פילטר: סרטים חדשים לשבוע הקרוב

השבוע מידה צנועה של שלושה סרטים, שניים קולניים מאוד והשלישי יפיפה: "טומב ריידר" באיתחול נוסף, "הוריקן" לא הסרט על המתאגרף האגדי ו"להתראות שם למעלה" העדין והיפיפה. לשיפוטכם.

כמו הרבה פרויקטים שמרעימים את חוש הראיה, השמיעה והתחושה של הנוער בקולנוע הפורץ לחיינו בימי החופש, יהיה זה חופש פסח או חופשת הקיץ, גם "טומב ריידר" ולארה קרופט גיבורתו מוצאם מן הקומיקס או משחקי הוידאו. לפני 17 שנים החלה אנג'לינה ג'ולי לטפס בסולם זה אל התהילה והסלבריטאות בסרטו של סיימון ווסט ותראו לאן היא הגיעה. בסרט הראשון שנשא כוונות לסדרה שהופרו אחרי חוסר ההצלחה של סרט ההמשך ובזה שבא בעקבותיו זינקה קרופט הישר אל האקשן ועכשיו מציע הקולנוע מה שנראה הראשון בסדרה חדשה שמתחילה הכל מחדש. קרופט כאן היא צעירה בתחילת שנות העשרים לחייה המנסה לעצב על אופניים בלונדון את חייה ללא אב שנעלם מהם והיא עדיין צעירה מאוד. כשהיא עולה על עקבותיו היא יוצאת למסע במזרח כדי לגלות שהיא חייבת להשתתף באופן אקטיבי מאוד במלחמה נגד ארגון טרור שמנסה להרוס את העולם. והקרבות נערכים בים, באויר וביבשה ובכל מה שבניהם. אליסה ויקנדר השוודית מ"נערה דנית" בדרך לפסגת עולם הקולנוע.

שתי מגה צרות חוברות יחדיו לשכנע אותנו שמה שקורה בפוליטיקה הישראלית הוא לא האקשן הקיומי הקיצוני. סופת הוריקן הרסנית במיוחד מחד ושוד של 600 מליון מכספת של אוצר לאומי מאידך. שני מצבים צולבים אלה מתחברים בסרט חדש "הוריקן" שמו שבו מנסה קבוצת שוטרים לחלץ את סכום הכסף לפני שמזומניו יתפזרו ברוח הרעה וקבוצה אחרת של שודדים מנסה לשים עליו יד. הרבה רעש וצלצולים ואפקטים בסרט הפעולה הזה.

ומשהו שונה לגמרה הוא הסרט הצרפתי הנפלא "להתראות שם למעלה" שפתח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי אצלנו, מוקרן השבוע בכמה בתי קולנוע בארץ לקראת הפצתו בשבוע הבא וזכה בצרפת בהרבה מאוד פרסי "סיזאר", שזה האוסקר הצרפתי, ובצדק. סיפור שמתחיל בשלהי מלחמת העולם הראשונה של ידידות מופלאה בין שני חיילים, האחד רואה חשבון והשני צייר מוכשר ונמשך עם כל הנפתולים האפשריים גם לימים הקשים של אחרי המלחמה. סרט קולנועי, מיוחד וקסום שמנצל את הויזואליות של הקולנוע על הצד הפואטי שלו שביים אלבר דפונטל  שגם מגלם אחד התפקידים הראשיים. מומלץ.

וזהו – אלה הסרטים החדשים לשבוע זה ועם הסרטים הוותיקים, שיהיה לנו שבוע טוב בקולנוע ושקט מחוצה לו.

רוצה לשתף ?