סרטים חדשים לשבוע הקרוב

שני סרטי פעולה "תוצרת אמריקה" ו"אוברדרייב", שני סרטים עם גוון הסטורי "קדחת הצבעונים" ו"פרנץ", סרט אימה "סכנה מבפנים" וסרט ישראלי "אנטנה" בסלסלה השבוע. מבט ראשוני נטול ביקורת, לפחות לא באופן מודע…

טום קרוז, זוכרים ? זה שעושה את הפעלולים שלו לבד, הוא חוזר עם הרבה אקשן בחזה, כאילו שהוא יכול באמת משהו אחר בסרט שלוקח אותו מצד אחד של החוק לצד השני במה שנקרא תסמונת העיניים הגדולות. הסרט, "תוצרת אמריקה" הוא סיפורו של טייס המגוייס לCIA כדי לשמש חפרפרת בקרטל סמים שמבין שאם ישחק בין השורות (הומור, כפל לשון…) יוכל לעשות לעצמו הון פרטי. וכמובן, אתה לא יכול לרמות הרבה זמן את כולם. דאג לימן ביים.

עוד אקשן המעורב הפעם במכוניות יוקרה מוצע בסרט "אוברדרייב", בסיפור על שני גנבי מכוניות עילית, שני אחים שמנסים לגנוב את הבוגאטי של בוס מאפיה מדרום צרפת, נתפסים וככופר  נשלחים על ידו לגנוב את הפרארי של הבוס המתחרה. סקוט איסטווד (הבן של קלינט) ופרדי ת'ורפ בתפקידים הראשיים ונראה כמה רחוק או קרוב נפל התפוח מהעץ.

מנגד דרמות הסטוריות, למשל "קדחת הצבעונים", סרטו של ג'סטין צ'דוויק המתמחה בדרמות הסטוריות ("נערת בוליין האחרת", "מנדלה"), סרט המחזיר אותנו למאה ה 17 בהולנד לסיפור אהבה בין צייר מוכשר, צעיר ויפה ואשתו של סוחר עשיר המבקש להנציח דמותה על הבד. הכל על רקע הפיכתו של הצבעוני לפרח המובחר של ארץ השפלה. קחו את "שיקספיר מאוהב", הוסיפו טיפת ורמיר וקדחת בורסה והרי לכם הסרט.

"פרנץ" היא קופרודוקציה צרפתית גרמנית של פרנסואה אוזון, לא האחרון שלו אבל עכשיו זה מגיע אלינו, סרט על נסיונות להתגבר על אובדן ועל הכאב הדומה של שכול משני צידי החזית במלחמה. אנה היתה ארוסתו של פרנץ שנהרג במלחמת העולם הראשונה ומתאבלת עליו עם הוריו הזקנים ואדריאן הוא צעיר צרפתי המגיע יום אחד ועומד ליד הקבר. איך תתפתח מערכת היחסים בניהם, על כך הסרט המסוגנן הזה.

באשר לאימים "סכנה מבפנים" הוא הסרט, לא מומלץ לנשים בהריון. כאן שרה, אלמנה שחיה לבדה זוכה לביקור אלים של גברת שרוצה לשדוד ממנה את העובר. לילה קשה עובר על כוחותינו.

ו"אנטנה", הישראלי של אריק רוטשטיין על מאבקו של קשיש בשכן שהתקין אנטנה סלולארית על גג הבית, מאבק שסוחף לתוכו גם את שלושת בניו ואשתו. אלכס פלג בתפקיד נפלא ולידו גילה אלמגור, ישי גולן, מיכאל אלוני ומיקי ליאון.

וזהו – אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה לנו שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו. 

רוצה לשתף ?