סרטים חדשים לשבוע הקרוב

פעמי האוסקר המתקרב והימים הנוראים אולי הנפלאים של טקסי הענקת פרסים בתחום הקולנוע בעולם,  מושכים את הסרטים המתחרים ממחסם ליד חזה המפיצים כדי להניח אותם על מסכינו שנראה ונבוא.

אחד מסרטים אלה הוא "העיתון" שדובר בו רבות לקראת פרס "גלובוס הזהב" שחולק השבוע, אך הוא לא זכה בבכורה שם ובעצם בכל פרס שהוא, סרטו של סטיבן ספילברג עם מריל סטריפ וטום האנקס בתפקידים הראשיים. אכן קובץ רב עיניין של יוצרים. "העיתון" מחזיר אותנו לאחד הסקנדלים המדוברים של הפוליטיקה והציבוריות האמריקאית, מתחילת שנות השבעים, כאשר הממשל והנשיא ניקסון בראשו ניסה להסתיר מהעם האמריקאי את מידת המעורבות הצבאית בויאטנאם. העיתון רב התפוצה וההשפעה "הוושינגטון פוסט", שערך שנים לא רבות אח"כ מאבק מוצלח נוסף בניקסון בעיניין "ווטרגייט", יוצא למלחמה על חופש המידע ואפשרות פרסום "מסמכי הפנטגון". בראש המאבק עמדו המוציאה לאור של העיתון קתרין גראהם והעורך המיתולוגי בן בראדלי, להלן סטרים והאנקס.

סרט נפלא שמגיע אלינו מרוסיה הוא "הפרעה בקצב הלב" של הבמאי בוריס חלבניקוב המספר על זוגיות מרתקת וכמעט בלתי אפשרית המנסה לדלג מעל הקשיים של חיי היום יום והביורוקרטיה ברוסיה של פוטין. זהו סיפורם של אולג וקטיה, הוא פרמדיק שעובד באמבולנס למקרי חרום והיא חלק מהצוות הרפואי בחדר המיון של בית חולים ושניהם נקרעים בין משמרות ארוכות ומתישות, הצורך לקיים את זוגיותם הרגישה וההחמרות והקיצוצים המעיבים על חוש המוסר והצדק הרפואי שלהם. סרט שיש בו מחאה חברתית לצד סיפור אנושי, חיוך לצד רגש שישבה אתכם בקסמו, גם בגלל הדמיון לנעשה במקומותינו.

ולסיום סרט ישראלי חדש "העדות" של עמיחי גרינברג עם אורי פפר בתפקיד הראשי של הסטוריון וחוקר שואה חרדי שמצוי במרכזו של ויכוח עם השלטון באוסטריה על הכחשת שואה ואירוע נורא שהתרחש באחד הכפרים שם, שמגלה עדות המזעזעת את זהותו.

וזהו – אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

רוצה לשתף ?