סרטים חדשים לשבוע חדש

"הריבוע" הוא סרט שוודי, קומדיה קיומית על אמנות מודרנית שזכה בפרס "דקל הזהב" בפסטיבל קאן האחרון. הסרט, ארוך ומשעשע מאוד מתחשבן עם האמנות הקונספטואלית ועם הקשר שלה למציאות בסיפורו של מנהל מוזיאון שמחליט לשנות כיוון מאומנות קלאסית לאומנות מודרנית ומוכיח, גם בבחירותיו המקצועיות וגם בחייו האישיים שתאוריות לחוד ומציאות לחוד.

עוד קומדיה עם מסר קיומי היא "לחיות בקטן" שמגיעה  מהוליווד בסיפור על גבר אמריקאי שמחליט להענות להצעה מהפכנית – להקטין את מימדי גופו כדי לחיות טוב יותר בעולם זעיר יותר. החיים בפרספקטיבה אחרת נושאים איתם לא מעט תובנות גם על החיים שלנו אנחנו ומעמתים את ההבטחה עם הגשמתה. מאט דמון, כריסטין וויג, כריסטופר שולץ בסרטו של הבמאי המרתק אלכס פיין.

"אויבים" היא דרמה מערבונית המתרחשת בסוף המאה ה 19 בסיפורם של קצין צבא וותיק במשימה אחרונה לפני פרישה, ללוות צ'יף אינדיאני ומשפחתו לביתם מניו מקסיקו למונטנה. הדרך, כמובן תהיה רוויה בתלאות וביריבים שינסו לשבש את המשימה. כריסטיאן בייל בתפקיד הראשי.

"יום אחרי יום" היא דרמה רומנטית מדע בדיונית על צעירה אמריקאית בת 16 המתאהבת כל יום בדמות אחרת. אבל יש משהו משותף בין הדמויות – לכולן יש נפש אחת המחליפה זהויות. כמובן שצריך לעשות משהו בנידון.

ולסיום שני סרטים צרפתיים חדשים – "סיפור כיסוי", קומדיה של זהויות בפריז המתאסלמת של ימים אלה. צעיר צרפתי וצעירה מוסלמית מאוהבים אבל התוכניות שלהם נתקלות בבעיה כשאחיה הדתי חוזר מתימן ומתנגד לקשר. הצעיר הצרפתי מוצא פתרון זמני כשהוא מתחפש למוסלמית עטויה רעלה, שהאח מתאהב בה, כמובן.  "נסיעת לילה" מותחן על נהג מונית שלא מוכן לוותר לשני צעירים שמחליטים לא לשלם על נסיעה ובורחים מהמונית. המרדף ימשך כל הלילה.

וזהו – אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

רוצה לשתף ?