סרטים חדשים לשבוע הקרוב

אט אט מתכנסים גם אלינו הסרטים העיקריים המתחרים על פרס האוסקר המתקרב והשבוע מגיע "צורת המיים", סרטו המדובר של הבמאי המקסיקאני גיירמו דל טורו. לא לדאוג, הסרט הוא אמריקאי ודובר אנגלית. זהו סיפור ידידות מופלאה בין אלייזה, אשה אילמת העובדת כמנקה במעבדה סודית של ממשלת ארה"ב בימי המלחמה הקרה בתחילת שנות השישים ויצור מוזר המוחזק באקווריום סודי. היא מנסה להציל אותו מגורל אכזרי. השאלה מיהו אנוש ומהו אנושי עולה כשאלת מפתח בסרט. סאלי הוקינגס בתפקיד הראשי ולידה אוקטביה ספנסר ומייקל שאנון.

איך נידע שהחופש מתקרב אם מפיצי הסרטים לא יסמנו אותו באחד מסרטי הקומיקס של מארוול. השבוע אנחנו מדברים על "הפנתר השחור", ט'צ'אלה, עוד דמות בחבורת גיבורי העל שחוזר כאן משיתוף פעולה עם קפטן אמריקה לאפריקה כדי להכריז על עצמו כמלך וואקאנדה אחרי מות אביו. וכמו בסרטי אגדות רבים כאלה, הוא צריך להלחם על מקומו כדי לחזור ולשלוט בעיר המבודדת, המתקדמת טכנולוגית. הסיפור שיגרתי העיקר הפעלולים.

פעם קראו לזה קווסטים והיום "חדר בריחה", כשמו של סרט חדש המלכד קבוצה של צעירים שיוצאים להרפתקאה ההופכת קיומית יותר ויותר עבורם. זה מתחיל כמתנת יום הולדת ונגמר, כשזה נגמר. המציאות המסודרת והכאוטית מתערבבות זאת בזאת.

ויש גם סרט ישראלי חדש "אלסקה" של יצחק צפל ישורון בסיפור על גבר מבוגר וחולה אלצהיימר, אשתו, בנו, נכדתו ושכנה שהיתה פעם אהובתו. כשזאת נפטרת מתערער גם הקשר הקלוש שלו עם המציאות אבל אין כמו משפחה. אלי גורנשטיין, שיפרה מילשטיין, רחל הפלר, שמואל אדלמן ושימרית אילדיס בסרט.

וזהו – אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה לנו שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

רוצה לשתף ?