סרטים חדשים על המסך – מבט לא ביקורתי ראשון

אי אפשר היה להתעלם מגודל ונוכחות המודעות שמפרסמות בשבוע האחרון את "חולייטה", סרטו החדש של פדרו אלמודובר, בכיר במאי ספרד, לפחות בשלושים השנים האחרונות. האיש שמאחוריו כבר למעלה מעשרים סרטים, שנהג – עד השנים האחרונות המדולדלות יותר להנפיק עבודה אחת כל שנה, האיש שנע היטב ברווח שבין הטלנובלה ליצירות אנושיות מקסימות ורבות הבעה, בין אפיונים מדוייקים ורבי השראה של נשים וגברים, האיש המקפיד על חזות מוקפדת של סרטיו וצובע אותה באדום בוהק, חוזר בסיפור חיפוש של אם אחרי בתה הנמתח על פני שנים רבות.

חולייטה אבדה את בתה כשהיתה זאת בת 18 – היא נעלמה ללא עקבות ואחרי שנים נמצא רמז, דוקא ברגעים שבהם יכולה חולייטה לשנות את חייה. תפקיד אחד – שתי שחקניות, הרבה רגש, יופי ובעצם כל מה שאתם רוצים ומכירים ביצירתו של אלמודובר.

שם נוסף שמוכר לחובבי הקולנוע הוותיקים הוא וורנר הרצוג הגרמני, אחד משלושת הבמאים החשובים של "הגל החדש הגרמני" שממשיך לנוע בי קולנוע עלילתי לתעודי. בסרטו החדש "מלכת המדבר" הוא מספר, בעקבות מקרה אמיתי, את סיפורה של גרטרוד בל, גברת אנגליה שבעקבות כמה רומנים בלתי מוצלחים החלה לנוע בחולות של מדבריות המזרח התיכון של סוף המאה ה 19, מתחככת בגנראלים ופוליטיקאים ומשפיעה על קביעת הגבולות בעקבות מלחמת העולם הראשונה. ניקול קידמן וג'יימס פרנקו במלודרמה הסטורית מטפטפת ומיושנת.

"אני טרזן את ג'יין" היתה האמירה האהובה על הרבה קוראי קומיקס וצופי סדרות הסרטים על הילד האנגלי הלבן שאונית הוריו נטרפה על חופי אפריקה והוא גודל ע"י שבט קופים להיות בן הג'ונגל, עבר הרפתקאות רבות מצא את הצעירה החטובה ונשא אותה לאשה. אחרי שנים הוא חוזר לאנגליה, הופך ללורד ונשלח , אחרי שנים לצרכי מסחר לאפריקה. אבל יש מי שמחכה לו שם, באפלה. "האגדה של טרזן", עיבוד חדש לעלילות איש הקופים, לנוסטלגים.

למתבגרים מוצע "מייק ודיי מחפשים דייט", שני צעירים המחפשים בילוי בהווי ומוצאים משהו סוער יותר משציפו, ו"הצילו, כיווצתי את המורה", הצרות המדובבות של ילד בן 11 אחרי שכיווץ את מורתו בצורך להלחם על גורל בית הספר.

וזהו. אתה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה לנו שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

 

רוצה לשתף ?