סרטים חדשים לשבוע הקרוב

 

השבוע האחרון של השנה מביא בחובו עוד אסופה של סרטים חדשים שהם תערובת של סרט אימים "זה", סרטי פעולה "מתנקש אמריקאי" ו"במנוסה", דרמה רומנטית "גלימת השופט" צרפתית כמובן  ונגיעה של קולנוע על קולנוע "יוצא מן הכלל" (זאת רק הכותרת, לא הביקורת…) גם הוא מצרפת. הצצה ראשונה שכולה רמז בלי טיפה של ביקורת, לפחות לא בכוונה.

כאילו אין לנו מספיק צרות ומתח וסיבות לדאגה – מאירן ועד האופניים החשמליים, מגיע אלינו השבוע סרט האימה שמשגע את העולם "זה" ("IT" במקור). הבסיס הוא ספרו של סטיפן קינג, אחד המלכים המוכרזים של תרבות האימה והמתח שחוזר כאן לעיירה קטנה ולקבוצת ילדים ולכוח רשע המסתובב בין בתיה ומכווץ באכזריות במרשם  התושבים, בעיקר את הצעירים שבהם. הכח המאיים והמקצץ מתגלה בדמותו של ליצן קטלני שחוטף, נוגס, מקצץ או סתם מעלים והורג בחיוך מקאברי נורא והוא גח מהביוב כדי לבצע מעשיו האיומים. ואז מתכנסת לה קבוצת ילדים ומחליטה לעשות לזה סוף.

עוד אקשן מאמריקה מזומן לנו בסרט "מתנקש אמריקאי", סרט פעולה הכולל את כל המרכיבים המוכרים לסיפורים כאלה. סוכן חשאי אמריקאי וותיק מאמן בחור צעיר שמגיע לחבורה הקטלנית כדי לנקום על טראומה פרטית ויחד הם יוצאים לחסל סוכן שלישי, מהצד השני המאיים על שלום העולם מבסיסו במזרח התיכון. לא חשוב איך הפרטים מסתדרים, העיקר שיש אקשן על המסך, עם מייקל קיטון הוותיק ותרומה משלנו – מוחמד באכרי ויוסף סווייד.

וגם הסרט "במנוסה" מציע עוד אקשן אמריקאי, הפעם בסיפורו של שודד שהסתבך עם קבוצה אלימה של אנשי עולם תחתון המאיימים על חיי בתו. והוא, כמובן חייב לפעול. וינס ווהן בתסרוקת מיוחדת במינה.

הצרפתים שולחים אלינו השבוע את  "גלימת השופט", הגרסה שלהם לקומדיה, או דרמה רומנטית ולעוד אפשרות לפבריס לוקיני להוכיח את כשרונו. כאן הוא שופט חמור סבר שידוע בפסיקותיו החמורות המגלה יום אחד אהבת אמת מהעבר שיושבת בחבר מושבעים במשפטו. האם ירך לבבו אל מול הגברת ? היהפוך נמר חברבורותיו ?

וגם "יוצא מן הכלל" מגיע אלינו, על פרק בחייו של הבמאי הצרפתי המהולל ז'אן לוק גודאר, בימים שבהם החל את פרדתו מהקולנוע הקומוניקטיבי גאוני לכיוונים מובנים פחות. הסרט המבוסס על כתביה של גרושתו שסבלה ממנו לא מציע אמפטיה רבה לאיש .

וזהו – אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה לנו שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו – וצריך להגיד כבר: שנה טובה.

רוצה לשתף ?