סרטים חדשים לשבוע הקרוב

רק שני סרטים חדשים עולים השבוע על המסכים שלנו, אחרי מתקפת הקיץ והחופש ולפני מתקפת החגים והחופש. "אונה" ו"מעל החוק". להלן מבט ראשוני ולא ביקורתי על הסרטים.

"אונה" הוא דרמה אישית ומוסרית המעלה שאלות בסגנון הימים הנוראים באשר ליחסים בין אדם לרעיהו. ושוב העבר רודף אחרי שני הגיבורים כדי לטלטל את חייהם בהווה. אונה היא צעירה מאוד שהרתה לשכן ממול המבוגר ממנה בשנים רבות. לאחר שהסיפור התגלה והשכן נשפט למאסר ארוך שנים, הוא נעלם מחייה והיא לא הפסיקה לחפש אותו באובססיביות. כאשר היא מגלה אותו לבסוף – הוא הקים כבר משפחה חדשה. המפגש המחודש, מפתיע אותו מאוד, מעלה שאלות באשר לחייה מאז, לתוקפה של מערכת היחסים הנוכחית שלו ולקשר שעדיין לא ניתק לגמרה. רוני מארה ובן מנדלסון בתפקידים הראשיים.

"מעל החוק" גם הוא במידה מסויימת סרט של חשבון נפש, אך שונה לחלוטין באופיו. להלן סרט פעולה ומתח שמביא את סיפורו של ג'ייקוב, אסיר משוחרר שנשאר כבול לצרכיה של הכנופיה שנתנה לו חסות בכלא. הוא, שהיה כלכלן מצליח ובעל אמצעים נשפט לעשר שנות מאסר בגין תאונת דרכים קטלנית בה היה מעורב כשנהג בשכרות וחבר לכנופיה האלימה שהגנה עליו בכלא, אולם דרשה ממנו המשך שיתוף פעולה לא חוקית גם לאחר השחרור. האיום – פגיעה במשפחתו במידה ולא ישתף פעולה.

וזהו – אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה לנו שבוא טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

רוצה לשתף ?