סרטים חדשים לשבוע הקרוב

 

עוד שבוע חלף ועוד שבוע מתחיל ואסופה נוספת של סרטים חדשים מגיעה אל המסך, הפעם עם דומינציה וארומה אנגלית. "המסיבה" הזעיר הנפלא של סאלי פוטר, "הרצח באוריינט אקספרס" בנסיון נוסף לפצח את המותחן הפורימי של אגתה כריסטי ולצידם "נטושים" מגבול ארה"ב מקסיקו ו"בשם ביתי" במתח שבין גרמניה לצרפת. וגם מקומו של הקולנוע הישראלי לא נפקד בסרט מרגש המכבד מאוד את התעשיה המקומית "פיגומים" שמתאים מאוד לכל הצופים, עם גבוה ונמוך ועם גילוי מקסים בשם אשר לקס. הצצה ראשונה ולא ביקורתית, כמעט.

נתחיל בסרט המהנה ביותר של השבוע, "המסיבה" סרטה של הבמאית-מחזאית הבריטית סאלי פוטר שמגישה לנו סרט צנוע, חכם ומהנה, בשחור-לבן שנושא את הארומה הנפלאה של תאטרון הכורסא האנגלי. בערב שבו חוגגת גברת מצליחה אחת את מינויה לשרת הבריאות של אנגליה מתכנסת קבוצת חברים מצומצמת כדי לציין את האירוע ונפתחים להם סודות ושקרים קטנים וגדולים לתפארת התסריט הכתוב היטב. שורה של שחקנים נפלאים משלימים את התמונה כריסטין סקוט תומאס, טימוטי ספאל, פטרישה קלארקסון, ברונו גנץ, אמילי מורטימר וקיליאן מרפי. סוכריה.

עוד הפקה אנגלית של נשף מסכות וקרנבל של שחקנים מזומן בגרסה חדשה לסרט "רצח באוריינט אקספרס" על פי ספרה של אגתה כריסטי. המסע המפואר בעולם מקצה אחד של אירופה לקציה השני נעצר בלילה מושלג ובבוקרו של יום המחרת נמצא אתד הנוסעים דקור ומת, 12 פעמים דקור. הבלש הבלגי המפואר הרקול פוארו שמתארח על סיפון הרכבת נקרא לפתור את התעלומה, והוא פותר. את הגרסה הנוכחית מביים קנת בראנה, גם בתפקיד הראשי ולידו ג'וני דפ, פנלופה קרוז, מישל פפיפר, ווילאם דפו, ג'ודי דנץ' ועוד.

"נטושים" הוא סרט וותיק, כבר בן למעלה משנתיים שמגיע רק עכשיו למסך, סרטו של ג'ונאס קווארון על פועל מקסיקאי המנסה לחצות את הגבול לארה"ב, ושוטר חסר מעצורים רודף אחריו לחסלו. גאל גרסיה ברנאל במרכז.

מצרפת מגיע אלינו "בשם בתי", סרט המבוסס על מקרה אמיתי של אב צרפתי שאבד את בתו בת ה 14 בטיול שערכה עם אמה ואביה החורג בגרמניה. האב הביולוגי משוכנע שהמוות לא היה מקרי, אבל כל זמן שהנפשות הפועלות היו בגרמניה, הוא לא יכול היה לעשות דבר ושנים רבות עברו עד שהצליח להביאן למשפט בצרפת. דניאל אוטיי בתפקיד הראשי.

ובתורנות הסרט הישראלי השבועי מתייצב השבוע "פיגומים" המרתק של מתן יאיר בסיפורו הנוגע ללב של צעיר שלאביו חברה להעמדת פיגומים המנסה לעשות משהו בחייו ולסיים את הבגרות בהצלחה. אשר לקס הרענן מרגש בסרט שמביא כבוד לקולנוע שלנו.

וזהו – אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

רוצה לשתף ?