סרטים חדשים לשבוע הקרוב

כאילו אין לנו מספיק מסביב, בחיים שמחוץ לקולנוע, אז האמנות השביעית מניחה לפתחנו השבוע שלושה מותחנים "המשחק הגדול", "הנוסע" ו"מאורת הגנבים" . אלה מוקפים בקומדיה אנרכיסטית שזכתה לפני שבועיים בפרס "גלובוס הזהב", הסרט עם השם הארוך והמוזר "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיסורי", ובקובץ של שלושה סרטיםפ ישראלים קצרים "שלושה סיפורי ערבה". להלן מבט ראשון ולא ביקורתי בעליל, לבחירתכם.

הסרט הפותח את האסופה השבוע נושא שם לא שיגרתי "שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיסורי", התעקשות נדירה של מפיציו לדבוק בשם המקורי, והוא כשמו סררט מאוד לא שיגרתי שזכה כבר בפרס "גלובוס הזהב" לפני ימים אחדים. זהו סיפור אנרכיסטי לא מעט על אם שבתה נאנסה ונרצחה בשדות העיירה הקטנטנה אבינג במיסורי, והמשטרה המקומית לא מצליחה לפענח את המקרה. האם מחליטה להשתמש בשלושת השלטים הנרקבים המוצבים בכניסה לעיירה כדי לטלטל את האחראים לפתוח את התיק הזנוח, והדבר מוביל לשרשרת של תגובות, גם מצד השריף המקומי וסגנו וגם מצד תושבים נוספים בסביבה. פרנסיס מקדורמנט בתפקיד הראשי במה שנראה כטייפ קאסטינג מתבשל.

כנראה בהעדר סיפורים מקוריים, הוליווד חוזרת יותר ויותר לעסוק בביוגרפיות ובמקרים אוטנטיים, כמו זה של הפוריסטית ומנהלת המועדון האקסקלוסיבי מולי בלום בסרטו של אהרון סורקין "המשחק הגדול". זהו סיפור של מי שרצתה לעשות את זה בגדול במועדון ההימורים שהקימה ומצאה את עצמה במרכזה של בדיקה אסרטיבית של ה FBI. ג'סיקה צ'סטיין בתפקיד הראשי.

הרכבת היא מקום מפגש לסיפורי מתח ופעולה בלשיים וכזהו גם "הנוסע", סיפורו של סוכן ביטוח שנקלע למערבולת מסוכנת כשהוא מתבקש לאתר נוסע מסתורי ברכבת ומתברר לו שכדי לעמוד באתגר הוא חייב להתגבר גם על איום על משפחתו. ליאם ניסן בתפקיד הראשי.

ועוד אקשן רעשני מזומן לכם ב"מאורת הגנבים" ובו יחידת עילית של משטרת לוס אנג'לס מתעמתת עם קבוצת שודי כעילית נוקשה המנסה לחדור לבנק הפדראלי ולבצע שוד מסובך במיוחד. עם ג'ראלד באטלר.

ולסיום, קובץ של שלושה סרטים ישראלים "שלושה סיפורי ערבה" המביאים שלוש נקודות מבט שונות על המדבר "בדרך חזרה" של משה רוזנטל, "קלומטר 147" של בועז פרנקל ו"חמורים" של דויד וולך.

וזהו, אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה לנו שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

רוצה לשתף ?