סרטים חדשים לשבוע הקרוב

מהאקשן החייכני וקל העיכול של "אושן 8" אל העולם המסוכן באמת של "פבלו" אסקובר, מ"חנות הספרים" בעיירה קטנה באנגליה והתחרות על השפעות תרבותיות ההופכות למאבק קיומי ל"מגיפה" מסתורית המאיימת על שינוי פני האנושות ויוצאת מעיירה קטנה בארה"ב, ומזהותו המינית המתערערת של נער צעיר שעומד בפתחה של יציאה מהארון ב"באהבה, סיימון" לעולם הסגור של החרדים בבני ברק על פי סיפורי ה"דרייבר" – על כל אלה באסופת הסרטים החדשים לשבוע זה.

בראשית ברא אלוהים את "ה11 של דני אושן" ב 1960, עם חבורת העכברושים של פרנק סינטרה שכללו בין השאר את דין מרטין, סמי דייויס ג'ר, פיטר לאופורד וג'ואי בישופ שהתהוללו בסרטו של לואיס מיילסטון במבצע שוד רווי קסם ומתח והומור, שלא לדבר על כשרון וסקסאפיל, מבצע שנערך על כמה בתי קזינו בסטריפ של לאס ווגאס. ההצלחה היתה אדירה בסרט שהיה משהו כמו "הלהקה" של אמריקה בשנות ה – 60 העליזות ולא פלא שסטיבן סודרברג, במאי המחפש שיאים בחר בסרט הזה כדי לחדשו 41 שנים אח"כ. הפעם בגרסה המחודשת מ 2001 כיכבו הסקסיים של דור ה –Y עם ג'ורג' קלוני בראש ולידו בראד פיט, מאט דמון, אנדי גרסיה, דון צ'ילדס וג'וליה רוברטס והם לקחו איתם כזיכרון עבר את אליוט גולד. ושוב הצלחה ושוב שני סרטי המשך "אושן 12" ו"אושן 13" ועכשיו כמהלך הימים הללו מרחיבים את הפרנצ'יז לכל הצדדים ומוסיפים (או גורעים) אושן נוסף, "אושן 8" שכולו על טהרת המין הנשי. גם כאן הכוכבות הגדולות ביותר של המגזר – סנדרה בולוק, קייט בלאנשט, אן האתאווי, הלנה בונהם קרטר, שרה פולסון וריהאנה בין השאר וגם כאן שוד מתוחכם של ענק היהלומים הכי יקר בעולם. הפעם זה קורה בניו יורק בתיכנונה של בולוק, כאן הגברת דבי אושן אחותו של דני שהלך כבר לעולמו שיוצאת אחרי חמש שנים בכלא כדי לעשות את המכה של חייה וגם לנקום בגבר ששם אותה מאחורי סורג ובריח. גארי רוס ביים.

סרט נוסף הנושק בפשע הוא "פבלו" שהוצג בשנה שעבר בפסטיבל ונציה וגם בטורונטו והוא סיפור האהבה שהתפתח בין פבלו אסקובר, אביר הסמים הקולומביאני ובין העיתונאית הקולומביאנית המפורסמת וירג'יניה וולחו. הרומן המתואר בסרט התרחש בין השנים 1983 ו 1987 , ימים בהם היה אסקובר אחת הדמויות הצבעוניות והאכזריות ביותר שפעלו בתחום הסמים בדרום אמריקה ושמו יצא גם לעולם כולו. וולחו מגיעה כדי לראיין אותו ומתאהבת והסיפור שלו מסופר לנו כאן דרך עיניה כפי שהתפרסם בספרה "לאהוב את פבלו, לשנוא את אסקובר". הבמאי והתסריטאי הספרדי פרננדו ליאון דה ארנואה הפך את זה לסרט ושם במרכזו את שני השחקנים הבכירים של הקולנוע הספרדי חוויר בארדם כאסקובר ופנלופה קרוז כוירג'יניה. וגם פיטר סארסגרד עצוב העיניים כאן.

"מגיפה" הוא סרט אימה כבר בן שנתיים שסוף סוף מצא אופציה להגיע אל המסך שלנו ומוכיח שדבר לא השתנה בעולם של סרטי האימה/אסונות שאולי צוברים אהדה בקרב צעירינו המשועממים. הסיפור לוקח אותנו, כמו תמיד לעיירה קטנה המותקפת ע"י נגיפים מסתוריים המשנים את ההתנהגות הרציונאלית והופכים אותה לרצחנית במיוחד. גיבורת הסרט, אחת מהנערות המתגוררות בעיירה מנסה לעזור לאחותה להיחלץ מהשפעות התופעה. אריאל שולמן והנרי ג'וסט ביימו.

סיפור התבגרות אחר לחלוטין תמצאו ב"באהבה, סיימון", נסיון של הקולנוע ההוליוודי להחליק את היציאה מהארון למי שעדיין מסתתר בתוך כנפיו והוא בגיל הפרובלמטי של בן עשרה. כאן זה קורה לסיימון, צעיר יפה תואר ומצליח בחברתו מאוזנת הגזע, חבורה מעורבת של לבן, מוקה ושחור, הורים יפים ומצליחים ואחות צעירה שלא מטרידה יותר מידי, שנקלע יום אחד למודעות לבחירות המיניות שלו. סרט ששקוע עמוק בתוך הקונוונציה של סרטי נעורים שלתוכו נמזגת הבעיה של התפכחות מינית שנעשה כל כך עדין וחביב וקל, שפשוט בא להצטרף לטראנד. ואולי זאת גם הבעיה של הסרט החביב מידי הזה. גרג ברלנטי ביים עם שחקנים סימפטיים.

למי שרוצה לברוח מגלי ההלם של המציאות הנוכחית שלנו היום, ולחזור לעיירה שלווה באנגליה המנומנמת של סוף שנות החמישים מזומן "חנות הספרים", עוד סרט על ספרים וחבורות קריאה שנוסף על שרשרת בתי הקולנוע שלנו עכשיו. להלן סרט שמציע מראית עיין של סביבה פסטוראלית שגם היא נאכלת ע"י קנאה, תחרותיות ורוע לב. זה קורה כשפלורנס גרין, אלמנה צעירה מחליטה לעשות מעשה נועז ולהפוך את הבית שלה בעיירה הקטנה לחנות ספרים וכך גם למרכז לאמנות ולעיניין  של תושבי הסביבה. זה כמובן לא מוצא חן בעיני כולם ובעיקר בעיני הפטרונית עד אז ליידי גמהרט שנאבקת במרכז הכוח החדש והלא שיגרתי שנפתח לה מתחת לאף. וגם כאן, כמו אצלנו התרבות הופכת להיות קרדום לחפור בו, או לפחות להרוס איתו. שורה של שחקנים אנגליים נפלאים במרכז החל מאמילי מורטימר, פטרישה קלארקסון וביל נהי, מודרכים ע"י איזבל קווישט.

וגם סרט ישראלי לנו, וגם כאן המצטרף לסדרת סרטי "החרדים על מסכנו" התוקפת אותנו לאחרונה, "דרייבר" של יהונתן אינדורסקי המתמחה בתחום כבר מהסדרה "שטיסל". הסיפור עוקב אחרי נחמן המשמש כדרייבר, נהג שמסיע כל מיני מחפשי צדקות ותרומות, מאביס אותם בסיפורים קורעי לב ופותחי ארנק ומתחלק איתם במחצית הכסף המתקבל. בנוסף הוא גם מעורב בעיסקי הימורים ובעיקר מנסה לגדל לבדו, לא תמיד בהצלחה את בתו הקטנה לאחר שאשתו נעלמה. הסיפורים, שלו ושל המציאות מסביבו לעיתים מתערבבים. משה פולקנפליק, מנואל אלקסלסי ורדי, מאור שוויצר, אבי דנגור וגם רבקה מיכאלי, דב גליקמן, דב נבון, יעל אבקסיס ואלכס פלג כאן.

וזהו. אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה לכם שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

רוצה לשתף ?