועות בחייהם של קבוצת מתבגרים בני 17 בהרצליה…

2012:

איגור ומסע העגורים
עולמו של איגור (11) מתמוטט כשאמו הגרושה, טניה, מודיעה לו שהם עוזבים את ביתם ברוסיה לטובת חיים חדשים בישראל. איגור נואש להישאר בסביבה מוכרת ואפילו מחליט שעליו לעבור לגור עם אביו, פטר, צפר נלהב. פטר, לעומת זאת, עסוק מדי במעקבו אחר קבוצת עגורים הנודדים מרוסיה לאפריקה, מכדי לטפל בבנו…

איש בלי סלולארי
ג‘אוודת, בחור צעיר רק רוצה לבלות עם חבריו, לדבר בטלפון ולמצוא אהבה. משימה כמעט בלתי אפשרית במקום הנשלט על ידי פוליטיקה וערכי מסורת נוקשים. אביו הרגזן, סאלם, רק מוסיף לצרותיו של הבן כשהוא גורר את ג‘אוודת ואת הכפר כולו למלחמתו העיקשת בחברת סלולאר ישראלית ובאנטנה שהציבה בכפר.

בלדה לאביב הבוכה
בביתו של נגן ה"טאר" האגדי יוסף טאווילה, מופיע גבר צעיר, עמרם, בנו של אברהם מופרדי, ומגיש לטאווילה פרטיטורה ליצירה שחברו ללהקה ושותפו, מופרדי, מבקש לבצע לפני מותו המתקרב. טאווילה ועמרם יוצאים למסע חיפוש רצוף מכשולים במקומות לא נודעים בהם הזמן עצר מלכת. אל השניים ילכו ויצטרפו עוד ועוד מוסיקאים מופלאים…

ד"ר פומרנץ
ד"ר יואל פומרנץ, 64, פסיכולוג קליני שחי בדוחק בדירתו בקומה ה-12 עם בנו יואב, 30, העובד כפקח תנועה שסובל קשות מ"דוחומאניה". הד"ר עובד בענ"א (עזרה נפשית אקספרס) שם הוא מתמחה בדיאלוג עם מתאבדים פוטנציאלים. במהלך הטיפול הטלפוני הוא יוצר קשר עם מספר מתאבדים ומציע להם לבוא אליו לקליניקה לטיפול אישי…

הבלתי נשכחים
לאחר שירות צבאי ביחידת עלית שפעלה בעיקר בשטחים, יוסי (24) משתחרר מצה"ל. בניסיון להשאיר את העבר מאחוריו ולמצוא זהות חדשה שלא קשורה לימיו בצבא הוא מתחיל לעבוד בעבודה סיזיפית ולא שווה: הוא מעביר את לילותיו בצביעת סימני התנועה בכבישי הארץ…

הדילרים
צמד חברי ילדות צעירים שגרים יחד בדירת שיכון מוזנחת ועסוקים בעיקר בבטלה ועישון סמים. כשהם לא מעשנים, הם משחקים כדורגל בקבוצה השכונתית "כוכבי המגרשים" ומסתבכים בעסקת סמים כושלת עם הגנגסטר השכונתי. ונאלצים ללמוד על בשרם לקיחת אחריות, חברות וכבוד.

ההתחלפות
אדם חוזר לביתו בשעה שמעולם לא היה בו. כשהאור נופל בו שונה, שזמזום המקרר הוא הצליל היחיד שנשמע בו. אדם חוזר לביתו בשעה של היום שמעולם לא חזר בה ולרגע נדמה בעיניו שזהו ביתו של זר, עומד ריק ודומם בשעת צהריים נטושה…

החיים בינתיים
ביום שישי אחה"צ כשמשפחתה ישנה, נועלת רותי את הבית. היא לא מסוגלת יותר להתמודד עם המתח הדאגה והחרדות הנובעים מ"המצב". היא נחושה להגן על משפחתה. עופר, חייל בן 19, נועה מתבגרת בת 15 ויואל בעלה מתעוררים לבית נעול ומנותק מתקשורת. הדרמה המשפחתית מתפתחת בין הכלואים במהלך סוף שבוע ארוך ואינטימי. אמא, שרצתה להגן על משפחתה, נתקה אותה מהעולם…

המשגיחים
אבי בכר ,קובי שמעיה ויניב לוגסי הם חבורת "ברסלבים" שמשגיחים על שכונה קטנה בבת ים בכל מחיר. אבי הוא מנהיג החבורה ומייסד החוקים ,אלימות בשם הדת. תושבי השכונה מעריצים אותם ופוחדים מהם בו זמנית. אל השכונה מגיעה בחורה חדשה בשם מירי. היא אינה מכירה את החוקים ולא יודעת צניעות מהי…

העולם מצחיק
בסדנת כתיבה מטורללת בספריה הציבורית בטבריה, בחורה אחת מחפשת סוף לסיפורה אך מוצאת רק התחלות: על איש אחד שאוהב שמצדיעים לו, ועל אישה שלא יודעת איך בכלל קרה שהיא בהריון, על נער שמתעורר אחרי תשע שנים ולא קולט שהוא כבר מזמן לא ילד, וגם על אחד שרוצה להקים מחדש את "הגשש החיוור" כדי להציל את אהובתו ממוות…

התפוררות
איאד ונור הם זוג בורגני ממזרח ירושלים. הוא מנתח מצליח, היא שחקנית צעירה ממשפחה אינטלקטואלית, ויחד הם עומדים לעזוב את הארץ ולעבור לגור בפריס. בדרך לשדה התעופה הם שומעים חדשות וידיעה על תאונה שמחזירה את איאד אל בית החולים ומעכבת את הנסיעה. נור היא אשה עצמאית, אטרקטיבית, עם זיק בעיניים, והיא שוב מוצאת את עצמה נטושה על ידי בעלה…

חדר 514
דרמה ריאליסטית. אנה היא חוקרת צבאית צעירה, אמיצה ויפה ממוצא רוסי. במהלך חקירה שגרתית של סמל מחלקה ביחידה לוחמת, היא מזהה שהסמל הוא בחור רגיש המחפה על אירוע אלים שהתרחש בליל הסדר האחרון בשטחים. אנה מצליחה לחלץ מהסמל את שמו של המ”פ האחראי לאירוע אך מפקדה האישי, איתו היא מקיימת קשר אינטימי, מתנגד לחקירת המ"פ ומעוניין לסגור את התיק. אנה מתעקשת וממשיכה את החקירה אל עבר התפתחויות דרמטיות להן לא יכולה הייתה לצפות…

חיותה וברל
חיותה וברל, זוג קשישים, חלוצים בדימוס ורומנטיקנים מסורים, מתקשים להסתגל לזמנים המודרניים ולשינויים החברתיים המקיפים אותם. לאחר שנים של מאבק מסרבים השניים להיפרד בקלות ממפעל חייהם, מחלומותיהם השיתופיים ומתוכניתם המהפכנית להקמת מדינת רווחה בישראל. בערב של התפכחות כואבת מחליטים השניים לסיים את חייהם יחד ולעצור את הסבל הפיזי והרוחני המלווה את ימיהם האחרונים…

למלא את החלל
למלא את החלל הוא סיפור אהבה שמתרחש בעולם החרדי. זהו סיפורה של שירה, נערה שהגיעה לפרקה, אשר בעקבות טרגדיה משפחתית ניצבת בפני הצורך לבחור בין צו ליבה, למילוי חובותיה כלפי משפחתה. שירה מגלה שמרחב הבחירה מצטמצם אך ורק ללב שלה.

לרדת מהעץ
זה סיפורו של ניצ, בטלן חסר שקט וציניקן חסר תקנה, החוזר מנדודיו בתקווה להשיב אליו את חברתו שעזב וכלבם האהוב. לאחר שזו זורקת אותו מכל המדרגות, הוא מוצא את עצמו, בניגוד גמור להשקפתו האנטי פוליטית והאנטי בכלל, תקוע תחת דירת אהובתו הסרבנית, על צמרתו של עץ, בשפיץ של מאבק אקולוגי נגד כרישי נדל"ן וטייקוני חניונים.

מנתק המים
גבי מנתק מים לאנשים שלא משלמים את חשבון המים שלהם. אין לו ברירה, זה או העבודה הזאת או מובטלות. ככול שהוא מנתק יותר, הוא מרוויח יותר. כמו גנב הוא פולש לחצרות האחוריות של הבתים שם נמצאים השעונים וכמו תליין מסתובב בשכונות. כשהוא נתקל באנשים, הם מקללים אותו, משפלים אותו ומאשימים אותו במצבם…

עד סוף הקיץ
במושבה קטנה במרכז הארץ, בקיץ 78‘, חודש אחד בלבד לפני הסכמי השלום בקמפ דיויד, מיכל מתאמצת בכל כוחה שבתה, מאיה, תלמד קרוא וכתוב עד סוף הקיץ, ותעלה לכיתה ב‘. אבל הקיץ הזה צפוי להיות קיץ מלא הפתעות עבור המשפחה, אביה של מיכל, חיים, שנעדר כמעט 30 שנה, חוזר במפתיע, ואיתו חוזרים העבר האפל והסודות הכמוסים של המשפחה…

עלטה
נימר הוא צעיר פלסטיני, בן מסור וסטודנט מצטיין, החולם על לימודים בחו"ל וחיים טובים יותר. בלילה גורלי אחד הוא פוגש ברועי, עו"ד ישראלי, והשניים מתאהבים. ככל שמערכת היחסים ביניהם מתהדקת, נימר נאלץ להתמודד עם מציאות קשה של חברה פלסטינית שמוקיעה אותו בגלל זהותו המינית מכאן, לצד חברה ישראלית שאינה מקבלת אותו בגלל זהותו הלאומית הפלסטינית מכאן…

רווקה פלוס
זהבה רווקה בת 34. אימה חולה במחלה סופנית, מבקשת ממנה שתכנס להריון. זהבה מסרבת, מפני שהיא רוצה להביא ילדים אך ורק מתוך אהבה עם בחיר ליבה. בתגובה אימא שלה מפסיקה את ליטול את התרופות ומחמירה את מצבה הבריאותי. מחוסר ברירה זהבה יוצאת למסע אחר הגבר שיעבר אותה…

רוק בקסבה
השנה 1989. בעיצומה של האינתיפאדה על גג בנין מגורים בעזה מוצב תומר בן ה 18.5 יחד עם חבריו למחלקה. המטרה: לשלוט בשטח ולמצוא את נערי השאביבה שרצחו את אחד מחבריו. החיילים מנסים להתנהל מול האוכלוסייה העוינת ומול המשפחה שעל גג ביתם הם מוצבים, ונספגים אט אט בתוך מערכת ערכית מטלטלת…

 

רוצה לשתף ?