סרטים חדשים לשבוע הקרוב

השבוע הראשון של 2018 מביא לנו כמה סרטים שיש בהם איכות ועיניין. להלן הצצה אינפורמטיבית ראשונה, ללא נימות ביקורתיות מודעות.

אחד מהם הוא הסרט "שעה אפלה" של הבמאי ג'ו רייט שחוזר לדמות המיוחדת במינה של ראש הממשלה האנגלי האגדי וינסטון צ'רצ'יל שהיה הראשון לזהות את הצורך של האנגלים לצאת למלחמה מול הצבאות הטורפים של גרמניה הנאצית בתחילת שנות הארבעים. האנגלים, בראשותו של ראש הממשלה הקודם צ'מברליין נחלו מפלות שהביאו אותם עד המצור בדאנקירק כשמאות אלפי חיילים נדחקו לחוף קטלני בחוסר יכולת לפינוי של חיל הים המלכותי והאוירה היתה לקראת כניעה או לפחות הסכם שלום מחפיר. צ'רצ'יל שינה את כיוון התגובה והחליט להלחם על בריטניה, עם אזרחי הממלכה, שינוי שהביא בסופה של המלחמה את מיגר החיה הנאצית. הרגעים הראשונים, הקשים ביותר – בסרט הזה בכיכובו של גארי אולדמן המאופר קשות.

סרט מרתק של הבמאי היווני יורגוס לנטימוס עם ניקול קידמן וקולין פארל בתפקידים הראשיים הוא "להרוג אייל קדוש". התמה של "אבות אכלו בוסר ושיני בנים תכהנה" משוייפת כאן עד דק בסיפור על משפחה בורגנית, האב מנתח , האם רופאה והילדים בני 12 – 14.  אבי המשפחה מקרב איליו צעיר תמהוני  שנכנס לחיי המשפחה עמוק וחזק ואכזרי מידי. הסרט איטי, מהפנט, מרתק, ובסופו מחכה מכת אגרוף הישר לבטן של הצופים. קשה בראיה, אבל כדאי.

"רואה רק אותך" הוא סרטו החדש של מרק פורסטר שמציע את סיפורו של זוג נשוי בהרמוניה למרות ואולי בגלל שהאשה היא עיוורת והבעל מדריך אותה ומספר לה איך נראים החיים מסביב. כאשר חידוש רפואי מחזיר לה את אור עיניה היא מתחילה לבחון את המציאות שבה חיתה מחדש, בעיניים חדשות, ומגלה דבר או שניים שלא ידעה על סביבותיה, גם על נישואיה.

ובלי סרט פעולה אי אפשר ואם אפשר עם חיוך אז "גונתר חייב למות" זאת האופציה. חבורה של צעירים מנסה לחסל את המחסל הקשוח בעולם וכדי להראות לכולם שוכרת צוות צילום שינציח. הבעיה היא שהוא לא מתמסר בקלות. עם ארנולד שוורצנגר.

וזהו. אלה הסרטים החדשים ועם הוותיקים שיהיה לנו שבוע טוב ושנה טובה בקולנוע ושקט מחוצה להם.

רוצה לשתף ?