עור הדב חולק בברלין

פסטיבל הקולנוע ה 66 של ברלין הסתיים הערב בחלוקת פרסים שלא עיצבנה, נדמה לי, איש. צוות השופטים בניצוחה של מריל סטריפ אפילו לא התווכח, כעדותה של היו"ר מעל הבמה. "מוחות גדולים חושבים דומה" אמרה הדיווה הגדולה של הקולנוע האמריקאי.

אז מי זכה ?

בפרס "דב הזהב" זכה הסרט התעודי (שמעו, שמעו) "פוקומארה – אש על המיים" סרטו של הבמאי האיטלקי ג'אנפרנקו רוסי, סיפורם הטראגי של המהגרים האפריקאים לאיטליה. הסרט מסופר מכמה נקודות ראות ובהן – של ילד על האי לאמפדוזה, דייג מבוגר ואנשי חיל הים האיטלקי.

בפרס הגדול של חבר השופטים וב"דב כסף" (משהו כמו פרס שני) זכה הסרט "מווות בסרייבו", סרטו המעניין של דניס טאנוביץ' המעמת אירועים מסביב לרצח של יורש העצר האוסטורו הונגרי ב 1914 שהביאו לפריצתה של מלחמת העולם הראשונה כפי שהם משתקפים בבית מלון בסרייבו מאה שנים אח"כ.

בפרס ע"ש "אלפרד באוור" שהוא פרס נחמה של השופטים, המיועד לסרטים המרחיבים את הפרספקטיבה האמנותית זכה הסרט "A Lullaby to the Sorrowful Mystery " של הבמאי הפיליפיני לאב דיאז המתאר במשך 8 שעות (!) של סרט אחד פרקים מהשלטון הקולוניאליסטי של הפורטוגזים בארצו במאה ה-19. אכן, הרחבת הפרספקטיבה הקולנועית.

בפרס הבמאי זכתה השנה הבמאית הצרפתיה הצעירה מיה האנסן-לווה על סרטה המעניין "העתיד" בו מככבת איזבל הופרט שתרמה מצידה להצלחתו של הסרט המתאר את השינוי בחייה של מורה לפילוסופיה פריסאית המתבשרת שבעלה בוגד בה ועומד לעזוב אותה, ומנסה לפתוח בחיים חדשים.

בפרס השחקנית זכתה הדנית טרינה דירהולם על גילום התפקיד הראשי בסרטו של תומס ויטרברג "הקומונה", כאישה המנסה לשנות את אופי החיים הזוגי עם בעלה ומשלמת על כך מחיר אישי כבד.

בפרס השחקן זכה התונסאי מג'יד מצורה על תפקידו בסרט "הדי" המספר על הצורך של צעיר תוניסאי לבחור בין האהבה למסורת, בעצם בין שתי נשים בחייו.

את "דב הכסף" על תסריט לקח הביתה תומס וושילבסקי על סרטו "ארצות הברית של אהבה" ובפרס על תרומה אמנותית ו"דב כסף" זכה הצלם הסיני של הסרט "Crosscurrent ".

בפרס איגוד המבקרים זכה הסרט "מוות בסרייבו".

וכך חלפה שנה. נתראה בשנה הבאה, או לא…

רוצה לשתף ?